Probleem met touchpad

Pagina: 1
Acties:

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024
Ikzelf heb een touchpad op mijn ibm staan (r50p) maar deze werkt heel raar. Het is moeilijk om naar een bepaald item te gaan want als je er naartoe gaat wat je wil aanklikken dan heeft dat een soort magnetisch achtig trekje. Hij stoot hij af, laten we maar zeggen. Daarom moet ik dan ook de klik button indrukken van mijn touchpad vooraleer ik eigenlijk kan klikken en dat staat dan nog niet altijd garant dat het gaat lukken!

Heb al op google zitten zoeken naar dergelijk probleem maar niet iets dat me verder helpt. Hopelijk weten jullie wat raad hieromtrend ...

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

'Magnetisch achtig trekje; hij stoot af'?

Ik heb er 's winters vaak last van dat de cursor een stuk terug beweegt in de richting waar hij vandaan komt. Maak het touchpad eens vochtig met je adem en probeer dan nog eens.

• nvidia
wel ja, dat hij terug beweegt naar de richting vanwaar ik kwam. Ma is dit hardware-matige fout of zou ik dit kunnen oplossen met eventueel een update van mn touchpad (als die bestaat)!

Verwijderd

Ik had vandeweek hetzelfde probleem :r . Even mistirïeus als het kwam is het ook weer vertrokken.

ben benieuwd naar de oplossing.

• The Wrecker
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-10-2025

The Wrecker

Networking Rulez

Heb het ook wel eens gehad vroeger. Lijkt me onschuldig tenzij het aanhoud.

Ik denk dat het ding warmte registreert ofzo. En daar zal het wel mee te maken hebben.

[ Voor 38% gewijzigd door The Wrecker op 06-01-2005 11:48 ]

Verwijderd

staat de gevoeligheid wel hoog genoeg?

• The Wrecker
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-10-2025

The Wrecker

Networking Rulez

Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 11:56:
staat de gevoeligheid wel hoog genoeg?
Dan beweegt hij anders helemaal niet toch?
Als die te hoog staat dan kan die weer alle kanten opgaan.
je kan het wel proberen....

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Het heeft niets met gevoeligheid te maken; ik heb al diverse instellingen geprobeerd; heel gevoelig, hee ongevoelig....
Opmerkelijk is vaak dat in de gevallen dat hij die problemen vertoont, al op je vinger reageert als je er 2 mm boven hangt. Je hoeft hem dan dus niet eens aan te raken!.

Hoe een touchpad werkt, is me niet duidelijk maar mijn vermoeden is dat wat statisch elektriciteit ermee te maken heeft.
Bij mij werkt hij meestal een stuk beter als ik hem vochtig heb gemaakt met bijvoorbeeld een natgelikte vinger (nee, niet drijfnat :+ )

• nvidia
ik heb dit probleem soms ook, maar dit na aan een aantal minuten gebruik! Je kan soms minuten lang goed werken en ineens begint het weer. Beste oplossing is dan ff rebooten maja dat is dan ook weer vervelend. Qua instellingen kan ik nie veel doen! Ik heb enkel de keuze uit het enablen of disablen!

Pagina: 1