Toon posts:

[XP] Reboot na het opstarten*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb vandaag op mijn stage een laptop gekregen waar wat probleempjes mee waren. Ik wilde hem in de veilige modus laten starten maar dat ging niet echt lekker tijdens het opstarten, dus ik in windows: uitvoeren, msconfig, en daar voor safeboot gekozen. Toen starte hij wel op maar kwam ik windows helemaal niet meer in. :? Dus tijdens opstarten F8 en deed het opeens wel, maar jah nu kan ik hem natuurlijk niet meer normaal opstarten omdat hij al ingesteld staat op veilige modus. Beetje dom van mezelf dus. Hij geeft nog wel het scherm waar je ctrl+alt+del in moet drukken om in te loggen maar dan doet ie niks meer en geeft hij een blauw scherm dat er wat tekst staat met het aanmelden van windows. en dat is na 2 seconde meteen weg en start hij opnieuw op.

Toen dacht ik aan herstelconsole via de winxp cd. Dus in plaats van installatie voor R herstelconsole gekozen, Nu kom ik alleen niet verder want ik weet nu niet echt wat ik voor commando op moet geven achter c:\windows. (ben absoluut geen held in een dos omgeving)

Heb al gezocht op google, hier op het forum maar niks over mijn probleem en de herstelconsole kunnen vinden, wel vond ik een link naar een handleiding van ms over de herstelconsole maar daar kon ik ook niet echt wijs uit worden.

Wie weet wat ik nu het beste kan doen en is er nog een oplossing om toch nog in windows te komen, of moet ik het toch via de herstelconsole proberen? Wil namelijk wel alle bestanden en instellingen op de laptop houden, zoals draadloos netwerk enz.... anders moet ik dit bij de gebruiker thuis weer in gaan stellen.

De laptop is een Acer travelmate 4000 die draait inder winxp pro sp2. Maar deze info zal niet echt van toepassing zijn.

Dit is mijn laatste hoop en hoop dat jullie me kunnen helpen, heb namelijk alles al geprobeerd en gezocht maar niks gevonden. Sorry als mijn verhaal een beetje moeilijk te lezen is of als ik alles door elkaar haal, ben namelijk een beetje van slag af en anders wordt het toch een schone installatie.

Alvast bedankt allemaal. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2005 10:59 ]

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-04 10:29

samo

yo/wassup

Die herstel console is opzich best handig als je weet wat er moet gebeuren.... Maar jij hebt kennelijk geen flauw idee wat er aan de hand is. Gelukkig bestaat ook het commando "help" dat je in de herstelconsole kan invoeren.
Misschien is het handiger om even te starten, in veilige modus, dan open je configuratiescherm - systeem - geavanceerd - startup en recovery - herstarten bij fout uitschakelen. Dan blijft dat blauwe scherm met foutmelding langer staan (totdat je zelf herstart) en kan je aan de hand van de foutmelding verder zoeken... Dan is Windows XP en 2000 BSOD guide een goed startpunt.

[ Voor 9% gewijzigd door samo op 06-01-2005 11:03 ]

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Verwijderd

Topicstarter
Jah dat help commando ken ik wel, maar dan kom ik er nog niet uit.
Misschien is het handiger om even te starten, in veilige modus, dan open je configuratiescherm - systeem - geavanceerd - startup en recovery - herstarten bij fout uitschakelen.
Maar zoals ik al zij kom ik Windows helemaal niet meer in en ook niet in veilige modus. Dit is dus ook geen oplossing

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu tijdens het opstarten F8 ingedrukt en in het menu gekozen voor automatisch opnieuw opstarten bij systeemcrash uitschakelen gekozen, nu kreeg ik wel weer de fout maar kon hem wel lezen

dit is de melding C000021a (0x80000004)

In het menu wat je krijgt als je opstart met F8 dan kun je voor de volgende opties kiezen

logboekregistratie voor opstartprocedure inschakelen
vga modus inschakelen
laatste bekende juiste configuratie (recente instellingen die werken)
Active directory terug zetten (alleen windows domein controllers)
Foutopsporingsmodus

Moet ik hier soms wat uit kiezen? of heeft dit geen zin, wil namelijk niks zo gaan proberen.

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:07
Hallo Peter1984,

Ik pas even de topic titel aan, zodat deze iets duidelijker is. Zou je hier in het vervolg ook zelf op willen letten?

Verwijderd

Topicstarter
Tuurlijk. Bedankt. Dacht er zelf later pas aan.

Verwijderd

Topicstarter
Heb dus al gezocht naar de foutmelding maar kon daaruit opmaken dat het geen zin heeft en er geen mogelijkheid is om te herstellen, de enige manier is dus om opnieuw te installeren. En dit ben ik nu aan het doen.

Toch bedankt.
Peter
Pagina: 1