Mobo-probleem Asrock k7vt2 - Geen pci?

Pagina: 1
Acties:

• o-fiel
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

o-fiel

Prof. Gek

Topicstarter
Ik heb voor m'n familie mijn oude onderdelen bij elkaar geraapt, cheapo kastje gekocht en alles inelkaar gezet.
Het liep als een zonnetje. Totdat ik er een pci-kaart in wilde zetten. Zo'n wireless kaartje...zodra er maar een pci-kaart in gaat start hij niet op.
De hd gaat gaat even draaien, de cd-drive geeft even een knipperlichtje, de ventilatortjes gaan draaien, maar daar blijft het bij...geen bios-piep.

Zonder die kaart werkt hij perfect, ik heb al wat andere kaartjes geprobeerd etc, maar geen effect. Wat nu?

Oja,
ASRock K7vt2
AMD Athlon XP 2000
300W cheapo voeding,
Ati Radeon 9250
Maxtor 80 gig + HP cd-romdrive (4x4x24)
En een reepje DDR 512, 333 mhz down naar 266 mhz

• o-fiel
  • Niet online

o-fiel

Prof. Gek

Topicstarter
Oja, een bios-reset heb ik al gedaan, veel instellingen gecheckt etc...

Modbreak:Gebruik aub Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif ipv om achter elkaar te posten. Dit is onoverzichtelijk en storend.

[ Voor 70% gewijzigd door BalusC op 06-01-2005 07:44 ]

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Het systeem al zo kaal mogelijk geprobeerd op te starten met de PCI kaart?
Wil dit niet, dan zou ik je een BIOS update kunnen aanraden. Wil dit niet helpen, kun je nog een andere voeding proberen. Wil dit niet, dan kun je het bordje RMA doen. :)

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Verwijderd

Kijk of het kaartje er helemaal in zit. Ik heb ook oot zoiets gehad. Het kaartje zat er niet helemaal perfect in en daardoor gaf mijn computer precies dezelfde verschijnselen. Bouw het moederbord anders uit, zodat je zeker weet dat je hem er helemaal (recht) in kan stoppen, zonder dat de kast in de weg zit.

• o-fiel
  • Niet online

o-fiel

Prof. Gek

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 10:36:
Kijk of het kaartje er helemaal in zit.
D0ne, en nee, damn, dit was niet de oplossing. Luie pci-poorten tegenwoordig ook...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wacht even :? Lees ik het verkeerd of zit je hier met één enkele PCI kaart te testen. In dat geval kan dit gewoon een brakke PCI kaart zijn, probeer deze kaart in een ander mobo en een ander PCI kaart in dit moederbord, dan weet je het snel genoeg :z

Oslik blyat! Oslik!

• o-fiel
  • Niet online

o-fiel

Prof. Gek

Topicstarter
dion_b schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 13:50:
Wacht even :? Lees ik het verkeerd of zit je hier met één enkele PCI kaart te testen. In dat geval kan dit gewoon een brakke PCI kaart zijn, probeer deze kaart in een ander mobo en een ander PCI kaart in dit moederbord, dan weet je het snel genoeg :z
Andere pci-kaarten zorgen ook voor deze problemen. De kaart waar het om gaat is niet brak, dat moederbord werkt tegen...

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Heb je mijn advies dan ook al opgevolgd om een bios update te doen?

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Pagina: 1