Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

LCD-LPT draad, hoe hebben jullie die weggewerkt?

Pagina: 1
Acties:

• Entity_Razer
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-03 10:56
Ik heb een vraag over hoe de anderen hun LCD-LPT draad hebben weggewerkt.
Op't moment van schrijven leg ik de LCD gewoon buiten de case als ik die wil gebruiken maar dat is helemaal niet makkelijk en omdat mijn fan "sloten" achteraan de PC al volzet zijn kan ikdaarlangs geen LPT draad laten lopen nog kan ik daar een gat boren ofzo om de draad door te steken wegens plaatsgebrek.

Nu is de vraag, hoe hebben jullie jullie LPT draad weggewerkt? en/of kan ik die niet inwendig aansluiten want ik heb geen gereedschap om mooie sleuven te maken in men case(een dremelloze persoon hier) Dus zijn er ook geen PCI LPT poorten? nee zeker? :s (inwendige LPT poorten dus)

Alvast bedankt.
Ik heb de search al gebruikt, niets gevonden nog op google omdat die enkel de mooie nette afgewerkte resultaten laten zien/ geen tijd besteden aan het monteren/wegwerken van een LCD draad

The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Een los LPT pci kaartje gekocht, daar de connector afgesoldeerd.

En vervolgens de losse draadjes (van het lcd) aan de nu lege contakt puntjes op de pci kaart gesoldeerd. Op deze manier zitten alle draden netjes in m'n kast weggwerkt voor mijn LCDtje voorin de kast.

En met een beetje zoeken op google hier een complete tutorial daarvoor: Interne LPT Poort

[ Voor 29% gewijzigd door Kawaii op 05-01-2005 23:54 ]

Verwijderd

Gaatje boren, kabel erdoorheen, stekker eraan, klaar :)

Verwijderd

Ik heb een Shuttle, en mijn type (SB75G2) heeft de printerpoort intern op het moederbord, dus ik heb niet eens een kabel buitenom. Jammer van die 2 externe compoorten, was er maar 1 intern :+

Anders zou ik idd gaan voor een los LPT kaartje, zie daarvoor de link van Kawaii.

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-11 16:14

chromeeh

the Gnome

Wat ook een mooie oplossing is (vind ik tenminste) is een platte ISDN kabel gebruiken....
Die heeft 8 aders en is plat en is dus makkelijk weg te werken over bijv. de bodem van je case :)

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• Entity_Razer
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-03 10:56
Bedankt voor de tips/ goede raad :)

Ik vond het echt rot dat ik speciaal nog bij mijn nonkels moest gaan vragen of ze een dremel ofzo hadden en of ik die mocht lenen.(geneen van men nonkels leent graag iets uit maar als zij iets nodig hebben staan ze aan onze deur hoor :) )

En dit spaart mij wel wat werk uit en vieze draden die ik nu niet gedwongen tentoon moet stellen
_/-\o_

The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy

• _l_Arjan_l_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.casejunkies.com/images/artikel_upload/picture_4970.jpg

Dit is natuurlijk ook nog een manier ;)

Zelf heb ik de connector opengeschroefd (lees: kap eraf gehaald). Nu past de connector door het gat van een verwijderd pci afdekplaatje en haal hem er dan ook doorheen. VErvolgens de kap erweer opgeschroefd en ingeplugd op mn mobo. De kabel heb ik weggewerkt dmv een dubbele bodem in de kast.
Er zijn ook wel tutorials te vinden waar beschreven wordt hoe bij een pci-paralle poort kaart je de kaart zo kunt modificeren dat de externe aansluiting een interne wordt :)
Pagina: 1