[HTML] 2 Hyperlinks 1 Plaatje

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• X-G
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07-2024
Ik ben een beetje bezig met een site voor een LAN party. Ik wil zonder PHP werken, niet omdat ik het niet kan, maar omdat hun server het atm niet ondersteund. Nu heb ik een hele leuke layout enzo. Ik heb een menuutje waar ze hebben staan 'about' 'contact', je kent het wel. Nu wil ik dat als ze op about duwen dat zich op de site twee pagina's worden geopend ieder in een apart iframe. Ik heb namelijk een iframe gemaakt voor de content, met de naam content en ik heb een iframe gemaakt voor de 2de navigatie met de naam 'nav'. Wat dus zo uitziet:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
    <TR> 
      <TD COLSPAN=10 ROWSPAN=5> <table width="496" height="633" border="0" align="center" cellpadding="0" cellspacing="0" background="">
          <TR> 
            <TD width="496">
              <div align="center">
                <iframe src="content.html" name="content" width="496" height="633" frameborder="0" align="center"></iframe>
              </div></TD>
          </TR>
        </table></TD>
      <TD ROWSPAN=6> [img]"images/image_26.jpg"[/img]</TD>
      <TD COLSPAN=4> <table width="150" height="230" border="0">
  <tr>
            <TD width="150">
              <div align="center">
                <iframe src="nav1.html" name="nav" width="150" height="230" frameborder="0" align="center"></iframe>
              </div></TD>
  </tr>

Wat ik nu wil is dat als ze op 1 plaatje klikken er in beide iframes een andere pagina wordt geladen. Met iets als:
code:
1
2
<TD ROWSPAN=2> [img]"images/image_06.jpg"[/img]</TD>
      <TD> <a href="about.html" target="content" href="nav2.html" target="nav">[img]"images/image_07.jpg"[/img]</a></TD>

of
code:
1
2
<TD ROWSPAN=2> [img]"images/image_06.jpg"[/img]</TD>
      <TD> <a href="about.html" target="content"><a href="nav2.html" target="nav">[img]"images/image_07.jpg"[/img]</a></a></TD>

wil het niet werken.

Wie helpt mij? 8)7

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Een tag kan maar één keer hetzelfde attribuut hebben, dus je zult met Javascript moeten kloten, en dat zal neerkomen op iets als dit:
HTML:
1
2
3
<a href="linkje1.html" target="frame1" onclick="parent.frame2.location = 'linkje2.html'">
    [img]"plaatje.jpg"[/img]
</a>

Disclaimer: ik ben niet zo'n JS whizz, dus mogelijk moet je wat kleins aanpassen.

Je zou trouwens zeggen dat iemand met ruim 2500 posts wel het goeie forum kan vinden, je zit hier verkeerd. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• X-G
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07-2024
Je zou trouwens zeggen dat iemand met ruim 2500 posts wel het goeie forum kan vinden, je zit hier verkeerd. ;)[/quote]

:X Nah.. ik vind HTML ook coden dus.. ligt eerder aan opvatting.

En thnx btw, werkt perfect :D :)

[ Voor 8% gewijzigd door X-G op 06-01-2005 04:55 ]

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

X-G schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 04:53:
:X Nah.. ik vind HTML ook coden dus.. ligt eerder aan opvatting.
Gelukkig maken wij de regels en niet jij, en hoort HTML oftewel webdesign dus in Webdesign & Graphics :z

Bovendien staat dit pas 300 keer in de search, doe de volgende keer even wat vooronderzoek okee?

Professionele website nodig?

Dit topic is gesloten.