Toon posts:

Versterker maakt electrogeluid? Akai AM-2850

Pagina: 1
Acties:
  • 178 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Een hele goede dag beste lezer. Ik zit met een probleempje. Hier aan mijn computertje hangt een hele mooie oude Akai versterker. De Akai AM 2850. Er komt echt een bak geluid uit, zuiver en niet zo blikkerig als het gemiddelde 5.1 setje. Overigens is het echt een aanrader om een Subwoofer en van die sattelietjes in combinatie met 2 normale speakers op te stellen in je huiskamer, eventueel in 5.1 opstelling en dan bij voorkeur met 3 LOSSE versterkers en een losse 5.1 decoder. Dan heb je pas vermogen. Maar dat terzijde.

Het probleem is dus als ik mijn leuke bakbeest aan zet, ik een krasachtig electro geluid hoor, net zo als in een tekenfilm iemand geelectrocuteerd wordt. Na een aantal seconden soms na enkele minuten houd het op. En dan doet ie het verder wel. Het is net een oude brommer, als je denkt dat ie het doet slaat ie weer af, en vervolgens start je hem nog een keer en dan doet ie het gewoon.

Ik heb overal gezocht maar ( forums websites enz) maar niemand kent dit euvel.
Misschien hier iemand een idee?

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-06 12:53
doet ie dat altijd ook als je hem van je pc loskoppelt?

en dat geluid komt dat uit je speakers of uit de versterker zelf. en heb je ook geluisterd als de speakers niet aangesloten zijn?? (ik verdenk namelijk een kapot contact, van een relais of een aan/uit schakelaar)

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat doet ie altijd. Ook het VU meter lampje knippert. Net als een TL buis dat wel eens doet.
Ik ben benieuwd of er wat aan te doen is. BTW Toen de versterker 6 maanden in een vochtige schuur stond deed ie het wel gewoon meteen zo als het hoort. Dus wat nu het probleem is???

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-07 18:56

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 12:20:....Overigens is het echt een aanrader om een Subwoofer en van die sattelietjes in combinatie met 2 normale speakers op te stellen in je huiskamer, eventueel in 5.1 opstelling en dan bij voorkeur met 3 LOSSE versterkers en een losse 5.1 decoder. Dan heb je pas vermogen. Maar dat terzijde.
Een redelijke 5.1 (of meer) versterker doet het zoals jij dat zou willen, ik heb een niet al te dure sony receiver waar 5x 100 watt rms uit komt.
Als je daartegenover 3x een ouwe ruisende Akai bak + losse (dure) decoder moet kopen ben je voor oude troep een stuk duurder uit.
Het probleem is dus als ik mijn leuke bakbeest aan zet, ik een krasachtig electro geluid hoor, net zo als in een tekenfilm iemand geelectrocuteerd wordt. Na een aantal seconden soms na enkele minuten houd het op. En dan doet ie het verder wel. Het is net een oude brommer, als je denkt dat ie het doet slaat ie weer af, en vervolgens start je hem nog een keer en dan doet ie het gewoon.
* Niet meer uitzetten, gewoon aanlaten. :+

Je versterker is gewoon oud, elco's en condensators zijn "versleten" en krijgen andere waarden dan waarvoor ze een aantal decennia geleden gemaakt zijn.
Ik denk dat je aardig kan volstaan met het vervangen van elco's en condensatoren.

Alles kan stuk.

Verwijderd

Topicstarter
Nou ja wat betreft de kosten van een 5.1 set zit je er naast. Als je een DVD spelertje met ingebouwde decoder hebt, die je al kan kopen voor 49eurie ben je een stuk goedkoper uit. En die bakken ruisen overigens niet. Ze zijn wel oud, das een feit.

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-06 12:53
als je lampje van je vu ook knippert dan mag je van uit gaan dat het iets is met je voeding, ik denk de schakelaar/relais die die hele zooi inschakelt..
Pagina: 1