Toon posts:

[Half-life 2] Speedrun

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
_:- Half-life 2 Speedrun -:_

Wij, GoT, gaan proberen om ook een speedrun te maken, daarom vraag ik jullie allemaal om zo snel mogelijk een level uit te spelen (post alleen demo's om truks te tonen, of demo's die sneller zijn dan voorgaande)

Hieronder zie je een lijst van de maps, heb je een map snel uitgespeelt, host dan een demo (blijvende hosting!) en plaats dan een link hier.

We proberen dus een veel snellere demo te halen dan www.hl2dq.tk

Nota d1_trainstation_01: Begin te recorden voor de gman begint te spreken, anders telt je demo niet mee.

_:- Half-life 2 Speedrun Maplist -:_

d1_trainstation_01Xrenity 3:57
d1_trainstation_02Xrenity 0:42
d1_trainstation_03Xrenity 0:38
d1_trainstation_04Geen demo
d1_trainstation_05Geen demo
d1_trainstation_06Geen demo
d1_canals_01Geen demo
d1_canals_01aGeen demo
d1_canals_02Geen demo
d1_canals_03Geen demo
d1_canals_04Geen demo
d1_canals_05Geen demo
d1_canals_06Geen demo
d1_canals_07Geen demo
d1_canals_08Geen demo
d1_canals_09Geen demo
d1_canals_10Geen demo
d1_canals_11Geen demo
d1_canals_12Geen demo
d1_canals_13Geen demo
d1_eli_01Geen demo
d1_eli_02Geen demo
d1_town_01TTom 0:35
d1_town_01aGeen demo
d1_town_02Geen demo
d1_town_02aGeen demo
d1_town_03Geen demo
d1_town_04Geen demo
d1_town_05Geen demo
d2_coast_01Geen demo
d2_coast_03Geen demo
d2_coast_04Geen demo
d2_coast_05Geen demo
d2_coast_07Geen demo
d2_coast_08Geen demo
d2_coast_09Geen demo
d2_coast_10Geen demo
d2_coast_11Geen demo
d2_coast_12Geen demo
d2_prison_01Geen demo
d2_prison_02Geen demo
d2_prison_03Geen demo
d2_prison_04Geen demo
d2_prison_05Geen demo
d2_prison_06Geen demo
d2_prison_07Geen demo
d2_prison_08Geen demo
d3_c17_01Geen demo
d3_c17_02Geen demo
d3_c17_03Geen demo
d3_c17_04Geen demo
d3_c17_05Geen demo
d3_c17_06aGeen demo
d3_c17_06bGeen demo
d3_c17_07Geen demo
d3_c17_08Geen demo
d3_c17_09Geen demo
d3_c17_10aGeen demo
d3_c17_10bGeen demo
d3_c17_11Geen demo
d3_c17_12Geen demo
d3_c17_12bGeen demo
d3_c17_13Geen demo
d3_citadel_01Geen demo
d3_citadel_02Geen demo
d3_citadel_03Geen demo
d3_citadel_04Geen demo
d3_citadel_05Geen demo
d3_breen_01Geen demo

_:- Half-life 2 Speedrun FAQ -:_

Op welke moeilijkheidsniveau spelen we?
- We spelen voortaan alleen nog maar op HARD

Hoe neem ik demos op?
- Zie http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/22516157

_:- Half-life 2 Speedrun Some Rules -:_

Regels bij het demoposten:

- Vermeld duidelijk in het vet bovenaan dat je een demo post, met het aantal posts op GoT kan je dat soms wel eens overslaan en dan kom je niet in de startpost.
- Vermeld ook de tijd (hoeveel min:sec je erover hebt gedaan) van je demo, deze kan je vinden door je demo af te spelen en te kijken waar hij eindigt.
- Vermeld je moeilijkheidsgraad.

