Toon posts:

Averatec ervaringen

Pagina: 1
Acties:
  • 416 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik zag op het internet een reclame staan voor Averatec notebooks en vondt dat deze er erg mooi slank en gelikt uitzagen.

Google geraadpleegt om erachter te komen wat de gebruikers ervaringen waren van anderen die een Averatec notebook gekocht hebben.

Maar noppes geen echte duidelijke verhalen.

Zijn er hier mensen die een Averatec notebook hebben / gehad hebben?
En wat zijn jullie ervaringen?

http://www.averatec.com/archives/5500series.htm

• Calvin&Hobbes
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-12-2025
Heb toevallig 3 maanden geleden met een Averatec Tablet gespeeld (denk C3500), was toendertijd nog de goedkoopste tablet pc in omloop. Zag er redelijk solide uit, touchscreen werkte perfect. Averatec is een relatief nieuw merk, maar wel de snelst groeiende in Amerika, voornamelijk vanwege de lage prijzen. Hier in Nederland ben ik ze nog niet tegengekomen.

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:52

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Ze zien er in elk geval voordelig uit.
Misschien kan je achterhalen welke barebones het zijn, en kijken of ze hier onder een andere naam verkocht worden?

ping 127.212.23.124

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment is de enige informatie die ik kan vinden is die van de site van de fabrikant.

Verwijderd

Zijn er vandaag de dag meer gebruikerservaring met dit merk? Dynabyte had een advertentie staan van een Averatec AV3270. Opzich zag het apparaat er redelijk uit, merk/kwaliteit is me alleen onbekend.

Verwijderd

Ik heb na verkoop van mijn tablet PC een Avaratec 3270 gekocht bij Dynabyte omdat het een van de weinige betaalbare computers was onder de 1000 euro en onder de 2 kg.
Heel in het kort (ik heb er nogal wat over opgezocht in het internet): In amerika al langer op de markt met budget computers. Vergelijk het een beetje met Medion. Deze computer is redelijk goed getest in Laptop review en enkele andere bladen. Als je van games of 3D houdt: Niet kopen, want de grafische kaart is afschuwelijk slecht.
Maar als je zoals ik hem mee wil nemen en ermee wil kunnen werken is hij zeker te overwegen Zoveel functies in zo'n klein apparaat voor deze prijs zie je nergens. Mogelijk aardig alternatief is overigens de MSI S250/260

Maar even over de gebruikerservaring: Het is een mooi dingetje met een volwaardige processor Sempron 2800+, 512 MB, 60 GB HD en dual DVD writer. Het scherm is prima, ik vind 12,1 inch prima werken, jammer van die dode pixel in de hoek. Heb er al over gebeld en ze zouden contact opnemen (00800 nummer) maar nog niets van gehoord. Verder heerlijk klein en er is prima met het toetsenbord te werken, echter de aanslag is wat stroef.

Er zijn echter wel enkele andere dingen die me uiterst irriteren, niet over de hardware, maar over de software. Die 60 Gb HD is in de praktijk maar 50 Gb. Er wordt nl geen recovery CD meegeleverd, maar software die 10 GB !!! ruimte inneemt en op geen mogelijkheid te gebruiken is, behalve door het hele softwaresysteem weg te doen (als dat kan, ik heb het niet geprobeerd). Hoe en waarom ze dat voor elkaar krijgen om enkele Gb op te slaan begrijp ik niet.

Veel erger is dat je ook je HD niet meer kan partitioneren (Partition magic 7) omdat het bestandsysteem veranderd wordt en ook geen image kan maken (Drive image) zodat je twee keuzes hebt van backuppen.Alleen weer terug naar factory defaults of niet. De bijgeleverde software (Pheonix recovery pro) is een Trial versie, dus die verloopt na 30 dagen alvorens je weer 30 euro moet uitgeven voor de volledige versie. Verder wil hij dan nog een partitie hebben van 5 Gb, wat ook nog van je HD afgaat. Nog eventjes en je kan er net een CDtje op zetten (ietwat overdreven).

En als klap op de vuurpijl werkt het ook nog niet, zodat ik het weer eraf moest halen. Op dit moment zit ik dus met het dilemma of ik (alweer) terug moet naar de factory defaults (en weer alle software installeren en activeren :'( of dan maar zonder image verder en hopen dat alles goed blijft werken in de toekomst... Waarom toch niet die 50 eurocent uitgeven voor een normale recovery CD zoals mijn vorige HP, Compaq en Toshiba notebooks. Dat kan toch niet de kosten zijn

Ik ga morgen de helpdesk maar weer eens proberen (wat overigens gratis en lang open is), maar ik vrees dat het allemaal weer veel werk gaat kosten.

Conclusie: Mooi dingetje, relatief goedkoop, handzaam veel functies, maar de installatie en software is .... (en ook nog deels duits).

