Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[@home] Com21 modem vervangen door Motorola, kom niet online

Pagina: 1
Acties:
  • 1.194 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Ik heb gisteren een Motorola Surfboard met de post binnengekregen van @home.

Het modem werkt nu goed als ik de computer direct erop aansluit. M'n router kan echter niet overweg met het modem, in de router software blijft hij ook constant 'disconnected' aangeven. De router krijgt het MAC adres van de Motorola wel goed door.

Wat is mijn probleem en wat kan ik er aan doen?

[ Voor 62% gewijzigd door Yokozuna op 10-01-2005 13:44 ]

Verwijderd

En als je 1 pc rechtstreeks aansluit doet hij het dan wel??
Router al gereset? Ander mac adress heb de nieuwe modem.
Mischien in de router even alle instellingen nalopen of eventueel opnieuw instellen?

Anders @home Helpdesk bellen mischien is je modem nog niet aangemeld ofzo!

Zij kunnen dat veel beter bekijken.

• Yokozuna
Heb de router inmiddels al 3x gereset en met het oude modem werkt de router wel gewoon, na 10 seconde ofzo is het oude modem ingesteld en werkt alles gewoon.

MAC adres van het modem heb ik al in de router opties veranderd. (wel vreemd dat hij dan toch met het oude modem werkt terwijl die een ander MAC adres heeft?)
En als je 1 pc rechtstreeks aansluit doet hij het dan wel??
Ga ik nu testen.
Anders @home Helpdesk bellen mischien is je modem nog niet aangemeld ofzo!
Hier zat ik ookal aan te denken, maar moet dat inderdaad ja?

[ Voor 49% gewijzigd door Yokozuna op 06-01-2005 13:12 ]

Verwijderd

probeer dus maar eerst rechtstreekt werkt dat ook niet dan is je modem denk niet goed aangemeld, en kan je @home bellen. Want als je met je router er tussen gaat bellen dan zeggen ze als eerste dat je de router er tussen uit moet gooien.

Verwijderd

Heb je in de wandcontactdoos ook iets veranderd. Als je een motorola krijgt moet je dat hele binnewerk veranderen in die wandcontactdoos (dat heb ik moeten doen)

Verwijderd

Eerst bellen met @home en MAC adres doorgeven anders kan je niet online komen.
Heb hetzelfde probleem gehad

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 13:15:
Eerst bellen met @home en MAC adres doorgeven anders kan je niet online komen.
Heb hetzelfde probleem gehad
Dat is inderdaad ook mogelijk en anders moet ie eens naar @home bellen. Heb toen in de wandcontactdoos een gedeelte moeten vervangen!

Verwijderd

Zeg ik toch gewoon @home bellen dan heb je het snelst een oplossing denk ik

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:41
het mac van zijn modem is ws. nog niet geactiveerd.

• Yokozuna
Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 13:15:
Heb je in de wandcontactdoos ook iets veranderd. Als je een motorola krijgt moet je dat hele binnewerk veranderen in die wandcontactdoos (dat heb ik moeten doen)
Nee nix, hier heb ik ook totaal geen informatie over gehad. Is dat moeilijk?? De enige documentatie die ik kreeg was een boekje met garantiebepalingen van de Surfboard.

Ik ga de Motorola even direct aansluiten. Als dat niet werkt bel ik @home iig, bedankt.

[ Voor 13% gewijzigd door Yokozuna op 06-01-2005 13:19 ]

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je moet de oude wandcontactdoos vervangen door de hardware die meegeleverd werd bij het Motorola-modem en vervolgens moet je inderdaad bellen met de @Home-helpdesk. Daar moet je enkele gegevens doorgeven (waaronder het MAC-adres) zodat zij alles goed kunnen instellen en jou toegang kunnen geven tot het internet.

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:36
Je moet echt de helpdesk van @Home bellen. Ze koppelen namelijk jouw CP-nummer aan het MAC-adres van je modem. Dus moeten ze eerst je Com21 afmelden en dan je Surfboard aanmelden. "Vergeten" ze wel vaker te doen.

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

• Yokozuna
Robin Vreuls schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 13:20:
Je moet de oude wandcontactdoos vervangen door de hardware die meegeleverd werd bij het Motorola-modem en vervolgens moet je inderdaad bellen met de @Home-helpdesk. Daar moet je enkele gegevens doorgeven (waaronder het MAC-adres) zodat zij alles goed kunnen instellen en jou toegang kunnen geven tot het internet.
Ik heb serieus alleen een Motorola modem + adapter en boekje binnengekregen.

• Robin
  • Niet online
Heb je dan al eens gebeld met de helpdesk? Ik denk dat die wel weten wat je moet doen :).