Opgelet, deze TOPIC is een spoiler. Bekijk dit niet als je niet wilt weten hoe je Half-life 2 uitspeelt, bekijk dit dus alleen als je Half-life 2 al hebt uitgespeeld.

Have fun.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2005 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:48
ik neem aan dat je hier toestemming voor hebt? Tevens is het handig om er ook bij te zetten op wat van moelijkheids graad je moet spelen en eventuele bekende trucs hier ook al in te zetten

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
M1lamb3r schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 10:40:
ik neem aan dat je hier toestemming voor hebt? Tevens is het handig om er ook bij te zetten op wat van moelijkheids graad je moet spelen en eventuele bekende trucs hier ook al in te zetten
Ik ben nog nieuw en weet dus niet wie ik hier toestemming moet vragen,
ik zal een lijst opzoeken met trukjes en deze hier dan ook posten met daaronder van wie dit komt.

De moeilijkheidsgraad maakt niet uit, je moet dus ook je moeilijkheidsgraad vermelden.

Ik ben morgen weer online

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2005 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wel stoer idee..! maare moet dezelfde persoon hem niet uitspelen? wante hoe doe je dat met wapens? Stel iemand heeft in vorige level geen andere wapens opgepakt en dan kom jij in de volgende level en heb opeens een shotgun. :)
Of is dit wel toegestaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-09 10:31
Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 10:42:
wel stoer idee..! maare moet dezelfde persoon hem niet uitspelen? wante hoe doe je dat met wapens? Stel iemand heeft in vorige level geen andere wapens opgepakt en dan kom jij in de volgende level en heb opeens een shotgun. :)
Of is dit wel toegestaan?
steeds de save posten na je snelste run?, kan de ander vanaf daar door gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
alleen heb je dan het probleen dat als iemand anders de snelste run maakt dat de rest niet meer klopt. Overgens maakt het volgens mij niet veel uit aangezien je toch bijna niet schiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Post dus ook je save point telkens, dit hoeft niet bij de allereerste levels.

Ik geloof dat het huidige record voor d1_trainstation_01 op 3:40 staat. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-05-2021
Gaaf idee!
Ik zal zeker eens (morgenmiddag) gaan proberen wat stukjes snel te doen.
Maar hoe zit het met de wapens idd? Nouja, lijkt me in principe niet zo'n probleem :)

[ Voor 7% gewijzigd door Xrenity op 06-01-2005 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Xrenity schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 19:29:
Gaaf idee!
Ik zal zeker eens (morgenmiddag) gaan proberen wat stukjes snel te doen.
Maar hoe zit het met de wapens idd? Nouja, lijkt me in principe niet zo'n probleem :)
De meeste wapens zijn er om gepakt te worden, er zijn bijvoorbeeld stukken die je BIJNA onmogelijk kan doen zonder de rocket launcher. Ook zal je zonder crowbar of baitbug niet verder raken dan waar je stond, er is geen mogelijkheid om je kung-fu kunsten te tonen op die houten balken.

En vergeet niet: De tijd loopt.

Je moet beginnen met opnemen van de demo als het level start (je mag dus nog niet bewegen en er mag nog niets gebeuren. Om te pauseren duw je gewoon op de toets van je console. Heb je geen console? Dan moet je even in autoexec.cfg (aanmaken...) een bind op " toggleconsole " zetten, en " console 1 " natuurlijk. Have fun, do a speedrun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
Ok heb net een demo van het eerste level gemaakt. (redelijk goed doorlopen imo) Hoe zie ik nu hoe lang het duurde?
Het gaat hier om deze run :) De run klopt afaik gewoon perfect, alleen de tijd weet ik dus niet.

