Wie van jullie heeft ervaring met het hosten van Tomcat/JBoss? In hoeverre is het bv eenvoudig te configureren dat er meerdere applicaties op draaien? (Applicaties die door de klant zelf geplaatst kunnen worden!). Dat ze kunnen draaien zonder met elkaar in conflict kunnen komen (bv op gebruik resources:cpu/geheugen). In hoeverre valt security ed dat goed te regelen? In hoeverre kan tomcat zo geconfigureerd worden dat de gebruikers dit niet meer hoeven te doen? (bv db connecties/connection pooling)
Of is het misschien geen goed plan om meerdere gebruikers op 1 applicatieserver te laten draaien, maar dat je een applicatieserver per client neemt? (Die eventueel in een of andere virtuele omgeving draaien)?
Ik ben zelf java developer en weet wel het een en ander van applicatie servers. Maar van dit soort zaken heb ik totaal geen kaas gegeten. Dus wie heeft hier ervaring met het aanbieden van JBoss/Tomcat (of andere J2EE app servers) hosting?
Of is het misschien geen goed plan om meerdere gebruikers op 1 applicatieserver te laten draaien, maar dat je een applicatieserver per client neemt? (Die eventueel in een of andere virtuele omgeving draaien)?
Ik ben zelf java developer en weet wel het een en ander van applicatie servers. Maar van dit soort zaken heb ik totaal geen kaas gegeten. Dus wie heeft hier ervaring met het aanbieden van JBoss/Tomcat (of andere J2EE app servers) hosting?
[ Voor 9% gewijzigd door Alarmnummer op 06-01-2005 12:34 ]