[ Voor 3% gewijzigd door Robin op 06-01-2005 13:23 ]

• dennismaus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:16
En heb je @home nou al gebeld???

edit: Te laat

Er zit een wezelijk verschil in beide modems kwa communicatie.

[ Voor 8% gewijzigd door dennismaus op 06-01-2005 13:24 ]

• Yokozuna
Ga ik doen, met jullie info kan ik in ieder geval wat, bedankt ik ga aan de slag.

• Yokozuna
Oke, ik heb nu @home gebeld en het modem is gefixt (MAC adres aangepast).

Als ik echter de 2 pc's via de router met het modem verbind werkt internet niet. De Motorola modem werkt wel gewoon goed (pc direct erin geeft wel internet) en alle ledjes branden ook als de router erin zit. Probleem ligt misschien aan de router?

Ik heb een Kobishi Broadband Router (volgens mij 1,5 jaar oud) Wellicht ondersteunt de router niet het protocol dat de Motorola modem gebruikt? Weten jullie hier iets van? Want tegenwoordig krijgt iedereen volgens mij standaard het Motorola modem.

[ Voor 14% gewijzigd door Yokozuna op 06-01-2005 22:01 ]

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
Yokozuna schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 22:00:
Oke, ik heb nu @home gebeld en het modem is gefixt (MAC adres aangepast).
Ze hebben jouw (motorola) mac adres aan je account naam gekoppeld. Hun administratie bijgewerkt dus.
Als ik echter de 2 pc's via de router met het modem verbind werkt internet niet. De Motorola modem werkt wel gewoon goed (pc direct erin geeft wel internet) en alle ledjes branden ook als de router erin zit. Probleem ligt misschien aan de router?

Ik heb een Kobishi Broadband Router (volgens mij 1,5 jaar oud) Wellicht ondersteunt de router niet het protocol dat de Motorola modem gebruikt? Weten jullie hier iets van? Want tegenwoordig krijgt iedereen volgens mij standaard het Motorola modem.
Kan een half/full duplex 10/100 mb probleem zijn.
Ik heb er een Smoothwall linux doosje aan hangen, maar moest voor een beetje normale performance een aantal settings voor mijn nic aanpassen op de Smoothwall.

De communicatie tussen de motorola en je kobishi is gewoon standaard tcpip. Dat zou gewoon moeten werken. Check de webinterface van je kobishi en de eventuele logging daarop.

Abort, Retry, Quake ???

• Yokozuna
Check de webinterface van je kobishi en de eventuele logging daarop.
Wat bedoel je daar precies mee?

Ik heb al in m'n router software gezeten, internet connection status: disconnected. De rest stond op standaard wat prima werkte m'n de com21. Het MAC adres is wel aangepast (automatisch).

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Kan zijn dat je oude mac nog gecloond staat in je router, de motorola heeft dit niet nodig. Die werkt gewoon zonder.

Op werk ook Kobishi Router, geen mac adres gecloond, gewoon computernaam en gaan met de banaan.

[ Voor 30% gewijzigd door RawPeanut op 06-01-2005 22:30 ]

Canon Digital Ixus V3

• aZuL2001
Het clonen van mac adressen vind ik niet zo een fijne oplossing. Die dingen horen uniek te zijn. Niet gebruiken zou ik zeggen.

Athome gebruikt alleen je hostnaam om je een ipadres te geven.
Staat die goed (op je router ?)
Heb je na het gebel met de helpdesk ook je modem een half uur uit laten staan ?

Staat je router wel op dhcp (client), dus dat hij automatisch een ipadres van athome in dit geval krijgt ?

Abort, Retry, Quake ???

• Kevinp
  • Laatst online: 22-11 16:56
Ik weet niet wat iedereen hier zegt, maar waarschijnlijk weet hij een heel eind hoe hij z'n modem moet aansluiten, en eventueel de kontactdoos vervangen(hoeft namelijk niet bij alle wandcantactdozen).

Als je oude modem werkt, dan is je nieuwe modem nog niet geactiveerd. En zal je dus ff in een brief moeten kijken per wanneer dit gebeurd, OF ff met @home bellen en je mac adres doorgeven. Dan werkt alles perfect.

MAC adresssen hoef je niet te clonen, gewoon alles laten staan zoals het was en ff bellen.

[ Voor 11% gewijzigd door Kevinp op 07-01-2005 00:33 ]

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• Yokozuna
Al gedaan, nieuwe modem werkt. Nu de router nog.

- Clientnaam van router staat uiteraard op m'n @Home gebruikersnaam (cp69blaat).
- MAC adres heb ik gewoon gereleased en laten vernieuwen. De goede kwam automatisch in de vakjes (die van de Motorola).