(overigens moet ik zeggen dat er wat dingen beter kunnen, maar dat doe ik morgen wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 19:33:
[...]
Je moet beginnen met opnemen van de demo als het level start (je mag dus nog niet bewegen en er mag nog niets gebeuren. Om te pauseren duw je gewoon op de toets van je console. Heb je geen console? Dan moet je even in autoexec.cfg (aanmaken...) een bind op " toggleconsole " zetten, en " console 1 " natuurlijk. Have fun, do a speedrun.
Dat kan je toch ook gewoon instellen bij Options > Keyboard > Advanced?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MarcoC schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 20:23:
[...]
Dat kan je toch ook gewoon instellen bij Options > Keyboard > Advanced?
Om de een of andere reden werkte dat bij mij niet.

Ik ga overigens even die eerste demo bekijken en dan zelf nog eens een paar keer runnen deze avond. :) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil ook best wel meewerken aan die speedrun, maar is het nou de bedoeling dat er stukken van spelers aan elkaar worden geplakt? Of zijn dit zegmaar voorbeelden steeds van hoe het het beste kan, en dat 1 iemand hem dan uiteindelijk nog een keer helemaal doet???

Als het op die eerste manier gaat, hebben we een aantal problemen, als iemand die save van laatste speedrun neerzet, en iemand maakt een goede run voor het volgende stuk, en iemand verbeterd vervolgens weer dat voorgaande stuk maar verliest meer/minder hp dan klopt die hele volgende speedrun niet meer :/ ? Of heeft iemand hier al een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
En hoe wil je al die demo's aan elkaar gaan plakke to een filmpje, lijkt me nog wel een heel karwei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
Dersan schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 20:59:
En hoe wil je al die demo's aan elkaar gaan plakke to een filmpje, lijkt me nog wel een heel karwei.
is niet zo, je kan met playdemo, een hele reeks demo's achter elkaar afspelen in hl2
ook zit er een eigen film maak functie in, dus je record eerst die film, dan doe je playdemo <rij demo's> en dan ben je er al
:)

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit: iemand was me al voor :P

[ Voor 108% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2005 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Xrenity schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 19:54:
Ok heb net een demo van het eerste level gemaakt. (redelijk goed doorlopen imo) Hoe zie ik nu hoe lang het duurde?
Het gaat hier om deze run :) De run klopt afaik gewoon perfect, alleen de tijd weet ik dus niet.

(overigens moet ik zeggen dat er wat dingen beter kunnen, maar dat doe ik morgen wel)
3:57, valt mee, maar kan sneller...
Ik heb d1_trainstation_01 tot 03 uitgespeelt en plaats morgen mijn resultaten.

Ook krijgen jullie morgen een mooie demo over hoe je moet doosjumpen, dat is echt fun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff vraagje, mag je bij zo'n speedrun bijvoorbeeld gebruik maken van bunny hop (kweet niet cker of dat kan in hl2 maarja)? Dit maakt namelijk erg veel uit op de resultaten die je krijgt :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En houden we ons aan alle ECHTE SDA regels, zou wel leuk zijn als we dat wel doen he :) ? Maar bunnyhop mag je wel gebruiken (als ik die regels zo lees).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 21:46:
[...]

En houden we ons aan alle ECHTE SDA regels, zou wel leuk zijn als we dat wel doen he :) ? Maar bunnyhop mag je wel gebruiken (als ik die regels zo lees).
Bunnyhoppen is bijna onmogelijk met deze lage air control, je kan beter sprintjumpen naar mijn mening.

[Sprint indrukken] [Even lopen] [Jump] [Sprint los] en heel de tijd jumpen.

Als je bergaf gaat krijg je nog eens een leuke boost _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IMO: Bunnyhoppen gaat nog altijd het snelst, en heel best te doen.

Overigens mis ik in de startpost ook nog een beetje hoe het een en ander georganiseerd gaat worden. IMHO hebben ze dat op HL2DQ beter voor elkaar. Regels als moeilijkheidsgraad (natuuurlijk hard), deadlines enz enz.