Ik ben er nog niet uit of ik hem op deze manier wil houden, maar ik hou jullie op de hoogte. Eerst de helpdesk maar eens proberen.

Oh ja, www.averatecforums.com is een interessant niet officiele link

Verwijderd

Oh ja, nog vergeten dat de fan zo ongeveer bijna continu aanstaat. Hij is wel zacht vergeleken met mijn Toshiba, maar toch jammer. Positief is ook dat de accu achteraan zit. Op schoot brandt hij dus niet door je benen.

Verwijderd

Vandaag de helpdesk gebeld. Frusterende ervaring tot en met. Eerst natuurlijk de wachttijd, maar als het gratis is is dat gelukkig minder erg. Vervolgens krijg ik iemand aan de lijn die bijzonder weinig van computers afweet en volgens mij ook weinig van de Averatec computer, aangezien de Phoenix recovery software hem niets zegt. De helpdeskmelding zegt ook niets over Averatec, dus ik heb het vermoeden dat het om een generieke helpdesk gaat die ook een foldertje van Averatec heeft.

In ieder geval, deze persoon wist het verschil tussen een image en backup niet en het enige wat hij drie keer wist uit te kramen (ook na overleg) was om alles weer terug in factory defaults te zetten. Goede oplossing is dat, nietwaar? Meteen alle programma's, instellingen en data wissen en alle problemen zijn voorbij... Overigens had ik dat ook al een keer gedaan en opnieuw alles geinstalleerd zonder resultaat.

Toen ik vroeg om iemand te spreken die hier meer van af wist zei hij dat dat verboden was. Als ik iemand anders wil spreken moest ik maar ophangen en hopen dat ik de volgende keer iemand anders sprak (hopenlijk met meer ervaring).

HOPELOZE HELPDESK dus.

Wordt vervolgd. (alhoewel ik overweeg de hele boel weer terug te brengen)

Verwijderd

Ik neem aan dat je al hebt geprobeerd een windows versie van jezelf te installeren? Als je die namelijk hebt, dan delete je tijdens (eigenlijk voor) het installeren gewoon die 10gig partitie, en eventuele andere als die erop staan. Dan kun je daarna gewoon je eigen partities maken, en zet je op de ene windows en op de andere je image. Net zo makkelijk. Gewoon heerlijk alles formatteren hmmmmm :Y)

Verwijderd

Klopt, kan natuurlijk, maar dat is zonde van de Windows XP licentie die ik nog had. Eigenlijk is het eigenlijk van de gekke dat je dan XP waar je voor betaald hebt moet wissen en zelf moet zorgen voor een nieuwe. Dubbel betalen dus. Een oplossing daarvoor had de helpdesk ook niet.

Echter uiteindelijk blijkt het toch redelijk simpel te zijn. Binnen windows alle Phoenix recovery pro programma's deinstalleren. Dan komt de verborgen partitie boven water en vervolgens met bv. Partition magic verwijderen. Heb je toch windows XP erop staan en je hele harde schijf weer ter beschikking. Alleen kan je het niet meer in de originele fabrieksstaat brengen, maar dat wil je toch niet met deze beperkingen. De helpdesk vertelde wel dat nu de ondersteuning eindigt (wat niet zo raar is, want met elk probllem zeggen ze "herinstalleren") , maar de garantie blijft staan.

Dus nu draait hij prima. Hoera. Ook de batterij valt mee, zo'n drie uur haal ik er wel uit.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 11:35:
Klopt, kan natuurlijk, maar dat is zonde van de Windows XP licentie die ik nog had. Eigenlijk is het eigenlijk van de gekke dat je dan XP waar je voor betaald hebt moet wissen en zelf moet zorgen voor een nieuwe. Dubbel betalen dus. Een oplossing daarvoor had de helpdesk ook niet.

Echter uiteindelijk blijkt het toch redelijk simpel te zijn. Binnen windows alle Phoenix recovery pro programma's deinstalleren. Dan komt de verborgen partitie boven water en vervolgens met bv. Partition magic verwijderen. Heb je toch windows XP erop staan en je hele harde schijf weer ter beschikking. Alleen kan je het niet meer in de originele fabrieksstaat brengen, maar dat wil je toch niet met deze beperkingen. De helpdesk vertelde wel dat nu de ondersteuning eindigt (wat niet zo raar is, want met elk probllem zeggen ze "herinstalleren") , maar de garantie blijft staan.

Dus nu draait hij prima. Hoera. Ook de batterij valt mee, zo'n drie uur haal ik er wel uit.
Mooi dus nu bevalt het allemaal prima?

Ik zoek nog steeds een betaalbare 12.1 inch maar die zijn echter enorm schaars. Hoe lang zit er eigenlijk garantie op?

