Toon posts:

Partitie verdwenen

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Op mijn 2de hdd waar ik mijn back-ups op heb staan is verdwenen.
Als ik op deze computer bij de hdd erop klik dan zegt hij

"de schijf in station d is niet geformateerdt wilt u deze nu formatteren ? "

Maar het vreemde is dat ik met windows media player gewoon mijn mp3's kan afspelen die echt ook op die hdd staan.

Ik heb gekeken bij eigenschappen van elke mp3 die ik kon afspelen en daar staat dat ze gewoon op D:/ staan.

Maar windows zelf komt er niet in.

Wat ik al heb geprobeerdt.:::
Ik heb geprobeert om met microsoft word en excel bestanden te openen maar dat lukte niet.
Ik heb test disk geprobeerdt die vindt de partitie wel en met de zelfde naam. aleen verder kom ik niet.

En ik kan die bestanden echt niet missen.
Er staat zo een 5gb aan excel en word bestanden.
Waar ik GEEN kopies van heb.

Wat kan ik nog meer proberen.

mijn systeem:

athlon 64 2800+ s754
Epox 8hda3+
maxtor 80 gb (windwows) 2 partities C en F
Fujitsu 7gb (back-up) en bestanden D
Ik gebruik onboard pata ide met ata-133 kabel.

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:24
Gelukkig iemand die hetzelfde probleem ondervind.... Een week of 3 geleden is mijn 2e harddisk ineens "partitieloos" na een week of wat gedraaid te hebben met XP SP2... Heel vaag allemaal, ik heb direct gescand met GetDataBack for NTFS en zag al mn data/muziek etc. gewoon staan.... Er is nog hoop ;)

offtopic:
Nu heb ik zo 123 ff geen plek om 80 gb te backuppen op mn andere disk, dus schijf tijdelijk ter bescherming maar ff los gegooid in afwachting van het aankopen van een nieuwe 120gb WD :)

Whoop!

Verwijderd

Topicstarter
marccom schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 23:40:
Gelukkig iemand die hetzelfde probleem ondervind.... Een week of 3 geleden is mijn 2e harddisk ineens "partitieloos" na een week of wat gedraaid te hebben met XP SP2... Heel vaag allemaal, ik heb direct gescand met GetDataBack for NTFS en zag al mn data/muziek etc. gewoon staan.... Er is nog hoop ;)

offtopic:
Nu heb ik zo 123 ff geen plek om 80 gb te backuppen op mn andere disk, dus schijf tijdelijk ter bescherming maar ff los gegooid in afwachting van het aankopen van een nieuwe 120gb WD :)
Gelukkig dan maar anders koste mij dat wel hééél wat uurtjes om die dingetjes terug te krijgen.

En ik had een fat32 partitie maar op die linkje is daar ook iets voor.

bedankt

edit:

Hij zegt dat het scannen nog zo een 55 minuten duurdt. :'(
Dus die hdd is wel te traag.
Moet maar ergens een nieuwe maxtor ofzo gaan halen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2005 23:49 ]

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:24
Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 23:47:
[...]

Gelukkig dan maar anders koste mij dat wel hééél wat uurtjes om die dingetjes terug te krijgen.

En ik had een fat32 partitie maar op die linkje is daar ook iets voor.

bedankt

edit:

Hij zegt dat het scannen nog zo een 55 minuten duurdt. :'(
Dus die hdd is wel te traag.
Moet maar ergens een nieuwe maxtor ofzo gaan halen.
Er is inderdaad een versie voor FAT. Werkt ook goed, hoop alleen voor je dat je een versie hebt met serialcode anders kan je straks alleen je data bekijken maar niet benaderen...

55 minuten is trouwens nog heel niet zo traag hoor, op mn werk is een ding ooit is 2,5 uur bezig geweest maar had wel alle data terug :)

[ Voor 11% gewijzigd door marccom op 06-01-2005 00:02 ]

Whoop!

Verwijderd

Topicstarter
marccom schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 00:02:
[...]

Er is inderdaad een versie voor FAT. Werkt ook goed, hoop alleen voor je dat je een versie hebt met serialcode anders kan je straks alleen je data bekijken maar niet benaderen...

55 minuten is trouwens nog heel niet zo traag hoor, op mn werk is een ding ooit is 2,5 uur bezig geweest maar had wel alle data terug :)
Na 15 minuten was hij al klaar maar nu kan ik ze niet kopieren ;( en de map namen enzo en bestands namen zijn allemaal gewijzigd.

Ik moet nu iets hebben waar ik ze wel mee kan kopieren.

edit :

een uur lang gedacht en ik kom uit op het volgende.
Ik kwam er al achter dat ik met die programma bestanden kan openen.
Maar als je iets wilt openen dan moet die bestand er wel zijn.
Dus ik kijken via eigenschappen naar locatie en wat blijkt.:::

Alles wat ik met die programma open wordt eerst naar een map gekopieerdt in F:/ en die map was verborgen.
Maar als je verborgen bestanden weergeven aan hebt staan ( zoals mij ) dan zie je ze gewoon en kun je gewoon kopieren.

Dus niks ervan om een volledige versie te zoeken.

Aleen het probleem is dat ik elke bestand een voor een moet openen en later weer de de bestandsnamen goed maken.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2005 01:01 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hierover staat dus het een en ander in de FAQ van dit subforum. Ook dat GetDataBack suggestie.

Hoe krijg ik verloren gegane data terug?

De FAQ is hier compleet en duidelijk over en het is daarnaast wel de bedoeling dat je o.a. deze raadpleegt eer je een topic opent :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.