Ook dingen als welke levels over geslagen worden, en welke wapens je dan mist omdat je dat level overslaat. Je kun in leven Y wel heel leuk een schotgun gebruiken dat je in level X voor het eerst kun oppakken, maar als je level X overslaat heb je in Y nog geen shotgun. Zelfde gaat op voor de .375. Je kunt het stuk waar je voor het eerst dat wapen kunt pakken beter overslaan, scheel erg veel tijd, maar dan moet je er wel rekening mee houden dat je dat wapen voorlopig niet kunt gebruiken.
En dan nog de discussie over het wel of niet gebruiken van de buggy, en de discussie over het wel of niet gebruiken van de airboat.

Anyway, voor de mensen die hier aan mee willen doen, ik wil jullie niet de moed ontnemen, maar vergeet niet dat het een behoorlijke organisatie vereist. Zeker als je aan het eind de demo's gaat samenvoegen, je moet namelijk steeds verder spelen op de savegame van een ander. Daarom is het dus ook handig om in te calculeren dat je niet steeds de snelste kunt gebruiken, omdat je misschien voor een bepaalde sprong te weinig HP over hebt.

Het is in ieder geval raadzaam om eens goed door het forum van HL2DQ te browsen, staan erg veel nuttige tips in als nade jumps, shortcuts, érg hoge sprongen met behulp van de grav-gun, barrel-jumps en hoe je kunt vliegen.

Succes, you'll need it :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
Mja ik heb die shortcuts ook gezien @ dé HL2 speedrun.

Hoe kun je nou zien hoelang je speedrun duurde? Want dan zou je gewoon gelijk kunnen zien hoe veel je er nog onder moet zitten, ipv hem eerst helemaal te uploaden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook geen idee hoe ze daar de tijd meten. Misschien gewoon met een stopwatch?

En wat dat helemaal uploaden, zo groot zijn die .DEM files toch ook niet?

Ik zal morgen (of vanavond) als ik wat tijd heb ook eens zien of ik een paar demo's kan hosten, ik vind het toch wel leuk om eens mee aan de slag te gaan.

Ik zal ook nog wel ff wat posten over het maken van demo's en nog wat andere truukjes. Moet nu eerst aan het werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I'm in :)

Hoe maak je precies demo's als ik vragen mag?

Dan doe ik ook wel een paar stukkies >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 13:31:
I'm in :)

Hoe maak je precies demo's als ik vragen mag?

Dan doe ik ook wel een paar stukkies >:)
in console
record *naam*, if I'm correct :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Xrenity schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 13:32:
[...]

in console
record *naam*, if I'm correct :)
Demo opnemen:
record naam

Demo stoppen met opnemen:
stop

Demo afspelen (SHIFT + F2 & Dan demo openen) of:
playdemo demonaam

Over die verschillende methodes:
We nemen gewoon van het buggy stuk 1 met op en 1 zonder, we zien dan welke de snelste is.
Ook zetten we dan achter de map welke wapens je mag gebruiken. Pak je in een map een wapen/geen wapen: Geef een savegame mee.

O ja, je moet je demo zo noemen: mapnaam_jouwnaam.dem (d1_trainstation_01_Xrenity.dem)

Veel plezier verder.

Organisatie is geen probleem, nu eerst de demo's en dan wat meer organisatie.

Oja, we spelen voortaan alleen nog maar op HARD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
OK, lijkt me goed om eerst maar overal iets neer te zetten, en daarna proberen om overal alles sneller/beter te doen.

/edit
d1_trainstation_02 - 0:42
/edit2
ipv 0:44 nu 0:42 gehaald :*)
nog niet zo denderend druk hier btw. Wil dan niemand het record hebben :7

[ Voor 53% gewijzigd door Xrenity op 07-01-2005 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Xrenity schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 14:01:
OK, lijkt me goed om eerst maar overal iets neer te zetten, en daarna proberen om overal alles sneller/beter te doen.

