Akasa Fancontroller icm VGA koeler

Pagina: 1
Acties:

• lazrambo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-11-2025
Ik heb gisteren een Akasa Fan Control Pro / AK-FC-03 gehaald. Het is een super gaaf ding met een LCD schermpje en 4 fan controllers.

Afbeeldingslocatie: http://www.akasa-europe.com/spec/fan_control/water_mark_ak_fc_03_black.jpg

Nou wil ik hier 2 casefan's en mijn Intel Boxed Cooler op aansluiten.
Maar is het ook mogelijk om de koeler van mijn XFX 6800LE hierop aan te sluiten zonder dat er foutmeldingen of beepgeluiden ontstaan.???
Ik heb geen originele koeler erop, die heb ik vervangen door een NV5 silencer. Die NV5 vind ik nog steeds teveel lawaai maken :( dus ik wil hem iets langzamer laten draaien tijdens het werken onder windows.

Als ik ga gamen dan wil ik hem hoger zetten, maar ik weet dus niet of dit schadelijk is :?

Verwijderd

Lijkt me niet dat het schadelijk is, als er gewoon een 3pins connector opzit die ook op je fancontroller zit en je draadje lang genoeg is(evt een stukje ertussen solderen) dan kan het gewoon.

• lazrambo
Ik weet dus niet of de videokaart moeijlijk gaat doen, als dit wel het geval is dan heb ik geen zin om de videokaart er helemaal weer uit te halen om de kabel eruit te pluggen B)

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:57
vidkaart koeler heeft meestal een 2pin aansluiting geloof ik. en daarbij zou ik het risico niet willen nemen. Als je dat lawaai te veel vindt moet je een andere koeler op je vidkaart doen, niet simpelweg de koeler op een lagere snelheid laten draaien

• lazrambo
niemand???? :|

• 418O2
wat voor aansluiting heeft de fan op je kaart ?

Verwijderd

Heb hier een XFX 6800GT zonder fan draaien. Je videokaart zal dus niet moeilijk doen, zolang de temps in orde zijn.

• lazrambo
Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 21:50:
Heb hier een XFX 6800GT zonder fan draaien. Je videokaart zal dus niet moeilijk doen, zolang de temps in orde zijn.
Hoezo zonder fan??

• dxta
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

dxta

Moo!

Passief gekoeld misschien? ;)

Omelette du fromage!

Verwijderd

Waterkoeling. Dan zit er dus geen fan op de kaart.

• lazrambo
Dan zal ik het eens proberen

• 418O2
NIET DOEN NIET DOEN

een blok zonder fan is wat anders dan een waterkoelblok

je brand je kaart op

• lazrambo
418O2 schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 10:47:
NIET DOEN NIET DOEN

een blok zonder fan is wat anders dan een waterkoelblok

je brand je kaart op
Hahaha, ik haal de koeler er niet af hoor!!!! De NV5 silencer blijft er gewoon op zitten, ik haal alleen de kabel van de fan eraf en die ga ik aansluiten op een fancontroller!!!
Ik wil zelf de toeren kunnen regelen, ik ben er net achter gekomen dat de NV5 een 2 pins aansluiting heeft. Ik weet dus niet of ik die gewoon kan aansluiten op een 3 pins aansluiting.

Volgens mij moet dit wel kunnen , alleen de kabel die de toeren afleest die ontbreekt.

• 418O2
als het een 2pins is wil het niet, is het een 3pins met 2 aangesloten draden wel

misschien niet btw, het kan zijn dat je controller niet zo lekker werkt zonder rpm-wire

[ Voor 37% gewijzigd door 418O2 op 07-01-2005 11:31 ]

• lazrambo
418O2 schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 11:31:
als het een 2pins is wil het niet, is het een 3pins met 2 aangesloten draden wel

misschien niet btw, het kan zijn dat je controller niet zo lekker werkt zonder rpm-wire
De NV5 silencer heeft een Rood en Zwart kabel aangesloten op een 2 pins aansluiting.
Mijn Fancontroller heeft een 3 pins aansluiting met een Rood, zwart en geel kabel.
Ik ben nou op mijn stageplek maar als ik vanavond thuis ben dan zal ik is effe proberen of ik die 2 pins kabel erin kan drukken, dan blijft de gele draad op de controller dus gewoon vrij.

