Even Tweakers checken...
Anoniem: 59602
Zit de koeler wel goed? Heb je niet te veel/weinig koelpasta gebruikt?jprommen2 schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 11:44:
Ik heb de Artic NV5 silencer geinstalleerd, maar nu is mijn videokaart zo'n 40 graden heter (van rond de 40 graden naar rond de 80). Ik zie geen artifacts, maar is dit niet toch wat teveel?
Een dun laagje artic silver 5 op de core en bridge chip en silicon paste in een dikke laag op het memory, precies zoals in de handleiding.Anoniem: 59602 schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 11:47:
[...]
Zit de koeler wel goed? Heb je niet te veel/weinig koelpasta gebruikt?
Het betreft de core temp.
Even Tweakers checken...
Anoniem: 59602
Geen plasticje op de koeler vergeten (noem maar wat)jprommen2 schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 11:59:
[...]
Een dun laagje artic silver 5 op de core en bridge chip en silicon paste in een dikke laag op het memory, precies zoals in de handleiding.
Nope, in idle is het verschil trouwens kleiner, maar zo'n 20 graden. Dat het verschil groter wordt is trouwens niet zo heel vreemd, aangezien de stock koeler varieert op snelheid en deze slechts een stand heeft.Anoniem: 59602 schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 12:02:
[...]
Geen plasticje op de koeler vergeten (noem maar wat)
Even Tweakers checken...
mijn Artic nv5 was vanaf de eerste run in idle al 10 graden cooler en onder stress 20 graden koeler. Weet je zeker of de temp sensor nog wel goed werkt? (is weleens vaker langsgekomen, iemand die z'n temp sens heeft gemold met koeler verwisselen..)
Uit je signature heb ik kunnen opmaken dat het om een GT gaat, op hoeveel volt loopt ie? issie overclockt? Want het geheugen verwarmt de core nou natuurlijk wel veel meer...
Uit je signature heb ik kunnen opmaken dat het om een GT gaat, op hoeveel volt loopt ie? issie overclockt? Want het geheugen verwarmt de core nou natuurlijk wel veel meer...
[ Voor 27% gewijzigd door w0w op 06-01-2005 12:41 ]
Zit hij er wel goed op? Hij moet er strak opzitten, niet met een klein hoekje natuurlijk.
Draait het fannetje?
Kan je de rpm van het fannetje veranderen?
Draait het fannetje?
Kan je de rpm van het fannetje veranderen?
"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca
Daar zit de fout!!jprommen2 schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 11:59:
[...]
Een dun laagje artic silver 5 op de core en bridge chip en silicon paste in een dikke laag op het memory, precies zoals in de handleiding.
Een maat van me had ook teveel prut op z'n mem gedaan waardoor de silencer als het ware leunde op het mem en zo dus een heel klein beetje scheef op de core ging staan, dus maar 3/4 contact maakte met de core.
Zelf heb ik ook een silencer op m'n 6800GT, maar aangezien dat mem nauwelijks warm wordt heb ik helemaal geen pasta op het mem gedaan, wel op de core natuurlijk
I love watercooling
Ik heb er wat vanaf gehaald, hij is nu 1 graad kouder, maar dat zal meer te maken hebben met dat hij een tijdje uitgestaan heeft.Garrett schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 13:17:
[...]
Daar zit de fout!!
Een maat van me had ook teveel prut op z'n mem gedaan waardoor de silencer als het ware leunde op het mem en zo dus een heel klein beetje scheef op de core ging staan, dus maar 3/4 contact maakte met de core.
Zelf heb ik ook een silencer op m'n 6800GT, maar aangezien dat mem nauwelijks warm wordt heb ik helemaal geen pasta op het mem gedaan, wel op de core natuurlijk
Ik heb hem nog even tegen het licht gehouden en alles maakt contact incl core. De stock koeler van leadtek is behoorlijk heftig, full copper, 2 slots en nog een copper backplate ook. De idle is nu met nv5 58 graden, iemand anders die ook een 6800GT heeft, wat doet hij op idle die bij jou?
Even Tweakers checken...
Idle 46 en stressed 61... mij best voor een stille koeler 
Toch wil ik nog wel een keer een waterblok, maar dan core-only, mem waterkoelen vind ik niet nodig.
Toch wil ik nog wel een keer een waterblok, maar dan core-only, mem waterkoelen vind ik niet nodig.
I love watercooling
Anoniem: 111703
Hoe kan je kaart nou koeler zijn dan de omgevingstemperatuur in je kast (tenzij je in een koelcel woontw0w schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 12:40:
mijn Artic nv5 was vanaf de eerste run in idle al 10 graden cooler en onder stress 20 graden koeler. Weet je zeker of de temp sensor nog wel goed werkt? (is weleens vaker langsgekomen, iemand die z'n temp sens heeft gemold met koeler verwisselen..)
voglens mij bedoeld hij koeler dan zijn vorige koelerAnoniem: 111703 schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 19:49:
[...]
Hoe kan je kaart nou koeler zijn dan de omgevingstemperatuur in je kast (tenzij je in een koelcel woont), ik zou maar ff naar je eigen temp sensor kijken
AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!
Ik heb heb contact gehad met Azerty en kan ze omruilen voor zalmans, deze thread kan dicht.
Even Tweakers checken...
Pagina: 1