Ik ben een weblog aan het schrijven en ik wil graag per bericht weergeven hoeveel reacties er op dat bericht zijn geweest.
Nou heb ik zelf net al de nodige uurtjes gespendeerd aan deze relatief simpele sql query maar ik zit helemaal vast met hoe ik dit nu het beste kan aanpakken. Ik heb hier op GoT ook al wat relevants kunnen vinden, maar ik heb moeite met het toepassen van die query's op de mijne.
De opzet is, zoals gezegd, redelijk simpel. Ik heb een tabel voor de berichten en een tabel voor de reacties.
tabel berichten: [blog]
tabel reacties: [reageer]
Dus ik moet nu op de een of andere manier [blog.blog_id] en [reageer.blog_id] in een sql query zien te vatten zodat ik per bericht kan laten weergeven hoe vaak er gereageerd is.
Ik had zelf met dreamweaver het volgende bij elkaar gerapt:
----
Dim RSReactieaantal
Dim RSReactieaantal_numRows
Dim strSQL
Set RSReactieaantal = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
RSReactieaantal.ActiveConnection = MM_connwelterusten_STRING
strSQL = "SELECT * FROM blog "
strSQL = strSQL & "WHERE blog_id = " & blog_id
RSReactieaantal.Source = "SELECT Count(reageer.blog_id) AS reactieaantal FROM reageer WHERE reageer.blog_id = " & CLng(blog_id)
RSReactieaantal.CursorType = 0
RSReactieaantal.CursorLocation = 2
RSReactieaantal.LockType = 1
RSReactieaantal.Open()
RSReactieaantal_numRows = 0
---
Titel klopt niet helemaal zie ik net.....
Nou heb ik zelf net al de nodige uurtjes gespendeerd aan deze relatief simpele sql query maar ik zit helemaal vast met hoe ik dit nu het beste kan aanpakken. Ik heb hier op GoT ook al wat relevants kunnen vinden, maar ik heb moeite met het toepassen van die query's op de mijne.
De opzet is, zoals gezegd, redelijk simpel. Ik heb een tabel voor de berichten en een tabel voor de reacties.
tabel berichten: [blog]
tabel reacties: [reageer]
Dus ik moet nu op de een of andere manier [blog.blog_id] en [reageer.blog_id] in een sql query zien te vatten zodat ik per bericht kan laten weergeven hoe vaak er gereageerd is.
Ik had zelf met dreamweaver het volgende bij elkaar gerapt:
----
Dim RSReactieaantal
Dim RSReactieaantal_numRows
Dim strSQL
Set RSReactieaantal = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
RSReactieaantal.ActiveConnection = MM_connwelterusten_STRING
strSQL = "SELECT * FROM blog "
strSQL = strSQL & "WHERE blog_id = " & blog_id
RSReactieaantal.Source = "SELECT Count(reageer.blog_id) AS reactieaantal FROM reageer WHERE reageer.blog_id = " & CLng(blog_id)
RSReactieaantal.CursorType = 0
RSReactieaantal.CursorLocation = 2
RSReactieaantal.LockType = 1
RSReactieaantal.Open()
RSReactieaantal_numRows = 0
---
Titel klopt niet helemaal zie ik net.....
[ Voor 5% gewijzigd door Dennis013 op 06-01-2005 12:57 . Reden: Ik zit dat de titel niet helemaal goed ingevuld is.. ]