[Exchange Win2K SBS] Mail loopt soms

Pagina: 1
Acties:

• Stan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-08-2024
Ik heb sinds kort een tweetal zeer gecompliceerde problemen waarover ik het hele internet al doorgespit heb, en ook al onze hostboer gebeld heb, zonder relaas :(

Ik heb op onze Windows 2000 SBS met Exchange een nieuwe gebruiker binnen domein aangemaakt met EXACT dezelfde instellingen in ALLE tabbladen behalve naam en persoonsgegevens en dir-namen etc. Nu is het ALLEEN bij deze gebruiker dat bij alle mail van slechts sommige afzenders de mail terugkomt bij de (externe) gebruiker met de mededeling dat de mail zijn max. aantal forwards gehad heeft en wellicht geloopt werd. Voorbeeld: joop@zonnet.nl stuurt ons kees@mijnbedrijf.nl een mail en krijg 10 min later die mail zo terug. Altijd als hij dit doet gebeurt dit. Jeroen@xs4all.nl bijvoorbeeld heeft dit niet. Sommigen wel, sommigen niet.
Hoe kom ik erachter wat er mis is, ik heb alle instellingen echt al 1000x gecheckt en ben wanhopig.

Mijn tweede probleem; ik heb deze gebruiker zjin standaard mailboxinstelling gewijzigd in de Outlook op zijn werkstation zodat deze in zijn map op de server komt. Zijn standaardbox (Personal mail of iets dergelijks heette die) is nu niet meer in die dropdown te selecteren en alle mail eruit staat niet in zn nieuwe lege inbox (op server). Kan ik die oude mail ergens terugvinden? Of moet ik echt specifieker worden, want ik snap dat dit ietwat vaag is.

Ik zit echt met de handen in het haar en doe al een week mijn best, help is zeer zeer welkom. Alvast bedankt!

Verwijderd

Stan schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 05:00:
Ik heb sinds kort een tweetal zeer gecompliceerde problemen waarover ik het hele internet al doorgespit heb, en ook al onze hostboer gebeld heb, zonder relaas :(

Ik heb op onze Windows 2000 SBS met Exchange een nieuwe gebruiker binnen domein aangemaakt met EXACT dezelfde instellingen in ALLE tabbladen behalve naam en persoonsgegevens en dir-namen etc. Nu is het ALLEEN bij deze gebruiker dat bij alle mail van slechts sommige afzenders de mail terugkomt bij de (externe) gebruiker met de mededeling dat de mail zijn max. aantal forwards gehad heeft en wellicht geloopt werd. Voorbeeld: joop@zonnet.nl stuurt ons kees@mijnbedrijf.nl een mail en krijg 10 min later die mail zo terug. Altijd als hij dit doet gebeurt dit. Jeroen@xs4all.nl bijvoorbeeld heeft dit niet. Sommigen wel, sommigen niet.
Hoe kom ik erachter wat er mis is, ik heb alle instellingen echt al 1000x gecheckt en ben wanhopig.
hoe komt de mail binnen bij jullie ? heb je een BSMTP account of gaat het via POP boxjes ?
in het laatste geval neem dan even contact op met je provider voor of een catch all pop box of laat de alias voor de gebruiker aanmaken.
andere test:
kun je intern wel op dat adres email sturen ?
Stan schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 05:00:

Mijn tweede probleem; ik heb deze gebruiker zjin standaard mailboxinstelling gewijzigd in de Outlook op zijn werkstation zodat deze in zijn map op de server komt. Zijn standaardbox (Personal mail of iets dergelijks heette die) is nu niet meer in die dropdown te selecteren en alle mail eruit staat niet in zn nieuwe lege inbox (op server). Kan ik die oude mail ergens terugvinden? Of moet ik echt specifieker worden, want ik snap dat dit ietwat vaag is.
Zoek naar PST bestanden en importeer deze in de mailbox van de gebruiker ;)

suc6

Verwijderd

Move PNS > SA

• Stan
@DRG:
Bedankt voor de moeite ten eerste.