/edit
d1_trainstation_02 - 0:44
De tijd van de demo kan je zien met Shift+F2 (Let op het einde op hoeveel je had.)

Ik heb d2_eli_02 uitgespeeld in 6 minuten en nog wat seconden en ik plaats hem straks wel even, ben nu nog te moe voor te gaan prutsen met mijn FTP :) Ja, slecht geslapen. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 14:49:
[...]

De tijd van de demo kan je zien met Shift+F2 (Let op het einde op hoeveel je had.)

Ik heb d2_eli_02 uitgespeeld in 6 minuten en nog wat seconden en ik plaats hem straks wel even, ben nu nog te moe voor te gaan prutsen met mijn FTP :) Ja, slecht geslapen. :O
Ja ik zag het :)
Heb nu dus ook 0:42 heh 8)
Even kijken welke andere map ik nu eens zal proberen, wellicht trainstation_03 :)

d1_trainstation_03 - 0:38
edit:
link fixed

[ Voor 12% gewijzigd door Xrenity op 07-01-2005 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb d1_town_01(ravenholm) uitgespeeld met mijn doosjump trukje dat ik ergens heb gelezen.

Ik heb het kunnen uitspelen in 58 seconden, maar omdat ik mijn doos veel laat vallen denk ik dat het mogelijk is dit te doen in 40 seconden. Dus zal ik het binnenkort eens opnieuw proberen.

O ja, je doet een doos kapot, je pakt er een stuk van, je springt en doet dat stuk onder je en je blijft springen. Have fun. Alleen is het lastig om dit een 100 keer na elkaar te doen, maarja. 8)7

De demo: http://tom.hsc.be/d1_town_01_TTom.zip

Link gefixt, probleem met .dem files dus .zip files...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2005 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 16:58:
Ik heb d1_town_01(ravenholm) uitgespeeld met mijn doosjump trukje dat ik ergens heb gelezen.

Ik heb het kunnen uitspelen in 58 seconden, maar omdat ik mijn doos veel laat vallen denk ik dat het mogelijk is dit te doen in 40 seconden. Dus zal ik het binnenkort eens opnieuw proberen.

O ja, je doet een doos kapot, je pakt er een stuk van, je springt en doet dat stuk onder je en je blijft springen. Have fun. Alleen is het lastig om dit een 100 keer na elkaar te doen, maarja. 8)7

De demo: http://tom.hsc.be/d1_town_01_TTom.dem
doet 't niet :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nu wel toch? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
ja :)
Dat jumpen zo kan ik echt niet, net als het jezelf afvuren met explosieve tonnen. Dat laat ik dan ook maar aan anderen over.
Heb nog wel wat trainstations. Redelijk gepresteerd denk ik.
d1_trainstation_04 - 1:44
d1_trainstation_05 - 7:49

06 hebk ook geprobeerd, maar niet opgenomen -_- Het lukte uiteindelijk wel. Heb een voorbeeldje van het begin iig: hier.
Je moet zo via de kratten dus op het ophoginkje. Hierna kun je zo over de treinen heen springen, 1 voor 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier mijn "speedrun" van d1_eli_01 voor zover dat mogelijk is met dat level:

d1_eli_01

Ik ben ook bezig met d1_eli_02, die post ik vanavond nog wel.

Waar kan je trouwens de tijd van de speedrun zien?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2005 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 11:57

RSP

is het mogelijk om demo's om te zetten naar AVI's? ik heb zelf geen beschikking over HL2 maar het lijkt me wel erg boeiend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 18:16:
Ik zal nu jouw speedrun even checken :)

/edit
link werkt niet. Attachment is not yet longer available
RSP schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 18:19:
is het mogelijk om demo's om te zetten naar AVI's? ik heb zelf geen beschikking over HL2 maar het lijkt me wel erg boeiend :)
Vast wel :P iig via fraps oid. Neemt alleen redelijk veel ruimte in.