Ik snap dus niet wat ik nou fout instel (of wat ik nog meer zou moeten instellen). Modem+router hebben de hele nacht eruit gelegen dus ook genoeg reset tijd. Het werkt nog steeds niet. M'n pa en ik moeten nu dus telkens wisselen welke pc direct in het modem gaat, wat wel werkt.

[ Voor 20% gewijzigd door Yokozuna op 07-01-2005 17:04 ]

• DaTimMan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:21
bij mij was de motorola modem als eerste ingesteld als router, dit was dus niet zo handig voor veel dingen. heb ik handmatig uit moeten zetten , je kan in je modem komen door ipadres 10.0.0.x in te tikken ( weet niet meer precies) maar dat moet wel ergens te vinden zijn .staat dacht ik in je boekje

• Cyrus-The-Virus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-10-2024
ik weet wat je probleem is, de oude com21 modem had niet specifiek je cp naam nodig (alleen maar een mac adres), de motorola wel. die CPxxxx MOET met de dhcp request meegestuurd worden. en ik weet dus niet of je router dat wel doet (bij mij iig niet)

Het is mij nooit gelukt om me router dit wel te laten doen, dus heb ik maar een extra pc neergezet met astaro firewall erop en 2 netwerkkaarten. ik moest daar ook weer het CPxxx nummer aan de dhcp request toevoegen anders krijg ik geen ip en dus geen inet.....

• tvdleur
  • Laatst online: 03-12-2024

tvdleur

ehh...okay?

Cyrus-The-Virus schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 17:50:
ik weet wat je probleem is, de oude com21 modem had niet specifiek je cp naam nodig (alleen maar een mac adres), de motorola wel. die CPxxxx MOET met de dhcp request meegestuurd worden. en ik weet dus niet of je router dat wel doet (bij mij iig niet)

Het is mij nooit gelukt om me router dit wel te laten doen, dus heb ik maar een extra pc neergezet met astaro firewall erop en 2 netwerkkaarten. ik moest daar ook weer het CPxxx nummer aan de dhcp request toevoegen anders krijg ik geen ip en dus geen inet.....
Ik weet niet waar je dat vandaan haalt, maar je hebt ALTIJD je CC / CB / CP-******* adres moeten invullen. @home doet niets met netwerkkaart MAC adressen, alleen die van de modem.

Voor de topicstarter: Het schijnt dat motorola's nogal moeite hebben met auto configuratie 10 / 100 half / full duplex icm een router. Sommige routers werken daarom onder de maat of gewoonweg niet. Laatst nog met iemand hier op GOT (beide WRT54G) alle instellingen nagelopen: bij mij werkt het, bij hem niet. Ook geen peil op te trekken dus. Een oplossing zou een switch / hub tussen de router en modem te plaatsen zijn.... niet mooi, maar als het werkt..... Test het eens als je zon ding hebt liggen

• Cyrus-The-Virus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-10-2024
ik heb ook de com21 gehad, en daar kon ik de meest gekke namen meesturen, kon gewoon op inet, maar er zal dan wel verschil in de com21 gezeten hebben....

• Yokozuna
Dus het ligt wel een het modem? Met m'n Com21 werkte de router gewoon perfect. Zou ik niet @home kunnen vragen het MAC adres weer te veranderen naar die van m'n Com21, en dan die weer gebruiken? We hebben nu @home basis, dus voor maximale upload heb ik dat Motorola modem niet persé meer nodig.

Probleem is dat ik het MAC adres van m'n Com21 niet meer weet. Daar kan ik wellicht achterkomen als in m'n router software gewoon het MAC adres weer vrijgeef en renew...

[ Voor 22% gewijzigd door Yokozuna op 10-01-2005 13:40 ]

• aZuL2001
Yokozuna schreef op maandag 10 januari 2005 @ 13:39:
Dus het ligt wel een het modem? Met m'n Com21 werkte de router gewoon perfect.
De motorola's werken met een nieuwere versie van de Docsis standaard. En dat biedt ook voordelen. Nadeel is de autonegotiation die niet altijd even lekker werkt. Maar dat is voor de meesten niet zo'n ramp. (is pas een paar keer geroepen in dit draadje)
Zou ik niet @home kunnen vragen het MAC adres weer te veranderen naar die van m'n Com21, en dan die weer gebruiken? We hebben nu @home basis, dus voor maximale upload heb ik dat Motorola modem niet persé meer nodig.
De Com21 modems worden uitgefaseerd. Daarmee kun je straks niet meer online, omdat ze het signaal niet meer kennen.

En met het veranderen van je macadres ga je je probleem niet oplossen.
Probleem is dat ik het MAC adres van m'n Com21 niet meer weet. Daar kan ik wellicht achterkomen als in m'n router software gewoon het MAC adres weer vrijgeef en renew...
Dat mac adres heb je niet nodig. Dat weet het modem zelf wel.
Weet je wel wat een mac adres is ?

