Toon posts:

[Exchange2k3]Out of Office meldingen worden niet verstuurd?*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Afwezigheids assistent werk niet.

Win 2003 SBS EN
Win XP PRO NL werkstations.
Afwezigheids assistent ingeschakeld op de client, en in exchange onder de optie:

Global settings, Internet Message Format, tabblad advanched en vervolgens de allow out of office respons aangevinkt.

Daarna heb ik volgens microsoft de "Microsoft Exchange Routing Engine" herstart.

Nog steeds ontvang ik vanaf een externe account geen afwezigheids bericht naar de betreffene persoon, dit werkt ook niet bij andere personen overigens.

Wie kan mij hier verder bij helpen?

Ik heb ook al gezocht... en meer dan deze oplossing kon ik niet vinden:
Out of office vraagje?

Verwijderd

kun je als je message tracking aanzet zien of de out of office message verstuurd wordt?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik pas je topictitel even aan zodat deze je probleem gewoon beschrijft :)

Out of Office werkt niet onder Exchange 2003? :S > [Exchange2k3]Out of Office meldingen worden niet verstuurd?*

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb message tracking uitgevoerd, en ze worden niet verstuurd...

Verwijderd

heb je smtp ook herstart zoals in http://support.microsoft.com/?id=323665 staat?

• Sepiroth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-08 17:17
Heb hier hetzelfde probleem... na bovenstaande stappen doorlopen te hebben werkt het bij mij voor 3/4.

Binnen outlook heb ik de afwezigheid assistent ingesteld om een melding te sturen voor afwezigheid naar de zender en de e-mail door te sturen naar een hotmail adres (prive).
Probleem:
Als ik als test vanaf mijn cistron adres (ook prive) een test mail stuur naar mijn werk, dan wordt deze WEL doorgestuurd naar hotmail maar er komt geen afwezigheidsmelding bij cistron terecht.
Als ik vanaf verstuur, werkt alles!
Stel ik in dat mail doorgestuurd moet worden naar mijn cistron adres en vervolgens ga testen, dan komt alleen het doorgestuurde bericht binnen !?
Iemand een zinnige reden waarom bij cistron geen afwezigheidsmeldingen aankomen ??

Verwijderd

Topicstarter
Stop the Simple Mail Transfer Protocol (SMTP) and Microsoft Exchange Routing Engine services, and then restart them.

Die SMTP service had ik niet gestart, daar helemaal overheen gelezen 8)7
Maar nu ik dat alsnog heb gedaan, biedt het geen oplossing.

Andere ideeën?

• Sepiroth
Mijn probleem ligt denk ik bij Cistron, vanaf een e-mail adres van @home (ook prive) werkt alles ook goed.
Alles werkt hier dus "prima" _/-\o_

• Sepiroth
Bij mij werkte het overigens pas goed nadat ik alle 6 de vinkjes had aangezet.
Weet niet of je dat al had geprobeerd ?

Verwijderd

Topicstarter
ja.. ik heb ALLE vinkjes aangzet ;-)

Ik dacht beter alles aan dan een gedeeltje. Maar bij mij wordt er naar niemand een afwezigheids melding verstuurd.

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik een POP3 connector. Kan het zijn dat je afwezigheids assistent niet werkt met een POP3 connector (De standaard connector bij win 2003 SBS)

Verwijderd

nee, want pop3 gebruik je om mail op te halen en niet om te versturen.
Doet de out of office het intern wel?
Pagina: 1