[ Voor 41% gewijzigd door Xrenity op 07-01-2005 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Laatst online: 22-09 11:57

RSP

dat probleem zag ik zelf ook al aankomen, misschien kan er 'n torrent gemaakt worden bij 'n mijlpaal (een volledige speedrun bijvoorbeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
hier kun je die speedruns van hl2dq bekijken. Ik download er ff een paar :)
Als je nou kijkt hoe zij het doen en zelf gaat freaken om het te verbeteren moet 't kunnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

d1_eli_01

In Eli_02 weet ik een shortcut, post eerst jouwe maar en dan zal ik zien of ik die kan verbeteren.

(Heeft met doosjumpen te maken natuurlijk :*) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RSP schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 18:19:
Als er nu iemand met een grote harde schijf was en een hoog uploadlimiet zouden we video's online kunnen zetten.

Ik zal wel eens proberen binnenkort om een mooie trailer online te halen.
Maarja, eerst dus zoeken naar het geschikte programma en de benodigde skills.

Er zullen wel videobewerkings forums bestaan, maar dat zal nog wel even zoeken zijn :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
evt. wil ik wel een trailer maken oid. (als ik studio 9 aan de gang krijg :X)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt de demo's gewoon opnemen fraps. Wil je even heel snel er een filmpje van maken kun je hem ook ff snel in Windows Moviemaker gooien om er een WMA van te maken.

edit: ow ja, stel je hebt een heleboel demo's, met allemaal namen die slecht te onthouden zijn: typ in de console "demoui" (zonder de " ") en je krijgt gewoon een verkenner achtig ding waar je de demo's mee kunt openen. Is wel zo makkelijk denk ik.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2005 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 22:48:
Je kunt de demo's gewoon opnemen fraps. Wil je even heel snel er een filmpje van maken kun je hem ook ff snel in Windows Moviemaker gooien om er een WMA van te maken.

edit: ow ja, stel je hebt een heleboel demo's, met allemaal namen die slecht te onthouden zijn: typ in de console "demoui" (zonder de " ") en je krijgt gewoon een verkenner achtig ding waar je de demo's mee kunt openen. Is wel zo makkelijk denk ik.
SHIFT+F2

d1_eli_01

commando: "demoui"

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2005 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 22:28:
[...]

In Eli_02 weet ik een shortcut, post eerst jouwe maar en dan zal ik zien of ik die kan verbeteren.

(Heeft met doosjumpen te maken natuurlijk :*) )
Ik weet niet hoe je moet doosjumpen (help, iemand? :P) dus post die van jou maar, en zet mijn d1_eli_01 - 07:15 er ook meteen ff bij ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2005 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 00:46:
[...]

Ik weet niet hoe je moet doosjumpen (help, iemand? :P) dus post die van jou maar, en zet mijn d1_eli_01 - 07:15 er ook meteen ff bij ;)
Jouw link werkt niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Xrenity schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 18:06:
[...]

ja :)
Dat jumpen zo kan ik echt niet, net als het jezelf afvuren met explosieve tonnen. Dat laat ik dan ook maar aan anderen over.
Heb nog wel wat trainstations. Redelijk gepresteerd denk ik.

06 hebk ook geprobeerd, maar niet opgenomen -_- Het lukte uiteindelijk wel. Heb een voorbeeldje van het begin iig: hier.
Je moet zo via de kratten dus op het ophoginkje. Hierna kun je zo over de treinen heen springen, 1 voor 1.
Links werken niet echt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
Je had gelijk, de links waren fout. Nu werken ze wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, plaatjes linken gaat wel met gmail maar bestanden niet...

Kan ik het anders naar iemand toe mailen zodat diegene het kan mirroren? Ik heb geen webspace nl.. (nog niet iig ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 12:07:
[...]

Hmm, plaatjes linken gaat wel met gmail maar bestanden niet...

