Toon posts:

Tekst in Flash

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heren & Dames van de GOT,

Als Noob ben ik begonnen aan een intro voor een website met flash, nu gaat me dat redelijk af en heb ik al het een en ander gemaakt. Nu heb ik al een SWF bestand gemaakt dat met de muziek eronder gelijk loopt, en er leuk uitziet. Maar het is nog niet helemaal af!

Zo wil ik graag dat de tekst zodra die op het scherm komt, wat uit elkaar gaat op een gelijkmatige manier. Zoals je dat ook kent van de reclame van sensation.

Mijn eerste poging was om meerder frame's te gebruiken met spatie tussen de letters, maar daar wordt het niet echt mooier van, of een heel eerlijk te zijn het werd er foei lelijk van.

Dus dan toch maar op google gezocht naar een uitleg, maar dan kom je er niet echt uit. Toen bij GOT gezocht, maar ook hier geen handige tips gevond :'(

Mijn vraag is dan ook:

Hoe laat ik tekst uit elkaar gaan als een soort video en hoe fade ik die uit elkaar lopende tekst in de achtergrond?

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:14

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

dan moet je de kerning van je letters animeren (afstand tussen de letters dus)
dat kan dmv actionscript en het textfield object en textformat

http://www.macromedia.com...script_dictionary726.html

Stoer; Marduq

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

In plaats van een compleet woord in te typen helpt het als je van elke letter een apart object maakt. Je zou dan evt. met Actionscript de 'afwijking van het midden' kunnen bepalen. De letters bewegen allemaal met een bepaalde snelheid van de originele positie af, en bij de buitenste letters gebeurt dit sneller dan bij die in het midden. Je zou het natuurlijk ook zelf kunnen animeren met een paar tweens.

teveel zooi, te weinig tijd

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03-2025
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt maar hier een paar tips misschien dat je er iets verder mee komt;

*
Als je in 1 layer een woord typt dan kun je deze tekst opbreaken naar "losse" letter die je dan in aparte layers kun cut/paste in place - en. Dit doe je met CTRL-B. Druk je nog een keer op CTRL-B dan zet je de tekst om naar vector.

**
Gebruik "als" je tekst gebruikt voor animaties gebruik dan "static-text", dan ziet iedereen het juiste lettertypen. ookal hebben zo het font niet. (of gebruik dynamic-text en embed de font)

Om te kunnen werken met alpha (voor het faden) met je de dingen die je wilt faden eerst omzetten naar een graphic, button of movieclip. Om dat te doen selecteer hetgeen wat je om wil zetten en druk je op F8 > de rest wijst voor zichzelf.

Ik hoop dat je zo een beetje verder komt

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:55
Punt is wel dat dit dus gewoon op te zoeken is. :)
Denk dat je hier wel genoeg tips hebt gekregen ;)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Dit topic is gesloten.