Toon posts:

Harde schijf tikt...

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met mijn harde schijf. Als ik de computer aanzet begint de harde schijf te tikken en duurt het een eeuwigheid voordat de computer is opgestart. Ik heb met mijn vorige schijf ook zo'n soort probleem gehad. Het type HD is Western Digital WD800JB, 80GB (7200rpm, ATA100, 8MB) Ik had er in het begin dus 2 van dit type inzitten. Nadat de ene kapot is gegaan begin nu dus de 2e ook :( Ligt dit aan andere hardware die mijn hd's laat crashen of zijn het gewoon brakke hd's? Ik snap er geen drol van namelijk. Bij voorbaat dank voor uw hulp :)

• Rwin
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-12-2025

Rwin

Ondertitel

zijn brakke hd's

ik heb er hier ook al 2 gehad met zelfde euvel...

RoadLash, eigen werk rockband | StringKings, rock covers

Verwijderd

Kijk eens je 12V lijn na met een multimeter. Ik had eens een brakke voeding die een zeer hoge 12v lijn gaf, namelijk 13.6V, en harde schijven zijn daar nogal gevoelig voor, 2 hd's in één week dood .. ;(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2005 11:24 ]

Verwijderd

snel een backupje maken, zulke schijven zijn meestal binnen no-time helemaal niet meer te benaderen

• devilbird
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-01-2024

devilbird

Freaky

Als je ze beide tegelijk hebt gekocht kan het natuurlijk een productie fout zijn, maar het kan ook te maken hebben met de omgeving, zoals warmte enzo.... Maar ook teveel spanning verschillen en teveel trilling kan dit veroorzaken

Maar als andere harde schijven geen problemen gaven is de kans groot dat het een probleem is in die serie zelf. Meestal komt dit alleen voor als een schijf aan zijn eind is maar een schijf moet makkelijk enkele jaren meegaan.

<--- http://www.lansensations.nl --->

Verwijderd

Topicstarter
Rwin schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 11:23:
zijn brakke hd's

ik heb er hier ook al 2 gehad met zelfde euvel...
Ok dus het ligt aan dit type HD? Of zijn alle WD's brak. En wat kan ik nu het beste voor schijf nemen als ik een nieuwe haal, wat blijkbaar onoverkomelijk is :(

Verwijderd

We hebben hier (bedijf) serie pc's gehad met 80GB's WD (130 stuks), en er zijn er 58 van stuk gegaan, dus bijna de helft valt uit (gaat dood). Krijgen we van WD de schijven terug retour RMA, en die zijn allemaal ook al bijna weer stuk... :( :(

Dus voor ons nooit geen WD's weer !

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2005 11:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok, bedankt voor de reacties. De voeding lijkt me niet het probleem, das een Enermax en die doet t verder prima. Maar zoals ik nu dus verneem is het gewoon een brakke serie. Maargoed wat kan ik nu het beste voor HD kopen volgens jullie?

Verwijderd

Here the same,

Had ook zo'n schijfie, begon te tikken
Begon steeds vaker en langer te tikken

tot.....

niet meer stopte met tikken ;(

helaas --> nieuwe hard disk

nooit meer voor mij een WD :(

edit:
Ik had trouwens geen 80 Gb maar een 20 Gb, was alweer even gelden ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2005 11:33 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Sja. Check de FAQ van dit subforum onder "Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot?". Duidelijk zat :)

En ik zou niet te snel bevooroordeeld raken over WD ;) Uitval onder deze merk is relatief gezien vrij laag. Er zijn maandagochtendexemplaren en je kunt zélf ook de betrouwbaarheid beïnvloeden.

Maargoed, hierover staat zat in de FAQ van dit subforum.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.