Toon posts:

Image software

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Volgende vraag: ik zoek naar een pakket dat vanaf een centrale plaats een image kan maken van een server. Maw. ik wil een 1 op 1 image maken van een bepaalde server die bij ons in het serverpark staat om daarmee een andere server op te bouwen. Ik wil echter geen aparte software installeren op die desbetreffende server (ivm maatwerk-software)

Ken iemand een geschikt pakket daarvoor? Norton Ghost 9.0 ondersteund deze functie niet

Mvgr, Maarten

• Schonhose
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-07 21:51

Schonhose

Retro Icoon

Kijk eens naar True Image van Acronis of Drive Image van Powerquest.

"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Quinta: 3 januari 2005

• HyperDevil
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-12-2025
Ghost ofzo :)

• The_Savage
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-05-2021

The_Savage

wEiRd

Moeilijk he.. lezen :P

@ maartenh1981
Hoe bedoel je precies? wat voor een server is het? waarvan wil je precies een image maken? moet dit geautomatiseerd geberuen?.... etc

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Als je nou de machine waar de images op staan de server noemt; en de rest clients; wil je dan op de server geen software installeren of op de clients?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om een Windows 2000 Server waarop Unit 4 Accountancy software draait. We willen graag een test omgeving creeren van Unit 4 (zo hoeven we niet aan de live omgeving te sleutelen)

Ik heb al geprobeerd met Norton Ghost een image te maken van de server, maar je kan met deze software alleen lokale schijven ghosten; wat ik dus niet wil

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil op de desbetreffende server geen image software installeren. Dit omdat dit wellicht voor problemen kan zorgen met de bestaande maatwerk software (het is een speciale server voor deze software)

Verwijderd

Dan kloon je de HDD met Partition Magic?
Er vanuit gaande dat je een exact dezelfde server hebt.
De gekloonde schijf kun je vervolgens weer in een andere bak stoppen en gaan testen.

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

The_Savage schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 12:34:
[...]

Moeilijk he.. lezen :P

@ maartenh1981
Hoe bedoel je precies? wat voor een server is het? waarvan wil je precies een image maken? moet dit geautomatiseerd geberuen?.... etc
Dan pak je Ghost 2003 of een lagere versie ofzo. 9.0 moet je idd installeren, Voor 2003 hoef je alleen maar te booten in dos.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-08 09:59
Unit4 is niet zo een spectaculair maatwerk oplossing hoor. (Als in heel erg specifiek en storingsgevoelig)

Vrijwel iedere softwareboer vraagt tegenwoordig om een eigen server, dan hebben ze ook niets met andere pakketten en performance problemen te maken. Dat het voor de klant dan weer een stuk duurder wordt.... Niet hun probleem :)

Het grootste nadeel van Unit4 is imho dat de applicatie steeds weer bijgewerkt moet worden, en dat soms wat te vaak. Maar dat is mijn persoonlijke mening.

Kun je gerust meer op installeren hoor.

Anders kun je mbv een WinPE cd (www.nu2.nu voor PEBuilder) of een ouderwetse bootfloppy ook prima ghost als dos app draaien. (kijk evt. ook naar de Bootdisk op nu2.nu, die is erg goed, en heeft netwerksupport)

Maar Dos is voor veel mensen iets engs tegenwoordig })

Edit : Ghost met versie nummers van 4 cijfers als in 2003 is niet voor zakelijk gebruik bedoeld. Kijk naar versie 6 of 7 of 8.

[ Voor 8% gewijzigd door aZuL2001 op 06-01-2005 13:05 . Reden: Ghost versienummer verhaal added ]

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt helemaal gelijk. Het is ook juist dat wij 'goeie' *kuch* *kuch* ervaringen met Unit 4 hebben dat ik dit maar even navraag.. Maar ik heb al een call aangemaakt bij Unit 4 en hun zeggen dat je beter NIET een image kan maken van de Unit 4 accountancy omgeving.
Wat ik nu ga doen.. Server opnieuw installeren voor de test omgeving, daarna Unit 4 installeren en met behulp van een backup van de database de server zelf proberen te maken.

Probleem is namelijk ook dat de hardware teveel afwijkt van de test server die ik ga maken (gewoon een normaal Hp computertje, geen RAID en dergelijke)
Pagina: 1