FC3 install crasht bij het starten van de grafische schil

Pagina: 1
Acties:

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:27

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Topicstarter
Ik probeer FC3 te installeren op mijn pc, maar hij crasht telkens op het zelfde punt, alleen kan ik in mijn pc geen hardware storingen vinden...
Telkens als hij over wil schakelen van de tekst menu's naar de grafische menu's crasht hij, zonder duidelijke reden (en zonder log, aangezien er nog niks is geïnstalleerd).
Ik heb het daarna geprobeerd om te installeren in de text modus, maar dan loopt hij gewoon weg vast ergens in de menu's (geen duidelijk punt aan te wijzen).

Als installaties methode gebruik ik een ftp-install vanaf mijn lokale server. De verbinding met deze machine is 100% in orde (onder elke andere omstandigheid leverd die namelijk geen problemen op). Als test heb ik ook een HTML install geprobeerd, maar hier ging het ook fout bij, op exact dezelfde manier als bij de ftp install.
Om na te gaan of mijn bron bestanden wel in orde zijn, heb ik de MD5SUM gecheckt van de iso's, en deze waren alle in orde. Dus dat lijkt ook goed te zijn.
Tevens is op dit moment een andere pc (oude P2 400 Mhz) een ftp install aan het uitvoeren, en die verloopt tot nog toe nog zonder problemen.

Mijn systeem is als volgt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
CPU:        AMD Duron 1600Mhz (niet overclocked)
Geheugen:   512MB SDRAM PC133
Moederbord: MSI K7T turbo2
Harddisk:   Western Digital 8,4GB 5400rpm UDMA33 (wordt nu in de P2 als test gebruikt)
Netwerk:    3Com 905 TX-C-M
Video:      Asus 7700 GTS (GeForce 2 GTS, 64Mb)
Sound:      SBLive! (eerste generatie)

Ik weet eerlijk gezegt niet waar ik de problemen moet zoeken...

ps. een enkele keer komt hij wel verder, maar stopt tijdens het instaleren omdat de media slecht zou zijn, aangezien de andere pc dezelfde bron zonder problemen gebruikt, kan de media zelf dus geen probleem vormen. Ik zit zelf richting een storing in het systeem geheugen, CPU of netwerk te denken, maar omdat onder windows 2000 alles goed lijkt te werken, ben ik daar alles behalve zeker van.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:16
memtest86 al geprobeerd?

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-12-2025
Ikzelf heb een soortgelijk probleem gehad (misschien wel identiek) en dat was dat wanneer hij vanaf cd bootte tikte je linux (of kernel26, whatever :P) en dan ging hij dus booten en op het moment dat hij naar anaconda zou moeten gaan sloot hij weer af door een of andere fout.

Oorzaak daarvan weet ik niet, maar zolang ik mijn muis niet bewoog en overal vanaf bleef ging alles goed :o

Vaag dus :P

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
Het bewegen van een usb muis lijkt wel een trigger te zijn... zal het later nog eens proberen zonder... alleen werkt mijn ps/2 muis niet met FC3... dat is wel lastig...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Het bewegen van muizen kan op bepaalde machines wel eens leiden tot crashes. Op mijn laptop heb ik dat ook eens gehad.
Je zou tijdens het bootproces ook even op ALT-F2 - F5 kunnen drukken. Ik weet alleen niet of jouw installatie dan al ver genoeg is.
Je kunt overigens ook prima zonder muis installeren. Moet je alleen een beetje veel op de tab-toets drukken.

• Benotti
  • Laatst online: 29-12-2025
Ik heb idd een usb muis. Gewoon met je tengels vanaf blijven en het moet werken :P

• zAo
  • Laatst online: 05-02 21:10

zAo

GPLv2 Fanboy

Ik had ook zo'n probleem. Ik heb het kunnen oplossen door de bootparameter quiet weg te halen; erg strange.

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
Het was bij mij uiteindelijk nog vager... Het had eigenlijk niks met Linux te maken, en alles met mijn hardware, om precies te zijn mijn geheugen.
Ik heb er 2 SpecTec 256MB PC133 CAS 3 modules in zitten, exact gelijke chips en opbouw. Zou probleemloos samen moeten werken. Na uitvoerig memtest86 te hebben gedraait moet ik in dit geval wel een hele vage conclusie trekken.

Modules samen: geven in 1 van tests fouten, maar de fouten zijn zeer consequent (altijd hetzelfde adres en dezelfde fout)
per stuk: Totaal geen problemen.
Combinatie van 2 verschillende modules (had in een andere pc een merkloze dimm van ParaDigit zitten): totaal geen problemen.
Overgebleven dimm in de andere pc geplaats: geen problemen...

Conclusie, de dimms zijn in orde, zijn van het zelfde merk, type en snelheid. Ze zouden zonder problemen moeten werken, maar doen het niet.... Schiet mij maar lek... :? 8)7 |:(

Pagina: 1