P450; krijg niet veel meer voor elkaar

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildow
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-10 21:15
Ik heb hier een Pentium 450 Mhz staan met 192 Mb werkgeheugen, 10 Gb hardeschijf met een moederbordje waar ik zo het merk niet van weet, want deze staat niet op het moederbord.

Ik krijg met geen mogelijkheid een OS op dit systeem. Het systeem draaide mooi op Windows 98, totdat er XP overheen ging(heeft buurman ff zonder overleg gedaan :+ ). Goed ik kon het niet uitstaan dat het niet vlekkeloos wou werken. Goed uiteindelijk heeft het gewerkt, alleen alles was erg traag(had ik hem voor gewaarschuwd). Nu wil ik dus windows 98 weer terugzetten en krijg het niet voor elkaar. Hij heeft een dos schijfje erin gestopt (na windows xp en voor het herinstalleren van 98). En nu is het helemaal hommeles(ff voor de niet noordelingen --> door de war :*) ). Ik heb toen mbv partition magic de hardeschijf helemaal leeg gegooid en heb windows 98 erop gekregen. Ik wil op windows 98 Office XP installeren(wist niet zeker of het kon, maar dacht baat het niet, dan schaad het vast ook niet). Goed systeem loopt vast en ik kan er sindsdien niks meer mee.

De volgende dingen willen niet meer:
Partition magic dmv 2 floppys opstarten; na floppy 2 zegt hij loading(of iets soortgelijks; hij is aan het laden) en houd nooit op met laden.
Windows XP setup cd(dan ga ik via de cd formateren jah) blijft ook hangen bij controlleren systeemconfiguratie(houd niet op met controlleren).
Windows 98 bootflop kon ik al niet formateren, dus dat houd op.

Bovenstaande met als gevolg dat ik windows 98 er ook niet op krijg.

Ik heb al een andere hardeschijf gepakt, maar idemdito verhaal.

Is dit nu echt hardware kapot, of ben ik te veel met 1 computer bezig geweest dat ik dingen over het hoofd zie?

Ben ook al even aan het googlen geweest, maar weet niet zo goed hoe ik moet zoeken(tot nu toe gezocht op win98 wil niet installeren en soortgelijke termen).

Netheid is voor de dommen........ een genie beheerst de chaos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09 22:41

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

stop windows XP cd erin en laat hem formateren in FAT32
Als hij daar mee klaar is kan je er weer wel windows 98 opzetten.
Hier draait een pentium2 450 met 192mb geheugen zonder problemen XP mischien een kwestie van mobodrivers.

computer voor alle werkzaamheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-10 23:21
mhzz.

Smart test doen?
memtest?
Dus hdd testen en geheugen.

Office xp kan btw idd niet op 98 als het goed is (of was het nou win 95... arg ik weet het niet meer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildow
Het lag mij ook bij dat Office XP niet onder 98 meer kon, maar ik dacht probeer het gewoon.

Ik heb de windows XP setup cd erin gehad en hij bleef hangen bij het controlleren van systeemconfiguratie!!!(komt niet verder; krijg ook geen foutmelding).

Ik heb al een andere hardeschijf erin gehad. Ik heb memtest niet gedaan, maar een ander reepje geheugen erin gedaan die wel probleemloos werkt op een van mijn eigen computers(sdram).

Nu heb ik al zoveel pc's geinstalleerd, ik snap hier werkelijk niks van(krijg er zo langzamerhand een punthoofd van). Geen bioserror of wat dan ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-10 23:21
wildow schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 09:40:
Het lag mij ook bij dat Office XP niet onder 98 meer kon, maar ik dacht probeer het gewoon.

Ik heb de windows XP setup cd erin gehad en hij bleef hangen bij het controlleren van systeemconfiguratie!!!(komt niet verder; krijg ook geen foutmelding).

Ik heb al een andere hardeschijf erin gehad. Ik heb memtest niet gedaan, maar een ander reepje geheugen erin gedaan die wel probleemloos werkt op een van mijn eigen computers(sdram).

Nu heb ik al zoveel pc's geinstalleerd, ik snap hier werkelijk niks van(krijg er zo langzamerhand een punthoofd van). Geen bioserror of wat dan ook!
Cmos reset gedaan?

Tja, vreemd. Ik zou dan bijna denken dat je cpu de geest aan het geven is. Maar dat komt bijna nooit voor (ik heb al letterlijk 100'e laptops en pc's gemaakt en ik heb het 2x mee gemaakt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildow
Ik wil nog 1 ding proberen:

Ik haal alles uit deze kast behalve het moederbord en de processor(dus voeding ook) en ga dan alles vervangen door nieuwere apparatuur(even lenen uit mijn eigen pc) en dan kijken of hij nog steeds zeurt.

Zo jah, dan ligt het probleem bij het moederbord/processor en daar is helaas niks meer aan te vervangen(geen zin in marktplaats).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09 22:41

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Dat je windows 98 er niet opkrijgt is normaal omdat je pc nu geformateerd is in NTFS.
Normaal gesproken moet het al lukken door windows XP setup te draaien en gewoon de partities leeg te gooien meer niet.
Dan moet de windows 98 cd gewoon werken die start namenlijk ook vanaf cd op

computer voor alle werkzaamheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

office xp doet het gewoon onder 98. Dit klinkt meer als kapot geheugen.
Pagina: 1