Ten tweede; ik heb bij mijn provider alle <usernaam>@onsbedrijf.nl pop-accounts ingesteld staan met ieder eigen pass etc. Deze mail haalt onze Exchange mailserver met de pop-connectors binnen en stuurt ze door naar de user (intern).
Intern gebeurt het nooit maar extern ook maar bij 1 op de 8 afzenders of zo! Dus nogmaals, niet bij alle afzenders, zeker niet, maar wel bij alle mail van bepaalde afzenders (1 op de 8)!
Zij krijgen ieder mailtje (dat ze van buitenaf sturen) terug met de 'Unable to deliver message to the following recipients, because the message was forwarded more than the maximum allowed times. This could indicate a mail loop.'-melding.

Mijn andere probleem; ik zal het proberen.

Verwijderd

Ik zou voor een catch all mailbox gaan

alles@jouwdomein.nl word dan gedropt in 1 popbox.
minder configuratie werk, minder geklooi, minder plekken waar het mis kan gaan.
komt overigens die mailloop melding van jou eigen server of van de (mail)provider ?
post eens een header ( uiteraard zonder ip adressen e.d. )

edit:

probeer eens adepull ipv de popconnector van ms.. heb ik betere ervaringen mee ;)
http://www.a-d-e.net/nsoftware/adepull/default.htm

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2005 19:14 ]

• Stan
Return-Path: <>
Delivered-To: DEAFZENDER@zonnet.nl
Received: (qmail 4791 invoked by uid 0); 6 Jan 2005 19:01:04 -0000
Received: from unknown ([10.170.1.115])
(envelope-sender <>)
by qmail02.zonnet.nl (qmail-ldap-1.03) with QMQP
for < >; 6 Jan 2005 19:01:04 -0000
Delivered-To: CLUSTERHOST mail3.versatel.nl DEAFZENDER@zonnet.nl
Received: (qmail 20263 invoked by uid 10); 6 Jan 2005 19:01:04 -0000
Received: (vexira-qq 20244-A4DDF02C invoked from network) 06 Jan 2005 20:01:03 +0100
Received: from dedicatedKNIP.xs4all.nl (HELO server.ONSDOMEIN.local) ([KNIP-IP])
(envelope-sender <>)
by mail3.versatel.nl (qmail-ldap-1.03) with SMTP
for < >; 6 Jan 2005 19:01:03 -0000
From: postmaster@ONSDOMEIN.nl
To: DEAFZENDER@zonnet.nl
Date: Thu, 6 Jan 2005 20:00:44 +0100
MIME-Version: 1.0
Content-Type: multipart/report; report-type=delivery-status;
boundary="9B095B5ADSN=_01C4E32D036175AE000003C2server.ONSDOMEIN.l"
X-DSNContext: 335a7efd - 2383 - 00000002 - C00402CD
Message-ID: <SfWXWzRPT00000017@server.ONSDOMEIN.local>
Subject: Delivery Status Notification (Failure)
X-AntiVirus: checked by Vexira MailArmor (version: 2.0.1.16; VAE: 6.29.0.5; VDF: 6.29.0.51; host: postbus03.zonnet.nl)

This is a MIME-formatted message.
Portions of this message may be unreadable without a MIME-capable mail program.

--9B095B5ADSN=_01C4E32D036175AE000003C2server.ONSDOMEIN.l
Content-Type: text/plain; charset=unicode-1-1-utf-7

This is an automatically generated Delivery Status Notification.

Unable to deliver message to the following recipients, because the message was forwarded more than the maximum allowed times. This could indicate a mail loop.

