Toon posts:

PC reboot zichzelf

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet goed waar ik dit topic zou moeten openen, dus doe het maar hier.
Sinds een tijdje reboot men pc op willekeurige momenten. Dit is echt volledig willekeurig, zelfs als ik er soms niet eens aanzit doet ie het. Hij valt gewoon uit en start opnieuw op.

Mijn systeem :
amd 2600
msi mobo
512 ram
2*120gig 7200rpm schijven
radeon 9800
soundblaster audigy
windows xp zonder service packs.
alle drivers zijn tevens up to date.

Wat ik zelf al heb geprobeerd :
Format van de schijf waar windows opstaat (vroeger had ik wel service pack 2 en toen had ie der ook last van.) Verder heb ik niet echt losse onderdelen om dingen te gaan verwisselen en te checken.

Wat zou het probleem kunnen zijn ?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2005 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:54
Heeft mijn Compaq Deskpro op mn werk ook last van... Zomaar, spontaan en op de meest onmogelijke momenten :(

Ik verdenk het geheugen, de rest van de hardware heb ik al gewisseld en getest met ander spul. Geheugen heb ik echter niet meer (mja terug naar 2*64 mb schiet niet op...) dus moet het er maar mee doen...

Gooi het is door MEMtest heen, link is wel ergens te vinden op GoT. Check zowiezo ff met chkdsk.

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien ligt het aan de voeding, of idd aan het geheugen.
Welk MSI mobo is het eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan van alles zijn zie ens de FAQ en kan je meteen de policy doorlezen waarom je vorige posts op slot gingen ;)

Je geeft veel te weinig informatie over wat je zelf al gedaan hebt, je gebruikt een oude windows XP die sjokvol fouten zit > installeer SP2. Pas je startpost aanen dan zien we verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suaver
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:53

Suaver

jokecoat

Mijn vorige computer had dit probleem ook regelmatig, na onderdelen gewisseld te hebben bleek het aan de voeding te liggen. (Edit - Maar zoals ze hierboven al zeiden, dit is slechts iets van wat het kan zijn, dit was zo bij mijn computer het geval.)

[ Voor 34% gewijzigd door Suaver op 05-01-2005 23:53 ]

You, me, us, together, me, us, you, we, us, you, me... DONE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:54
Uit je vorige topic;
Je hoort een soort 'click' en plots start ie opnieuw op
Check je harddisks ook eens met een diagnostic tooltje van de fabrikant (bv PowerMax van Maxtor)

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

omdat hij soms ook uit wil vallen als je niets doet, vermoed ik dat het aan de voeding ligt.

misschien kun je van iemand anders even een voeding lenen om te testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het gebeurt idd soms zonder ik iets doe maar meestal gebeurt het als ik een 'zwaarder' spel aant spelen ben (zoals vampire bloodlines, far cry). Het is echt zeer irritant. Meer informatie kan ik echt niet geven omdat ik totaal geen idee heb wat het zou kunnen zijn. Zoals ik al zei in men geëdite begin post, ik heb men pc al geformateerd enzo, dus aan software zal het niet liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-10 20:21

janklp

FortyTwo Capital

Wordt de bende in de pc niet te warm dan? Als je de rest met sp2 hebt uitgesloten dan zul je toch hardware moeten testen door dingen eruit te halen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_Wrecka
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-07-2021
Je moet ff bij Systeemeigenschappen -> tabblad "Geavanceerd" dan "Opstart en herstelinstellingen" bij Systeemfouten het vinkje "De computer automatsich opnieuw opstarten" weghalen.

Als hij eerst een blauw scherm geeft voordat hij reboot kan je dat in ieder geval lezen/zien. Normaal restart hij de computer eerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tha_Wrecka schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 10:31:
Je moet ff bij Systeemeigenschappen -> tabblad "Geavanceerd" dan "Opstart en herstelinstellingen" bij Systeemfouten het vinkje "De computer automatsich opnieuw opstarten" weghalen.

Als hij eerst een blauw scherm geeft voordat hij reboot kan je dat in ieder geval lezen/zien. Normaal restart hij de computer eerst.
Dit heb ik nu ook geprobeerd. Ipv van opnieuw op te starten blijft hij dan gewoon op een volledig blauw scherm hangen.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2005 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_Wrecka
wat staat er dan op het blauwe scherm als foutmelding?

een geheugen adressering?

typ hem eens over..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er staat helemaal niets op het blauwe scherm.. gewoon blauw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erg vreemd, meestal staat er op dat blauwe scherm een foutcode waar je al veel mee kan..

Probeer eens zoals eerder al gezegd een andere voeding en geheugen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mja.. Ik ben er nu achter gekomen dat het eigenlijk alleen maar gebeurt tijdens ik een zwaarder spel speel of daarna (dit kan een paar minuten zijn nadat ik het spel heb afgesloten of soms een half uur). Als ik men pc enkel voor niet games gebruik hebbik er geen last van. Dit was me niet eerder opgevallen omdat men pc eigenlijk bijna altijd aanstaat maar zolang ik geen spel speel of heb gespeeld reboot hij nooit uitzichzelf. Het gebeurt nu ook vooral tijdens het spelen. Misschien maakt dit iets meer duidelijk ??

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2005 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_Wrecka
installeer je systeem gewoon een keer opnieuw! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suaver
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:53

Suaver

jokecoat

Misschien wordt je systeem te warm ?

[ Voor 32% gewijzigd door Suaver op 07-01-2005 11:17 ]

You, me, us, together, me, us, you, we, us, you, me... DONE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 20:16:
Mja.. Ik ben er nu achter gekomen dat het eigenlijk alleen maar gebeurt tijdens ik een zwaarder spel speel of daarna (dit kan een paar minuten zijn nadat ik het spel heb afgesloten of soms een half uur). Als ik men pc enkel voor niet games gebruik hebbik er geen last van. Dit was me niet eerder opgevallen omdat men pc eigenlijk bijna altijd aanstaat maar zolang ik geen spel speel of heb gespeeld reboot hij nooit uitzichzelf. Het gebeurt nu ook vooral tijdens het spelen. Misschien maakt dit iets meer duidelijk ??
Warmte ontwikkeling van de CPU die de PC automatisch uitschakelt? Aan de andere kant geef je aan dat je een blauw scherm krijgt; dat wijst toch weer meer naar een windows probleem.

Ikzelf had ook regelmatig last van crashes, gelukkig kreeg ik (meestal) wel een blauw scherm met wat driver info; bleek m'n 3COM netwerkkaart te zijn. Ik had nog een Compaq/Intel kaartje liggen en die zit er nu in en geen crashes meer. :)

In jouw geval kan het dus ook zoiets zijn al ligt een probleem met teveel warmte ook wel voor de hand (heb je 'm overgeklokt?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb precies het zelfde allen bij mij start hij altijd opnieuw op ook zonder dat ik een (zwaar) spel speel
Pagina: 1