Verwijderd

2 hele jaren Pick up & Return!

mn vriendin gaat m vanmiddag kopen :*)

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 11:35:
Dat is natuurlijk wel zonde van het geld idd. Je kon zeker geen windows cd krijgen? Ik had namelijk ook een dergelijk probleem met mn Dell. Ik heb ze toen gebeld, en ze hebben me gratis een windows cd en een driver cd gestuurd. Aangezien je hebt betaald voor je windows op je laptop heb je daar misschien zelfs wel récht op.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2005 10:12 ]

Verwijderd

zat hier ook naar tekijken, de enige die beetje in de buurt van deze prijs blijft en 12`1 is, dat is de ibook maar dat is de goedkoopste met 256mb en 30gig daar heb je niet zo veel aan:) ik zit ook aan deze te twijfelen

Verwijderd

Is natuurlijk wel makkelijk als Win CD erbij zit... recovery op HD is ook een beetje overdreven. In ieder geval bedankt voor de info, ga eens overdenken allemaal :)

Verwijderd

Ik werk toevallig in een winkel waar we die dingen ook verkopen. Het zijn inderdaad handige kleine, snelle en geinige dingetjes. Maar ik weet niet of het nou echt een superding is. Hij is lekker klein en licht, als je m vaak wilt meenemen is dat best handig. Maar bij ons beginnen ze bij 999 en als je een andere laptop voor 999 koopt heb je toch weer een breedbeeld scherm en ik denk ook wel een iets snellere proc. Maar nogmaals..wil je m vaak meenemen of is dat niet echt een probleem als die iets zwaarder is..?

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2005 @ 23:16:
Ik werk toevallig in een winkel waar we die dingen ook verkopen. Het zijn inderdaad handige kleine, snelle en geinige dingetjes. Maar ik weet niet of het nou echt een superding is. Hij is lekker klein en licht, als je m vaak wilt meenemen is dat best handig. Maar bij ons beginnen ze bij 999 en als je een andere laptop voor 999 koopt heb je toch weer een breedbeeld scherm en ik denk ook wel een iets snellere proc. Maar nogmaals..wil je m vaak meenemen of is dat niet echt een probleem als die iets zwaarder is..?
Werk je soms in de dynabyte? :+

12.1 inch is nou eenmaal duurder dan 12.1+ inch, omdat ze dan meer mogelijkheden hebben qua ruimte etc. en daarnaast componenten voor 12.1+ in een veel grotere schaal geproduceerd worden zodat je uiteindelijk moet kiezen tussen draagbaarheid of prestaties (en als je die alle twee wil dan zit daar wel een flink, (voor mij onbetaalbaar) prijskaartje aan.

Verkoopt ie eigenlijk een beetje?

• vbmot
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-01 10:50
Weet iemand of de 1000 series al in NL te krijgen is? Averatec lijkt me een veelbelovend merk, hoewel ik nog wel een hoop klachten lees op averatecforums.

Tot slot nog even over die recovery partitie. Deze kun je dus in z'n geheel verwijderen indien Windows licenties geen probleem zijn? Hoe zit het met de beschikbaarheid van drivers? Op de website staan geen downloads (iig niet voor de 1000 series). Misschien dat je ze met een programma als Driver Genius Pro uit de originele installatie kunt halen en vervolgens gebruiken in een nieuwe installatie?

Ook maar dat ik dat weet!

Verwijderd

Hallo, vandaag een averatec 3300 voor mijn dochter op de middelare school gekocht, lekker klein en kompleet, echter het toetsenbord lijkt op de letters na doorelkaar gehusseld te zijn. Gezocht naar toetsenbord instellingen in windows, en dergelijke problemen op amerikaanse fora, maar niet tegengekomen, kent iemand dit??

• 996
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-02 22:33

996

Je krijgt andere letters in beeld als dat er op de toetsen staan? Of begrijp ik het verkeerd?
Als dat eerste het geval is moet je je toetsenbordinstellingen wijzigen in:
taal: nederlands
toetsenbordindeling: verenigde staten - internationaal
(via de help functie va windows moet je deze instellingen toch kunnen vinden)

Ik ga er gemakshalve maar van uit dat je dus een "normaal" toetsenbord hebt . . .

[ Voor 20% gewijzigd door 996 op 07-03-2006 22:48 ]

• lonkhuijzen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:24

lonkhuijzen

100% ADH

Hier een 3300 voor het vriendinnetje :) en het is een heel degelijk mooi klein stil ding.
Erg goedkoop voor een 12".

Voor de toetsenbord indeling kan je geloof ik de UK of GB layout gebruiken.

[ Voor 4% gewijzigd door lonkhuijzen op 07-03-2006 22:56 ]

5,85kWp 15x Sunpower Max3 390Wp OZO | live PV output | LabelA@‘78

Pagina: 1