[Acronis True Image] Delete Image in Secure Zone

Pagina: 1
Acties:

• M. Mulder
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-08 15:33

M. Mulder

DPC: Team TFC

Topicstarter
Platform : Windows XP Pro

Met Acronis True Image maak ik een image op de Secure Zone die ik ook met dit programma heb gemaakt. Deze Secure Zone is ± 8 gigabyte groot en voldoende om 1 image van mijn C patitie te imagen.

Als ik na een tijdje weer een nieuwe image van mijn C als image op de Secure Zone wil wegzetten zetten dan lukt dat niet wegens onvoldoende ruimte. Ik moet dan eerst een partitieletter toewijzen aan de SZ en dan de data daar verwijderen. Heel omslachtig dus. Kan dat niet anders of zie ik een instelling over het hoofd.

Verwijderd

Mmm, ik heb zelf nooit met zo een secure zone gewerkt, maar dit vond ik de handleiding:
3.2.3 Deleting the images in Acronis Secure Zone The images saved to Acronis Secure Zone are deleted automatically if required. Acronis True Image use the following scheme to clean up Acronis Secure Zone:
• If there is not enough free space in Acronis Secure Zone to create an image, then Acronis True Image deletes the most old full image with all subsequent incremental backup images.
• If there is only one full image (with subsequent incremental backup images) left and full backup is in progress, then this only full image (with subsequent incremental backup images) is deleted.
• Otherwise (only one full image left, and incremental backup is in progress) then you will get out of space error. In this case you will have to either create full image or increase the Acronis Secure Zone size.
Het probleem lijkt mij dus te zitten in het feit dat jij waarschijnlijk ook een incrementele backup maakt, en dit gaat niet aangezien er maar 1 image in je secure zone staat (zie puntje 3)

Opmerking:
Wanneer je voor je image dezelfde naam gebruikt als de vorige backup zal er een incrementele backup plaatsvinden. Wanneer je kiest voor een andere naam, zal de vorige verwijderd worden, en zal er een nieuwe image aangemaakt worden.

• M. Mulder

M. Mulder

Topicstarter
Dus de enigste oplossing is een full back-up. Dat maakt me niet zoveel uit, ik d8 trouwens dat ik dat ook gedaan had, nou jah moet ik nog maar even weer proberen. Wat betreft de naamswijziging van het image-bestand het volgende. Je kunt deze c.q. hoeft deze niet aan te passen wanneer je gebruik maakt van die secure zone. Dat lukt ook niet en daardoor wordt dus altijd je bestand overschreven, bij de incremental image benadering schrijft hij idd een 2e image bestand ernaast. Maar goed aar biedt de secure zone niet genoeg ruimte voor en wou ik graag zo houden :*)

Ik probeer het even uit om een full back-up te doen op die secure zone :)

• M. Mulder

M. Mulder

Topicstarter
Nou heb even de full back-up weer geprobeerd en nu gaat het prima. Waarschijnlijk ging het bij de vorige keer mis omdat er nog een back-opdracht inzat. Deze opdracht heeft hij waarschijnlijk eerst verwerkt, n.l. de incremental update.

Bedankt _/-\o_