Toon posts:

Wireless microfoon voor buitengebruik

Pagina: 1
Acties:
  • 171 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goed. Ik zit bij een theaterverenging. Nou zijn er ook plannen om buiten voorstellingen te draaien. Dus in de openlucht :) Dan is het natuurlijk handig als je stem versterkt kan worden.
Om de acteurs vrij te kunnen laten bewegen, is een wireless microfoon wel het handigst.
Ik heb even gekeken naar proffesionele headsets in het theater en muziek gebeuren.
Deze zijn ERG prijzig.
Toen dacht ik: Je hebt ja ook van die bluetooth headsets voor je mobiel of bij het gamen die vandaag de dag niet zo heel duur meer zijn.
Dus dan dacht ik: Laptop mee. mini-jack kabeltje mee. Versterker mee. Geluidsboxen mee. bluetooth ontvanger mee voor in de laptop. Een Bluetrek G2 om het oor van de acteur en klaar :)
Maar toen maakte ik mij toch wel zorgen om het bereik van zo'n microfoon.
Er zal waarschijnlijk aardig wat afstand ontstaan tussen de laptop en de G2 (+/- 20 meter ofzo) onstaan en het is ook nog eens buiten.
Dus de vraag: zullen nu de stemmen van de acteurs helder en duidelijk overkomen op het publiek of is dit vragen om problemen?

EDIT: Aaaarrgggg: klik ik op verzenden, kom ik een seconde op een site tegen: bereik 10 meter.
Dat gaat dus iig niet lukken.

Heeft misschien iemand nog een andere suggestie om dit topic nog wat waard te maken...

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2005 01:53 ]

Verwijderd

Je kunt deze apparatuur ook huren. Waarom doe je dit niet?

• PJKs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-07 11:07

PJKs

Young, Free and Single

Hoeveel heb je d'r tegelijk nodig?

ja, graag!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:20
ga naar je dichts bijzijnde geluidboer en vraag of ie dat(pro draadloze headset systemen) spul in de verhuur heeft (de meeste bedrijven hebben dat wel) zorg er dan wel voor dat je vraagt naar materiaal als shure, sennheiser of (helaas, ben absoluut geen fan van) akg

[ Voor 7% gewijzigd door shure-fan op 06-01-2005 02:31 ]

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Verwijderd

Topicstarter
PJK schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 02:02:
Hoeveel heb je d'r tegelijk nodig?
hmm ja dat is ook nog een punt. zeker meer als 1...

Verwijderd

Topicstarter
shure-fan schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 02:29:
ga naar je dichts bijzijnde geluidboer en vraag of ie dat(pro draadloze headset systemen) spul in de verhuur heeft (de meeste bedrijven hebben dat wel) zorg er dan wel voor dat je vraagt naar materiaal als shure, sennheiser of (helaas, ben absoluut geen fan van) akg
Ja, dit natuurlijk een optie, maar vrij prijzig. Daarom wilde ik even informeren of er een goedkoper alternatief was.
Maar waarschijnlijk zit er niks anders op op zoiets te doen....

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik vraag me af of een blue-tooth microfoontje wel geschikt is voor zang.
Verder kan je zoals je zelf zegt een probleem krijgen met de afstand. Het is ook wel leuk als je mircofoons nog een beetje tegen rondzingen bestand zijn.

Hoeveel BT-microfoons kan je trouwens gebruiken op 1 laptop?

Wat heb je aan versterkers / mixers speakers? Voor buiten gebruik heb je best nogal wat nodig. Anders verstaat niemand er iets van als het een beetje waait.

[ Voor 8% gewijzigd door Coen Rosdorff op 07-01-2005 02:16 ]

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-07 11:19
Volgens mij is (om bandbreedte te besparen?) de kwaliteit van bluetooth handsets (ik praat nu even over die je voor een telefoon gebruikt) erg klein. Via een GSM merk je dat niet.. maar voor een theater voorstelling.. tja?

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:56

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Draadloze (head)sets zijn om een paar redenen duur:

- Kwaliteit van de mic
- Richtingsgevoeligheid van de mic
- Bereik van de zender

Deze 3 dingen staan bij de reeds genoemde 3 merken hoog in het vaandel.
Niet voor niets.
Stel de kwaliteit van de mic laat te wensen over, gevolg: een slecht klinkende stem over je PA.
Stel de richtingsgevoeligheid van de mic bestaat niet, gevolg: rondzingende sets, je kan niet eens versterken in sommige gevallen.
Stel dat het bereik slecht is, gevolg: je moet een repeater neerzetten of de ontvangst meteen bij het podium doen (wat overigens best gewoon is, vanaf daar met kabel naar je PA).

Deze 3 dingen gaan gegarandeerd bij een bauwe tand set mis, dus ik zou hetvolgende graag willen zeggen "Doe het goed of doe het niet". Als je het niet goed doet, dan is al je werk simpelweg voor niets geweest en werkt het tijdens de voorstelling alleen maar averechts.

Probeer een dergelijke set te huren, wellicht door een sponsordeal. Dat kan ik je echt aanraden.
-of- ik weet zeker dat er een tweaker is die werkt bij een dergelijk bedrijf en die wel wat voor je regelen kan... :+

Alles kan stuk.

Verwijderd

Topicstarter
oke bedankt :)

Tja daar dacht ik al het meeste aan van: Officieel zou het kunnen, maar in de praktijk zal zoiets nooit goed gaan.
Ik ben er iig blij dat ik dit nu gewoon kan afsluiten, en dat ik weet dat ik geen kans gemist heb.
Bedankt voor de reacties en ik heb tussen door nog wat meer gesurft, blijkt dat een setje nog nieteens in de 900eu's loopt als dat ik dacht.
draadloze mic: 109,-
Dockstation voor 16 mic's 229,-

Dus dat valt nog best te doen als je even lacht naar al de subsidiegevers die kunst en cultuur zo goed moeten stimuleren in dit land!
Pagina: 1