Kan ik het anders naar iemand toe mailen zodat diegene het kan mirroren? Ik heb geen webspace nl.. (nog niet iig ;))
Ik zal wel eens proberen ergens hosting (niet mijn stomme trage hosting) te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 14:20:
[...]

Ik zal wel eens proberen ergens hosting (niet mijn stomme trage hosting) te zoeken.
En? Heb je al eentje kunnen vinden? :P

Ikke niet ;-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Na d1_town_01 (Ravenholm) zo'n 100 keer gespeeld te hebben heb ik het doos jumpen volledig beet, waardoor ik nu trots een demo kan posten waarin ik het level in 34 seconden heb uitgespeeld. Veel moeite wordt beloond.

Waar ik nog problemen mee heb:
- Het juiste stuk snel uit het doosje halen
- Onzichtbare muur tijdens het jumpen (blijf je even stuck zitten en dan denk je dat je het opnieuw moet gaan proberen)
- Mijn handen zijn moe
- ...

De demo: http://tom.hsc.be/d1_town_01_TTom_0-35.zip

Het nieuwe formaat is: MAPNAAM_AUTEUR_MINUTEN-SECONDEN.dem (of zip of rar)
Bijvoorbeeld: d1_town_01_TTom_0-35.zip

Veel plezier verder, ik heb ook nog d1_eli_02 te doen, dat is het level voor d1_town_01, dus speel ik voorlopig Half-Life 2 achterstevoor. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
nice, en supersnel idd _O_
Mij lukt het steeds maar niet om zegmaar 'door' combine heen te springen.
Ik blijf er toch echt achter hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Xrenity schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 19:42:
nice, en supersnel idd _O_
Mij lukt het steeds maar niet om zegmaar 'door' combine heen te springen.
Ik blijf er toch echt achter hangen.
Door combine heen springen is vrij irritant ja, lukt meestal alleen als ze met een speciale animatie bezig zijn. Dan moet je duckjumpen over hun hoofd. Of als er bvb een vuilbak naast staat kan je die gebruiken om erover te raken.

Overigens heb ik denk ik al hosting gevonden, alleen ben ik nog aan het nadenken hoe ik het in orde ga brengen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer
  • Laatst online: 03-07 23:56

Engineer

Software

.

[ Voor 99% gewijzigd door Engineer op 13-10-2018 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SchietSchijf schreef op zondag 09 januari 2005 @ 00:42:
Mischien een utfs iets, maar ik denk dat ik niet de enige was die bij het openen van dit topic zich afvroeg waar je die .dem files moet neerplempen.

Dus mischien kan dat ook in de startpost ergens in 1 zinnetje?
Kan je met Shift+F2 toch gewoon openen waar hij ook mocht staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer
  • Laatst online: 03-07 23:56

Engineer

Software

.

[ Voor 100% gewijzigd door Engineer op 13-10-2018 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 20:43:
[...]

Door combine heen springen is vrij irritant ja, lukt meestal alleen als ze met een speciale animatie bezig zijn. Dan moet je duckjumpen over hun hoofd. Of als er bvb een vuilbak naast staat kan je die gebruiken om erover te raken.

Overigens heb ik denk ik al hosting gevonden, alleen ben ik nog aan het nadenken hoe ik het in orde ga brengen... :)
Zal ik dan iig het bestand naar je toe mailen? Moet je wel ff je email adres geven want staat nite in je profiel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 14:54:
[...]

Zal ik dan iig het bestand naar je toe mailen? Moet je wel ff je email adres geven want staat nite in je profiel ;)
Let goed op het topic want 1 van de volgende 3 dagen verschijnt de upload link :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 19:21:
[...]

Let goed op het topic want 1 van de volgende 3 dagen verschijnt de upload link :*)
Helemaal toppie! :D

Ben inmiddels bezig met het laatste level, maar ik val in al mijn haast steeds naar beneden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 21:20:
[...]

