Toon posts:

[postfix] 504 relay access denied

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben al enkele dagen bezig met het opzetten van een Postfix mailserver. Ik gebruik hiervoor de combinatie: Cyrus SASL / Cyrus Imap / Mysql en Postfix. Ik heb hiervoor de howto gebruikt die hier te vinden is: http://www.delouw.ch/linu...us-Web-cyradm-HOWTO/html/
Na allerlei verschrikkelijke compile-errors en andere hiaten heb ik de boel eindelijk draaiend. Ik heb alleen 1 vaag probleem wat ik niet kan plaatsen. Om te testen of Postfix goed werkt maak ik een telnetsessie op de volgende manier:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
telnet 127.0.0.1 25
Trying 127.0.0.1...
Connected to 127.0.0.1.
Escape character is '^]'.
220 blaat.nl ESMTP Postfix
helo blaat
250 blaat.nl
mail from: gerw@dds.nl
250 Ok
rcpt to: gerwout@blaat.nl
250 Ok
data
354 End data with <CR><LF>.<CR><LF>
Testmail
.
250 Ok: queued as 5F99226004
quit
221 Bye
Connection closed by foreign host.

Hierbij opmerkende dat blaat.nl niet het echte domein is :-) Zoals te zien is, wordt deze mail goed bezorgt. Dit gebeurd ook daadwerkelijk, want de mail is vervolgens op te halen of in het webmailpakket te zien. Nou doe ik precies hetzelfde, maar dan vanaf een andere host (dus niet localhost):

Wie kent deze fout?

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2005 11:42 ]

Verwijderd

Move PNS > NOS

En ik heb je logfile weggeëdit, ik vind 640 regels een beetje teveel van het goede. Post hem ajb als link.

• Seth4Chaos
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Seth4Chaos

that's me...

het "to-domain" moet in je 'mydestination' staan of in 'relay_domains' anders is het relaying en dat staat je server niet toe.
Postfix maakt een uitzondering (staat relaying toe) voor adressen die voorkomen in 'mynetworks'.

Mistakes are proof that you are trying...

• weijl
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
kijk uit dat je mailserver geen openrelay wordt/is, als je eenmaal op blacklists komt te staan kom je daar vrijwel nooit vanaf.

met 'smtpd_recipient_restrictions' kun je dit helpen voorkomen.
staat verder in de man page van postfix wel nader uitgelegt.

Verwijderd

Topicstarter
Seth4Chaos schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 11:51:
het "to-domain" moet in je 'mydestination' staan of in 'relay_domains' anders is het relaying en dat staat je server niet toe.
Postfix maakt een uitzondering (staat relaying toe) voor adressen die voorkomen in 'mynetworks'.
Bij mydestination heb ik het volgende staan:
mydestination = blaat.nl, localhost, mysql:/etc/postfix/mysql-mydestination.cf

Dat zou dus al moeten werken, blaat.nl staat zelfs dubbel, aangezien de mysql-koppeling het domein "blaat.nl" ook in zijn tabel heeft staan. Is het ook niet zo dat als dit fout zou zijn hij ook niet zou kunnen verzenden vanaf localhost?

Verwijderd

Topicstarter
gupje schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 12:04:
kijk uit dat je mailserver geen openrelay wordt/is, als je eenmaal op blacklists komt te staan kom je daar vrijwel nooit vanaf.

met 'smtpd_recipient_restrictions' kun je dit helpen voorkomen.
staat verder in de man page van postfix wel nader uitgelegt.
Ok, dat is duidelijk, maar dat staat in principe los van dit probleem. Voordat de server definitief in productie gaat ga ik de nodige relaytests wel uitvoeren...

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Gebruik je overigens cyrus met virtual domains? In dat geval mogen die domeinen niet in mydestination voorkomen, maar moeten deze in virtual_mailbox_domains en consorten staan.

• weijl
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Is het ook niet zo dat als dit fout zou zijn hij ook niet zou kunnen verzenden vanaf localhost?
nee, wegsturen via dat domein dat doet hij wel. vul een willekeurig domein in en hij verstuurd daarmee, het te ontvangen via het domein moet daarin wel juist zijn aangegeven. (naar je IP verwijzen..)

[ Voor 5% gewijzigd door weijl op 06-01-2005 17:55 ]

Pagina: 1