Het gaat om de koppeling tussen de "zender" van athome (head end of bridge end, hoe noemen ze die krengen), en de "ontvanger" die je thuis hebt staan, je modem.

Com21 was de oude versie, en daar stoppen ze mee.
Motorola is de nieuwe versie, en daar kunnen ze meer mee groeien en die biedt ook meer mogelijkheden wat snelheid betreft.

En om met je modem online te komen moet Athome je mac adres invoeren anders zou je met een geleend modem, zonder te betalen online kunnen gaan.

Je CP/CA/CC nummer heb je nodig om van de dhcp server een ipadres te krijgen.
Maar dat is alweer een stapje verder. (zit op een andere OSI laag zeg maar)
Zonder CP/CA/CC nummer zou je wel online kunnen gaan, maar dan moet je zelf alle settings goed hebben staan, maar dat zullen ze niet leuk vinden. (Ik zou zo een grapjurk gerust van mijn netwerk kicken, en wel permanent.)

Kortom, blijf van je mac adressen af, en kijk bijvoorbeeld eens op www.troublesathome.nl voor meer info over motorola problemen.

Abort, Retry, Quake ???

• Bas
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Bas

aka BannieMove

Gaat iedereen over op Motorola dan? ik ben blij met mijn Com21 (met name omdat het een huurmodem is en hij al 2 x stuk is geweest).

Tjielp... een vogel.

• NielZ
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-10-2024

NielZ

Casual

Ik had exáct hetzelfde probleem als de TS. Direct werkte wel, met router werkte het niet.
Mijn oplossing: firmware router updaten. Kun je altijd ff proberen. :)

Mage Powerrr \o/ | Voor je 't weet trekken ze de stekker eruit...

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:14
updaten van je kobishi router kun je wel vegeten. is al ff falliet en de webpagina is down.
en verder is er nergens aan een update te komen.

• Yokozuna
andreict schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 18:45:
updaten van je kobishi router kun je wel vegeten. is al ff falliet en de webpagina is down.
en verder is er nergens aan een update te komen.
Je haalt de woorden uit m'n mond :)

Ik snap ook gewoon NIET waarom m'n router niet werkt met dit modem, er wordt toch geen bijzonder protocol gebruikt waarvoor ik firmware zou moeten updaten? Gewoon superstandaard router, nu weet ik dus ook niet of die Motorola wel met andere routers samenwerkt?

[ Voor 29% gewijzigd door Yokozuna op 13-01-2005 21:54 ]

Verwijderd

ik heb ook zo'n soort probleem ik heb laatst een wireless router aangeschaft een sitecom +100g. Alleen kreeg ik geen internet als ik hem met mijn com21 modem aansloot. Nu heb ik @home gebeld en heb ik gezegd dat mijn snelheid niet meer goed was en dat ik een nieuw modem wilde. Dit hebben ze na veel hepush toegestuurd en dat was dus de motorola surfboard. Deze heb ik aangesloten en hierbij heb ik ook een nieuwe wantcontactdoos gekregen, deze heb ik ook allemaal aangesloten en voorzover ging het goed. Ik sloot mijn pc aan op de nieuwe modem en hij werkte gewoon. Nu doe ik het via de router en dan krijgt ik geen internet Ik heb dus ook problemen denk ik met de modem want ik ben met de router terug gegaan en toen hebben ze hem daar aan gesloten ook heb ik toen meteen de hele pc meegenomen en ook nog eens via mijn pc aangesloten. Hij deed het toen daar in de winkel wel met mijn pc en mijn router. Als het waar is wat hier word gezegd en dat de motorola modem niet kan samenwerken met de meeste routers dan zie ik niet echt een andere optie als een andere router kopen.
Ook heb ik al een hub er tussen gehangen wat hier is gezegd, toen deed hij het nog niet.

Hebben jullie misschien voorstellen welke wireless routers wel werken bij deze modem? :'(

Verwijderd

Beste Tweakers,

Gisterennacht mijn nieuwe @home Motorola geplaatst en aangesloten. Zoals aangegeven in de brief van @home. Dit ging allemaal zonder problemen. Het enigste wat ik heb moeten doen is even een DHCP release en renew in mijn Linksys WRT54G router voor de rest niets. Ik weet niet wat iedereen zit te zeggen over die wandcontactdoos maar ik heb dus totaal helemaal niks veranderd behalve het kabeltje van de contactdoos naar mijn modem. Het kan natuurlijk goed zijn dat er i.c.m andere routers wel problemen zijn. Ben trouwens erg blij met mn nieuwe modem. Ik merk echt een behoorlijk verschil in mijn internetperformance.
Pagina: 1