[XP] Kleuren binnen folder veranderen*

Pagina: 1
Acties:

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:21

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Stel nou dat je, geen idee waarom, de kleuren van een folder zou willen veranderen. Dus bijvoorbeeld in de folder 'blaat' dat de achtergrond zwart is en de lettertjes wit in plaats van andersom. Volgens mij moet het kunnen, maar ik kan het niet vinden :|

Bij customize folder kun je alleen plaatjes toevoegen of iconen verwijderen. Als je een dergelijke wijziging doorvoert in vormgeving krijgen _alle_ mappen hetzelfde effect, wat nou ook weer niet de bedoeling is.

[ Voor 3% gewijzigd door Kaastosti op 06-01-2005 11:24 . Reden: Even structureel OF map OF folder als naam gebruiken :) ]

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:07
Hallo Kaastosti,

Zou je nog even vermelden om welk os het gaat, dan kan ik dit in de titel vermelden. Heb je zelf ook al met google of de tweaekers search gezocht naar een oplossing?

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Whoops sorry... was zo enthousiast met een topic openen dat ik idd de search niet eens gebruikt heb. * Kaastosti schaamt zich diep. Doe maar slotje, verpak dit topic goed en dump het ergens waar niemand het ooit terug gaat vinden ;) dank u.

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:07
Zou je toch nog even willen vermelden om welk os het gaat, en wat nu de echte oplossing was? Dat is iets handiger voor de zoekmachine.

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Okee omdat je het zo lief vraagt dan :)
Het ging hier om Windows XP, waar het instellen van kleuren in specifieke folders niet mogelijk is. Door het gebruiken van de search kwam ik op het programma Shellicons wat daarbij helpt. Uit dat topic haal ik de volgende link: ShellIcons.zip met het progje. Installeren en je krijgt bij de eigenschappen van een folder een apart tabblad voor het wijzigen van kleuren en toevoegen van plaatjes.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
En [XP] gaat in de titel :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1