Hoi,
Ik heb een tijdje na zitten denken om eens van die irritante spam af te komen. Ik heb net wat code geschreven in php en javascript (niet-getest) om WebCrawlers te omzeilen:
emailRedirector.php:
Is mijn denkwijze correct? Is dit een goede manier om Webcrawlers te omzeilen of mis ik nog dingen?
Oeps, topictitel vergeten
: Graag wijzigen naar WebCrawlers omzeilen of iets dergelijks
Ik heb een tijdje na zitten denken om eens van die irritante spam af te komen. Ik heb net wat code geschreven in php en javascript (niet-getest) om WebCrawlers te omzeilen:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| <form name="emailForm" action="emailredirector.php" method="post"> <input type="hidden" name="formposted" value="true" /> <input type="hidden" name="email" value="encodedEmailAddress" /> <input type="hidden" name="subject" value="blaat" /> <a href="javascript:goToEmail()">Email us</A> </form> <script language="JavaScript"> function goToEmail() { document.emailForm.submit(); } </script> |
emailRedirector.php:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| <? if ($_POST['formposted'] == "true") { header("Location: mailto:" . emailDecode($_POST['email']) . "?" . $_POST['subject']); } else { echo "No WebCrawlers allowed!"; } function emailDecode($blaat) { // decodeer $blaat met een of andere mooie functie // return $decode; } ?> |
Is mijn denkwijze correct? Is dit een goede manier om Webcrawlers te omzeilen of mis ik nog dingen?
Oeps, topictitel vergeten

[ Voor 69% gewijzigd door WOmBaT op 06-01-2005 12:53 . Reden: Typo fixed |:( ]