Voor het realiseren van een website heb ik de gewoonte om een site diagram te maken voordat ik aan de bouw van de website begin. Dit doe ik voor de klant, maar ook voor mezelf om misverstanden te voorkomen en om de site structuur inzichtelijk te maken.
Hier een heel simpel voorbeeld:

Het maken van zo'n diagram vind ik echter een vervelend klusje, omdat ik niet over de juiste programma's beschik volgens mij. Tot nu toe heb ik het gedaan met Word en Photoshop, maar dat kost me te veel tijd. Het moet simpeler. Drag, drop, labels erop en klaar. Ik weet dat er UML tools zijn waarmee dit ook kan, maar ik heb liever een programma wat alleen de site diagram opmaak maakt.
Mijn vragen zijn dan ook:
1) maken jullie hier ook gebruik van of zijn er andere methodes?
2) wat is een goed programma om dit mee te maken?
Hier een heel simpel voorbeeld:

Het maken van zo'n diagram vind ik echter een vervelend klusje, omdat ik niet over de juiste programma's beschik volgens mij. Tot nu toe heb ik het gedaan met Word en Photoshop, maar dat kost me te veel tijd. Het moet simpeler. Drag, drop, labels erop en klaar. Ik weet dat er UML tools zijn waarmee dit ook kan, maar ik heb liever een programma wat alleen de site diagram opmaak maakt.
Mijn vragen zijn dan ook:
1) maken jullie hier ook gebruik van of zijn er andere methodes?
2) wat is een goed programma om dit mee te maken?
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2005 09:40 ]