Toon posts:

HD in Dell

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
llow,

Ik heb een Dell Dimension 2300 met een HD van 80 GB (ATA).
Nu zit deze vol, en ik wil dus een WD 200GB ATA 8mb cache kopen.
Maar mijn broer zegt voortdurend dat Dell de HD's aanpast, zodat alleen maar HD's van Dell in een Dell-PC passen. Ik denk dat dit totale zever is, maar ik wou toch nog eens zeker zijn, dus ik vraag het hier maar eens.

Ik ben trouwens ook van plan om in september een high-end pc te kopen. Daar zal dus een mobo met SATA opzitten, maar zullen mijn ATA-HD's daar alsnog op passen?

Thx in advance

duif

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik denk dat dit totale zever is, maar ik wou toch nog eens zeker zijn, dus ik vraag het hier maar eens.
Gezever idd. Wellicht bedoelt hij dat Dell soms de capaciteit van de HDD's beperkt van 80GB naar 60GB enzo. Anderszijds heeft Dell wel specifieke voedingen, dus je kunt een Dell voeding niet zomaar vervangen door een regulier exemplaar.
Ik ben trouwens ook van plan om in september een high-end pc te kopen. Daar zal dus een mobo met SATA opzitten, maar zullen mijn ATA-HD's daar alsnog op passen?
Als het mobo is voorzien van een ATA controller, dan wel 8)7 Kun je toch wel zelf bedenken?

[ Voor 12% gewijzigd door BalusC op 06-01-2005 12:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
nog 1 prob
ik heb een tamelijk zwakke voeding (200 W)
en mijn pc slaat bvb af als ik een webcam aansluit
ik denk dat dit komt door een te zwakke voeding, dus ik vraag me af of ik beide HD's tegelijk ga kunnen draaien, of zelfs die ene HD van 200 GB
verbruikt die HD van 200GB meer dan die van 80?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Als jouw PC verder geen problemen heeft onder stress, dan hoeft de voeding niet per definitie zwak te zijn. Maar 200W is wel aan de magere kant though.

Een gemiddelde HDD verbruikt 7,5W idle en 15W full load.