Ten eerste de videokaart zal dan denk ik niet moeilijk doen, zo van Heyyyy dr is geen Koeler meer , ik kap ermee :+

Het tweede probleem zoals jij het zegt is dat de fancontroller moeilijk gaat doen, maar ikzelf denk van niet want dr zijn ook vele fans beschikbaar die alleen maar een Zwart- Rood kabel hebben

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:41

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

lazrambo schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 17:01:
[...]

De NV5 silencer heeft een Rood en Zwart kabel aangesloten op een 2 pins aansluiting.
Mijn Fancontroller heeft een 3 pins aansluiting met een Rood, zwart en geel kabel.
Ik ben nou op mijn stageplek maar als ik vanavond thuis ben dan zal ik is effe proberen of ik die 2 pins kabel erin kan drukken, dan blijft de gele draad op de controller dus gewoon vrij.

Ten eerste de videokaart zal dan denk ik niet moeilijk doen, zo van Heyyyy dr is geen Koeler meer , ik kap ermee :+

Het tweede probleem zoals jij het zegt is dat de fancontroller moeilijk gaat doen, maar ikzelf denk van niet want dr zijn ook vele fans beschikbaar die alleen maar een Zwart- Rood kabel hebben
met 2 pins maakt niet uit. de fancontroller leest alleen maar de rpm en laat dat zien op het scherm wat gewoon info is en niks anders beinvloed.
dus het is gewoon te doen ;)

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Volgens mij werkt het gewoon hoor. Je kan gemakkelijk die fan wat zachter laten draaien, je graka wordt dan misschien een paar graden warmer.. Onder windows maakt het geen ruk uit. Tijdens gamen is het verstandiger om hem harder te zetten, alhoewel hij ook nog genoeg koelt wanneer de fan iets langzamer draait. :)
Doe ik ook met mijn xfx 6800 LE en aerogate 3. Wel gekoeld door zalman vf-700 cu, maar dat maakt niets uit aangezien jouw koeler ook goed koelt. :)

[ Voor 20% gewijzigd door Satch op 07-01-2005 17:14 ]

• lazrambo
Metal schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 17:13:
Volgens mij werkt het gewoon hoor. Je kan gemakkelijk die fan wat zachter laten draaien, je graka wordt dan misschien een paar graden warmer.. Onder windows maakt het geen ruk uit. Tijdens gamen is het verstandiger om hem harder te zetten, alhoewel hij ook nog genoeg koelt wanneer de fan iets langzamer draait. :)
Doe ik ook met mijn xfx 6800 LE en aerogate 3. Wel gekoeld door zalman vf-700 cu, maar dat maakt niets uit aangezien jouw koeler ook goed koelt. :)
Yep daarvoor heb ik hem ook aangeschaft, als ik aan het surfen ben ofzo dan wil dat alle fans rustig draaien.
Maar vooral als ik aan het slapen ben, dan zet ik alles op 5V want dan doet de PC niets anders dan downloaden. Maar nu kan ik dat niet want de systeem kast maakt teveel lawaai omdat de fans op 12V draaien en vooral die NV5, die hoor ik nou wel boven alles, ik kan niet zeggen dat ie echt stil is :(
Maar als ik ga gamen dan draai ik alles naar HIGH _/-\o_

• saikoboarder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-02 14:44
ik heb dezelfde fan-controller (zeer tevreden over) en ik heb de graka koeler van coolermaster deze fan heeft echter wel een 3 pins aan sluiting. Ik kan de fan dan ook perfect regelen. Ik heb voor jou even de gele kabel doorgeknipt. Ik kon de fan wel regelen maar het toerental bleef altijd op 0000 staan en omdat dit door de fan controller als fout wordt aangezien piept hij.
je zal dus die 3de pin toch moeten overbruggen
Pagina: 1