Toon posts:

DDR RAM vraagjes over configuratie

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment heb ik voor mijn P4 HT 2,6C processor een moederbord welke Dual Channel DDR ondersteunt. Nu heb ik dus ook een aantal verschillende geheugenmodules, nl. 2 identieke 256MB modules en een enkele 512MB module. Bij het plaatsen op de correcte manier van beide 256MB modules heb ik Dual Channel en wel op 400Mhz. Met het plaatsen dr bij van de 512MB wordt het singel channel en gaat de kloksnelhgeid van het geheugen automatisch omlaag naar 333Mhz.

Kortom, is het verschil tussen Dual en single channel goed te merken?
Is het verschil tussen 333Mhz en 400Mhz goed te merken?
En is wat is beter? 1GB RAM op 333 Mhz Single Channel of 512 op 400Mhz Dual Channel?

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Het boeit niet :P

Je CPU heeft een FSB van 100 Mhz. DDR maakt hier 200 Mhz van (op zijn boeren fluitjes gezegd) en heeft dus 200 Mhz nodig. Dus het maakt geen ene bal uit :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Atlas schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 23:38:
Het boeit niet :P

Je CPU heeft een FSB van 100 Mhz. DDR maakt hier 200 Mhz van (op zijn boeren fluitjes gezegd) en heeft dus 200 Mhz nodig. Dus het maakt geen ene bal uit :)
Kan je dit eens goed uitleggen, want ik heb al een paar x gemerkt dat ik dit blijkbaar nog niet helemaal snap :+ ....

Voorzover ik weet is DDR dual channel (dus pc2700 is 166mhz=ddr333).....
Je kan ook 2 geheugen modules in dual channel opstelling zetten, zodat deze 2 reepjes met elkaar gaan samenwerken... dus dan heb je 2 soorten dual channel :?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Schaam je, Atlas :+ De 2.6C heeft een FSB van 200MHz. Dus het kán wel uitmaken.

ProGram: of het verschil goed te merken is kunnen wij helaas niet beantwoorden. Dat kan jij alleen doen en dat kun je het makkelijkst zélf uitvinden. Als je bijvoorbeeld alleen maar zit te surfen met de PC, dan boeit het niet. Als je bijvoorbeeld veel zit te encoden, dan boeit het wel. Maar daar kun je makkelijk zelf achterkomen door bijv. een weekje met de ene geheugenconfig te werken/benchen en daarna een ander weekje dezelfde doen met de andere geheugenconfig. Simpel toch? :)

Dat had je zelf ook wel logisch kunnen bedenken. En wat betreft de werking van FSB en DDR, raadpleeg de FAQ van dit subforum.

[ Voor 6% gewijzigd door BalusC op 06-01-2005 07:23 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Uuh, schaam je BalusC :+ de Celly 2.6C heeft een 100MHz FSB. Met QDR is dat misschien als '400 effectief' te beschouwen, maar 200MHz... :? :z

Oslik blyat! Oslik!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hij heeft het over "P4 HT 2.6C" en da's weldegelijk een P4 Northwood@800 :)

De 'C' geeft een Northwood@800 aan en de Northwood Celerons hebben geen HT.
Zie ook Intel.com en http://balusc.xs4all.nl/ned/har-cpu-int-p4.html

[ Voor 23% gewijzigd door BalusC op 06-01-2005 12:37 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.