Helemaal toppie! :D

Ben inmiddels bezig met het laatste level, maar ik val in al mijn haast steeds naar beneden :P
Eerst denken, dan concentreren, dan doen.

Als je niet nadenkt, loop je verkeerd in de levels. Als je jou niet ocncentreert, dan val je naar beneden. En als je het niet doet, komt er niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2005 @ 15:23:
[...]

Eerst denken, dan concentreren, dan doen.

Als je niet nadenkt, loop je verkeerd in de levels. Als je jou niet ocncentreert, dan val je naar beneden. En als je het niet doet, komt er niets van.
Wijze woorden wederom :)
Kheb weinig HL2 meer gedaan laatste dagen. Morgen misschien maar weer eens.

Al lijkt het haast onmogelijk het record te verbreken, die lightning X op hl2dq.tk is echt supersnel.
Hopelijk halen ze dat vliegen er een keer uit, dan worden die speedruns een stuk leuker om te checken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Xrenity schreef op maandag 10 januari 2005 @ 19:02:
[...]

Wijze woorden wederom :)
Kheb weinig HL2 meer gedaan laatste dagen. Morgen misschien maar weer eens.

Al lijkt het haast onmogelijk het record te verbreken, die lightning X op hl2dq.tk is echt supersnel.
Hopelijk halen ze dat vliegen er een keer uit, dan worden die speedruns een stuk leuker om te checken :P
uhm vliegen?

Trouwens, wat zijn de leukste speedruns om te kijken? Ik heb de eerste speedrun al bekeken maar daarin zaten niet veel trucs.. Volgens mij is er nu wat meer ontdekt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dutchmega schreef op maandag 10 januari 2005 @ 19:17:
[...]

uhm vliegen?

Trouwens, wat zijn de leukste speedruns om te kijken? Ik heb de eerste speedrun al bekeken maar daarin zaten niet veel trucs.. Volgens mij is er nu wat meer ontdekt :)
Diezelfde gast als die eerste speedrun heeft reeds een snellere, 2u14m58s. Daar zitten al een stuk meer in. Verder kun je ook eens kijken op www.hl2dq.tk. Daar staan een heleboel losse demo's.

Ow, wat betreft dat vliegen: dat is een 'bug' in de engine van HL2. Men neme een stuk kist, een stuk van een pallet, zo'n blauwe afvalcontainer oid, pakt het beet, loopt naar voren, kijkt naar beneden om vervolgens (terwijl je nog steeds naar voren blijft lopen) snel achter elkaar de jumpbutton in te drukken.

Zie ook:Vliegen met een bed en Advanced flying lessons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Wanner ik deze demo's wil laden in HL2 blijft hij eeuwig loading zeggen en speelt hij ze niet af...iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe open je die demo's? Gewoon door te dubbelklikken op de gedownloade file? Dat gaat inderdaad niet lukken, in ieder geval werkt het bij mij ook niet.

Zo wil het wel:
First, put it in your hl2 folder (C:\Program Files\Steam\SteamApps\your@email.com\half-life 2\hl2\) and then load up Half Life 2. Open the console and type "play demoname".
In plaats van "play demoname" kun je ook demoui in de console typen om vervolgens je demo aan te klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Ik deed gewoon de file opslaan.

HL2 starten.

Shift-F2

Dan de file selecteren, maar ik zal zo de andere manier eens proberen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 19:21:
[...]

*Kijkt naar topic

*Ziet geen opload link?

Wat voor hosting heb je dan geregeld? Misschien kan ik helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 15:34:
[...]

*Kijkt naar topic

*Ziet geen opload link?

Wat voor hosting heb je dan geregeld? Misschien kan ik helpen?
/me ging eerst aan een scriptje daarvoor werken maar dat blijkt niet te werken dus heb ik er geen zin meer in. Ook ben ik de link van de hosting kwijt, iemand een upload script?
Pagina: 1