Toon posts:

Sateliet kaart

Pagina: 1
Acties:
  • 180 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Vorige week heb ik een sateliet gekocht en laten installeren. Van de sateliet (LNB) komen twee kabels, eentje voor de tv, eentje voor de computer. De kanalen op de tv werken prima maar de kabel voor de pc heb ik nog niet kunnen aansluiten. In mijn pc heb ik een (oude) tv kaart: Hauppauge WIN TV-Theater. Ik denk niet dat ik hierop de kabel van de sateliet kan aansluiten. Hiervoor heb ik waarschijnlijk een satelietkaart nodig. Mijn vraag is nu welke satelietkaart ik hiervoor nodig heb, rekening houdend met de beste prijs-kwaliteit verhouding. Ik heb veel gehoord over de Skystar2 PCI Satelite kaart. Heeft iemand ervaring met deze kaart, is het een goede kaart ? Waar moet ik op letten bij het kopen van een satelietkaart, welke punten zijn het belangrijkst ? Is er bijvoorbeeld een verschil tussen analoge of digitale kaarten ? Of bestaat tenslotte de mogelijkheid om de sateliet direkt op mijn Win TV-Theater kaart aan te sluiten, zou dat wellicht logischer zijn ?

Hartelijk dank voor de moeite

Verwijderd

offtopic:
Cool man, je eigen sateliet, is die al gelanceerd?? :P Wat ga je er op aanbieden? :)

Je zal wel een schotel gekocht hebben.

Ik ben niet echt in-to schotels en satelieten, maar als die tweede kabel specifiek voor de computer is, weet je dan zeker dat deze niet als doel heeft datakanalen binnen te halen ipv AV-kanalen? Anders zou die net zo goed gebruikt kunnen worden voor een tweede decoder-tv combinatie. Dan zie ik niet in waarom deze specifiek voor de computer zou zijn.

In ieder geval zal je tv-kaart in je PC niet zomaar in staat zijn om de signalen van de schotel af direct te lezen, je moet minimaal een decoder hebben (net als bij je TV). Met behulp van een decoder zal je tv-kaart hoogst waarschijnlijk, afhankelijk van de uitgangen van de decoder en de ingangen van de tv-kaart, tv-kanalen vanaf sateliet kunnen tonen.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2005 13:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb deze link gevonden..

https://www.satshop.nl/ca...t_info.php?products_id=49

Wat is jullie advies ?
Heeft iemand wel ervaring met de satelliet kaart die wordt aangeboden?
Ik ben nog nooit van satshop.nl iets gekocht. Is deze website betrouwbaar of niet ?

Bedankt alvast

• Crazy-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-07 09:22

Crazy-

Best life ever

Een veel gebruikte kaart is de Nexus van Hauppauge. Wij verkopen deze veel.

12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - 13,8kWh accu

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties......
Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 13:26:
Ik ben nog nooit van satshop.nl iets gekocht. Is deze website betrouwbaar of niet ?
???......