Toon posts:

Ati radeon 9700 pro werkt niet met nieuwe drivers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mede tweakers.

Ik heb het volgende probleem.
Ik kan geen nieuwe drivers installeren op mijn ati radeon 9700 pro nieuwer dan versie 3.7 van ati.
Ook werkt het niet met de Omega drivers.
Het probleem wat er dan optreed is met het login scherm van windows alles door elkaar staat en dan loopt mijn pc vast.
Ik kan dan alleen nog in veilige modus mijn drivers verwijderen en terug gaan naar mijn windows drivers.

Mijn hardware config is
OS Winxp pro SP2 NL
Asus p4c800 Deluxe
P4 3000
2 x 512 Kingston DDR 400 geheugen
Ati radeon 9700 pro
SB audigy 2

Wat heb ik allemaal al geprobeerd.

Herinstallatie van mijn hele pc
Zelfs met een kale installatie werkt het niet.
Nieuwste Chipset drivers en ati drivers werkt het niet.
Videokaart geprobeerd in een ander systeem.
Windows xp zonder sp met sp1 en met sp2.
Allemaal getest met kale installaties.
Elke keer treed hetzelfde probleem op en aangezien ik toch graag nieuwe drivers wil installeren omdat ik met sommige spellen problemen heb zou ik graag dit probleem samen met jullie oplossen.

Misschien dat ik een nieuwe firmware ik kan zetten maar ik heb al contact opgemomen met ati alleen willen hun mij die firmware niet geen :(
En zelf kan ik geen recente versie vinden voor m'n vidoekaart.

Alle hulp is welkom.

Groeten Tisjes

Verwijderd

Topicstarter
Niemand ?????

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08-08 19:59
Kijk eens met een tooltje hoe snel de mem en core van je videokaart lopen.
Klopt dat met wat het zou moeten zijn bij een standaard R9700 Pro?

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-08 03:25
Domme vraag maar heb je .Net Framework geinstalleerd? Die is nodig vanaf de laatste paar versies voor het Control Center.

BIOS update? Vage klacht. Kan zo snel ook even niet zo snel iets bedenken als 9500 Pro gebruiker.

Je hebt de boel niet overgeklokt?

[ Voor 8% gewijzigd door EricJH op 07-01-2005 00:45 ]

• quakerix
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-07 22:13
Ik heb dus gewoon precies hetzelfde probleem.

2800+ AMD Athlon
Abit moederbord
Audigy2
2x 512 Kingston
ATI Sapphire 9700 PRO

Ik heb dus gewoon oude drivers ge-installed en heb ATM geen nieuwe nodig. Maar heb dus ook precies hetzelfde probleem.

:(

• EricJH
quakerix schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 00:44:
Ik heb dus gewoon precies hetzelfde probleem.

2800+ AMD Athlon
Abit moederbord
Audigy2
2x 512 Kingston
ATI Sapphire 9700 PRO

Ik heb dus gewoon oude drivers ge-installed en heb ATM geen nieuwe nodig. Maar heb dus ook precies hetzelfde probleem.

:(
Welke chipset jullie gebruiken kan ik zo niet zeggen maar jullie hebben beiden:
Audigy 2
2x 512 Kingston
9700 Pro
Draai jij ook XP SP2?

Helpt een BIOS update bij jou?

• quakerix
ik draai ook idd. winXP (pro) SP2.

Het viel me idd. erg op de "vele" overeenkomsten. Ik hep een nForce2 chipset. BIOS update wou bij mij niet helpen.

Ik moet eerlijk zijn dat ik er ook nog niet veel aan gedaan hep. Aangezien ik gewoon oude drivers gebruik.

Ik kwam dit topic stom toevallig tegen.

• GeforceDDQ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-04 12:22
Ik weet niet of we nu hetzelfde hebben, ik krijg namelijk alleen maar artifacts met nieuwe drivers.
Echter ik heb een 9800pro @ XT.

Wel met een Audigy 2 en een nforce 2 chipset, ook 2x 512mb maar dan twinmos. En sp1 :+

301SQN

Verwijderd

Dat is vreemd :/

Ik heb er geen last van, ik draai de 2558 omega drivers (gebaseerd op CAT 4.7)

Overclocken is geen probleem, ik draai winXP sp2 (weet niet op .NET framework daar bij zit).

Misschien hebben jullie een overeenkomd onderdeel van een bepaalde fabrikant.

Bijv: jullie hebben allemaal een nforce2 mobo van ASUS of een zelfde merk videokaart.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

enigeclock van m'n kaart is 324 mhz
memoryclock is 310,50 mhz

Deze waardes geeft powerstrip aan en ik heb hier nooit niks aan veranderd.
Tevens wat ik ben vergeten te melden is dat ik ook geprobeerd heb met verschillende chipset drivers van Intel van oud naar nieuw dat maakt allemaal niks uit.
Tevens heb ik ook een nieuwe bios voor m'n mobo erop gezet.
Tevens geen suc6.
Ik ben einde raad :( :(

Zou een firmware update voor m'n bios van mijn videokaart niks uit kunnen halen ??

Groeten Tisjes

Verwijderd

Topicstarter
Windows Update is volledig bijgewerkt dus .net framework staat er allemaal op.
Mijn chipset van m'n mobo is intel 875P.

Alle hulp is welkom.

Groeten Tisjes

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08-08 19:59
Okay, de core- en memsnelheden kloppen dus.
Staat in de BIOS van je mobo Fast-Writes wel uit?

