The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy
Een los LPT pci kaartje gekocht, daar de connector afgesoldeerd.
En vervolgens de losse draadjes (van het lcd) aan de nu lege contakt puntjes op de pci kaart gesoldeerd. Op deze manier zitten alle draden netjes in m'n kast weggwerkt voor mijn LCDtje voorin de kast.
En met een beetje zoeken op google hier een complete tutorial daarvoor: Interne LPT Poort
En vervolgens de losse draadjes (van het lcd) aan de nu lege contakt puntjes op de pci kaart gesoldeerd. Op deze manier zitten alle draden netjes in m'n kast weggwerkt voor mijn LCDtje voorin de kast.
En met een beetje zoeken op google hier een complete tutorial daarvoor: Interne LPT Poort
[ Voor 29% gewijzigd door Kawaii op 05-01-2005 23:54 ]
Verwijderd
Ik heb een Shuttle, en mijn type (SB75G2) heeft de printerpoort intern op het moederbord, dus ik heb niet eens een kabel buitenom. Jammer van die 2 externe compoorten, was er maar 1 intern 
Anders zou ik idd gaan voor een los LPT kaartje, zie daarvoor de link van Kawaii.
Anders zou ik idd gaan voor een los LPT kaartje, zie daarvoor de link van Kawaii.
Wat ook een mooie oplossing is (vind ik tenminste) is een platte ISDN kabel gebruiken....
Die heeft 8 aders en is plat en is dus makkelijk weg te werken over bijv. de bodem van je case
Die heeft 8 aders en is plat en is dus makkelijk weg te werken over bijv. de bodem van je case
"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."
Bedankt voor de tips/ goede raad 
Ik vond het echt rot dat ik speciaal nog bij mijn nonkels moest gaan vragen of ze een dremel ofzo hadden en of ik die mocht lenen.(geneen van men nonkels leent graag iets uit maar als zij iets nodig hebben staan ze aan onze deur hoor
)
En dit spaart mij wel wat werk uit en vieze draden die ik nu niet gedwongen tentoon moet stellen
Ik vond het echt rot dat ik speciaal nog bij mijn nonkels moest gaan vragen of ze een dremel ofzo hadden en of ik die mocht lenen.(geneen van men nonkels leent graag iets uit maar als zij iets nodig hebben staan ze aan onze deur hoor
En dit spaart mij wel wat werk uit en vieze draden die ik nu niet gedwongen tentoon moet stellen
The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy

Dit is natuurlijk ook nog een manier
Zelf heb ik de connector opengeschroefd (lees: kap eraf gehaald). Nu past de connector door het gat van een verwijderd pci afdekplaatje en haal hem er dan ook doorheen. VErvolgens de kap erweer opgeschroefd en ingeplugd op mn mobo. De kabel heb ik weggewerkt dmv een dubbele bodem in de kast.
Er zijn ook wel tutorials te vinden waar beschreven wordt hoe bij een pci-paralle poort kaart je de kaart zo kunt modificeren dat de externe aansluiting een interne wordt
Pagina: 1