Toon posts:

[Wireless] PC krijgt geen ip toegewezen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik heb thuis een probleempje met mijn wireless netwerkje. Ik dit probleempje niet terug kunnen vinden in de archieven van got oid.

Ik heb een paar weken geleden een wireless setje aangeschaft, de us-robotics router (Model: USR808054) en een wireless pci-kaartje van us-robotics(Model: USR805416). Maar soms heb ik het probleem dat de dhcp server geen ip toewijst. Verbinding herstellen helpt niet, soms na enige keren werkt het een 1 keer. Soms valt de verbinding ook gewoon uit en springt hij weer aan. Ik overbrug er een goede 15 meter mee, ik zit rechtsboven in het huis en de router staat linksonder in het huis(we hebben houttevloeren), als ik verbinding met de router heb is dat meestal rond de 50/54mbps.
En als ik beneden zit met de laptop(precies onder mijn kamer) dan heb ik dit probleem niet, daar zit een pcmcia kaartje in van us-robotics. Ik heb Windows al een keer opnieuw geinstalleerd, je weet maar nooit maar het probleem is nog steeds niet verholpen. Ik heb de router beveiligd met wep en mac adres maar het lijkt me sterk dat het daar aan zou liggen?

Heeft iemand enig idee waar het aan zou kunnen liggen, messchien een instelling in de router oid? Heb niet tegek veel verstand van netwerken
Alvast bedankt _/-\o_

• Rwin
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-05 22:44

Rwin

Ondertitel

ik heb het vandeweek ook gehad maar met andere wireless set.

anyway, stel hem maar in met een vast ip dns en gateway. Dan is ie een stuk stabieler!

RoadLash, eigen werk rockband | StringKings, rock covers