• quakerix
Bij mij staat dat overal AAN

Verwijderd

Topicstarter
zetje01 schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 15:13:
Okay, de core- en memsnelheden kloppen dus.
Staat in de BIOS van je mobo Fast-Writes wel uit?
Ja staat uit maar ik heb het getest met allebei.

Maakt niks uit :(

• EricJH
Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 18:45:
[...]

Ja staat uit maar ik heb het getest met allebei.

Maakt niks uit :(
Kijk eens in de BIOS of daar de volgende soort settings zijn en zet die lager of uit:
System performance, wat het doet weet ik niet, maar het is meestal in te stellen als normal, fast en turbo (of zo).
AGP synch settings uitzetten
(Deze settings horen bij AMD moederborden dus ik weeet niet hoe en of het het naar Pentium vertaalt).

Wat zegt Smartgart trouwens? Welke BIOS settings neemt de driver over en welke niet?

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-08 17:36
In geval van de Asus, gebruik de chipset drivers van de Asus site, niet de 6.xxx van Intel zelf. Die gaven bij mij ook grote problemen met een rad9700 np. Dus beter de 5.x chipset drivers van Asus zelf.

• Hastur
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-06 18:08

Hastur

I stink, therefore I am

Ik kreeg ook alleen maar artifacts in beeld na het installeren van de laatste drivers, voor m'n 9700. De oplossing bleek heel simpel, kaart er uit/er in en toen deed ie het weer. Sindsdien geen problemen meer gehad.

• quakerix
Hastur schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 02:16:
Ik kreeg ook alleen maar artifacts in beeld na het installeren van de laatste drivers, voor m'n 9700. De oplossing bleek heel simpel, kaart er uit/er in en toen deed ie het weer. Sindsdien geen problemen meer gehad.
dat kreeg ik dus ook, kaart er in - kaart er uit.. het werkte! Maar het kwam steeds vaker voor.. en op een gegeven moment moest ik constant hem er in en eruit halen.

dat schiet niet op natuurlijk :)

• EricJH
quakerix schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 03:47:
[...]

dat kreeg ik dus ook, kaart er in - kaart er uit.. het werkte! Maar het kwam steeds vaker voor.. en op een gegeven moment moest ik constant hem er in en eruit halen.

dat schiet niet op natuurlijk :)
Was er nog een oplossing voor anders dan de kaart afdanken?

Ik zou haast aan een graka issue gaan denken. Dat er iets mis is met de kaart zelf.

• 123pakkie321
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-08-2025

123pakkie321

^^~~^^

I have ATI Sapphire 9700 PRO vid card... / P4S533-E mainboard / 2.4 Ghz Intel processor

If i use latest ati drivers, then I have problems with second screen...

If i use drivers of Sapphire on this page: http://www.sapphiretech.com/downloads/downloads.asp ...

Display Driver and ATI control panel on that link... everything works perfect...
Display Driver and Catalyst Control Center... same as the latest drivers of ati ... also probs with second screen...

EDIT/ Was vergeten dat dit nederlandstalige site is 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door 123pakkie321 op 08-01-2005 04:30 ]

Intel 2.4GHz /AsusP4S533-E/Log diNovo med desktop/1.25GB DDR pc2100/2x120 GB IDE HD/Lacie extHD 500 GB/Log Z-680/Audigy 2 ZS Pla Pro/Xaser III VM3000A Screwl mid Tow Skull/Enermax EG465AX/21inch CRT Samsung

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem treed ook op als ik de videokaart in een andere pc stop.

AGP 2x 4x of 8x maakt niet uit waar ik hem op laat draaien allemaal hetzelfde probleem.

• EricJH
Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 14:08:
Het probleem treed ook op als ik de videokaart in een andere pc stop.
Je bedoelt dat je niet hoger dan Catalyst 3.7 kunt installeren.

Ik wil om invleod van BIOS uit te sluiten de volgende twee dingen geprobeerd zien.

Zet de BIOS op failsafe/default settings. Treedt de fout niet op dan spelen BIOS settings een rol

Probeer de volgende BIOS settings:
1. Fast writes uit
2 .Geheugen timings op auto/by SPD
3. Zet alle caching en shadowing opties uit
4. Zet zo'nn vage paramets als System Performance op zijn laagst
5. Zet alle AGP sync settings uit

Treed de fout na voorgaande dingen nog op dan speelt de BIOS geen rol meer.

Ik lees bij een aantal mensen dat zij aanverwante problemen hebben met jouw audiojkaart in het systeem. Kijk eens wat er gebeurt als je die tijdelijk uit je systeem haalt

Kijk eens bij Smartgart van de drivers. ATI drivers testen bij installatie en veranderingen van het systeem de stabiliteit. Adhv hiervan neemt de driver eventuele BIOS settings niet over. Smartgart maakt dat zichtbaar. Als je vanaf start --> uitvoeren smartgart intoetst krijg je dacht ik de uitgebreide versie. Als er BIOS settings genegeerd worden zet die dan in de BIOS ook uit en kijk wat er gebeurt.

Wat je verder nog kunt doen is een baseline test. Dan draai je enkel met graka, HD en geheugen. Als het dan nog optreedt dan is het zoekplaatje belangrijk kleiner.Geheugen heb je al getest dus die valt af.

Een andere tip is de support van je mobo en graka makers in te roepen. Toen ik een hardware confilct met mijn graka had heeft de online support van mijn mobo maker me net het diagnostisch zetje gegeven wat ik nodig om verder te komen in het proces.
Pagina: 1