NAAMMEDEWERKER@ONSDOMEIN.nl

Content-Type: message/delivery-status

Reporting-MTA: dns;server.ONSDOMEIN.local
Received-From-MTA: dns;server.ONSDOMEIN.local
Arrival-Date: Thu, 6 Jan 2005 20:00:44 +0100

Final-Recipient: rfc822;NAAMMEDEWERKER@ONSDOMEIN.nl
Action: failed
Status: 4.4.6

Content-Type: message/rfc822

• Stan
Overigens heb ik het volgende geprobeerd:

-Ik heb een nieuwe POP-account bij provider gemaakt met andere naam (blahblah@ONSDOMEIN.nl)
-Deze net als NAAMMEDEWERKER@ONSDOMEIN.nl aan interne account van die medewerker gekoppeld met POP-connector
-De mail van de afzenders met het probleem komt via blahblah@ WEL aan (en de NAAMMEDEWERKER@ nog steeds niet)

Hierna heb ik deze toevoeging van POP-account bij ISP en connector op server weer verwijderd alsook die van NAAMMEDEWERKER (POP-account EN connector) en op dezelfde wijze als blahblah aangemaakt. Het werkt nog steeds niet.
Zou het dan echt aan de naam liggen dus?! Dat NAAMMEDEWERKER hetzelfde is als de pop-login etc?! Kan bijna niet want de andere medewerkers zijn allemaal exact zo! :'(

Het tweede probleem met de verloren mail is opgelost! Ik kon eerst geen PST files vinden omdat search system dirs uitstond (stom foutje). :D

[ Voor 12% gewijzigd door Stan op 06-01-2005 20:58 . Reden: 2e probleem opgelost ]

Verwijderd

heeft de user in exchange ook het zelfde adres van buiten ?
blah@jouwdomein.nl ?

probeer de ADEpull eens voor je test gebruiker..

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2005 22:44 ]

• Stan
Sorry maar ik kan je even niet volgen?
(ik wil overigens liever de huidige middelen, de standaard windows tools gebruiken voor ik weer extra meuk installeer, maar ik hou het in mijn achterhoofd)

Verwijderd

je hebt een email adres aangemaakt bij je provider ,bijvoorbeeld "pietje@jouwdomein.nl"
heb je dat adres ook als email adres ingesteld in exchange voor de gebruiker?

overigens werkt adepull echt prima ik heb het bij tig klanten draaien zonder problemen ;)

heb je in exchange voor de gebruiker waar het mis gaat misschien alternate recipient instellingen gezet ?

"The 4.4.6 is telling you there is a loop in your configuration.
Normally this has something to do with Smarthost setting, connectors setup
to send to a smarthost or a DNS issue."

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2005 06:57 ]

• Stan
Heel vreemd, want ik heb nu het volgende geprobeerd:

-blahblah@ONSDOMEIN.nl POP-account gemaakt bij de hosting provider
-alias MEDEWERKER@ONSDOMEIN.nl naar blahblah gemaakt bij hosting provider
-onze server trekt met POP-connector de blahblah@ leeg bij provider
-error over loop bestaat dan nog steeds als ik naar MEDEWERKER@ stuur!

Dit alles terwijl als ik mail naar blahblah@ stuur hij wel bij interne gebruiker aankomt!

Hoe kan dit toch allemaal?! Ik ben ten einde raad (heb zelfs al Win 2000 SBS SP1a installed omdat die veel van dit soort shit op zou lossen)...
Het lijkt er dus echt aan te liggen wat het adres is waarnaar de externe user de mail stuurt... :'(

[ Voor 9% gewijzigd door Stan op 08-01-2005 18:56 ]

• Stan
Niemand meer? Het is nog steeds niet opgelost en heb mijn halve weekend eraan verpest. Ik hoop dat iemand me nog kan helpen anders gooi ik met veel tijd en moeite de boel een dezer dagen om naar een ander systeem (andere connector of catchall pop met distributie pas op server). :'(

Verwijderd

Heb je voor de user waarbij je het probleem hebt al eens met ADEpull getest ?

beetje laat... :X

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2005 18:02 ]

Pagina: 1