Toon posts:

CIS Modem Drivers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo! Ik heb een paar dagen geleden een Packard Bell Club 2705 C (S/N:V01590024) geformatteerd en opnieuw geinstalleerd. Dit leek erg goed te gaan. Maar op het moment dat ik de modem aan de praat moest krijgen ging het mis. De modem is namelijk de volgende:

CIS WS-5614DME1G

Voor deze modem heb ik geen drivers en ik kan er echt geen geschikte drivers voor vinden. Ik heb ze op de PB site allemaal al geprobeerd. (ook op driverguide.com niks) Wanneer ik de modem dan installeer zegt hij CIS WS-5614xxx (xxx=iets, maar anders dan wat het moet zijn): Dit apparaat werkt correct. Maar toch kan de computer bij connecten naar het internet het modem niet vinden.

Heeft iemand drivers of een goed idee hoe ik deze modem aan de praat moet krijgen?

Alvast heel erg bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
Maar dat is het juist. Dat is de WS-5614DE1MG en ik heb de WS-5614DME1G. Dus dat is anders :/ Ik kan de specifieke niet vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Echt niemand? :(

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:23

breinonline

Are you afraid to be known?

Waar heb je op gezocht in driverguide.com? Open je pc en noteer de teksten van de belangrijkste (=grote) chips die op je modem zitten. Ga vervolgens op delen van deze tekst zitten. Ik heb voor mijn werk het afgelopen half jaar tientallen modems geinstalleerd en via deze zoekmethode gevonden, alleen een oud ISA modem was echt niet meer te vinden. Overigens moet het niet per sé een CIS / WS sriver te zijn, bij modems gaat het vooral om de chip die gebruikt wordt. Komen chip- en driver-nummer overeen dan werkt het in 98% van de gevallen probleemloos.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

Topicstarter
Hey gaaf man die driver van phYzar werkt :) Het internet doet het dus. Maar nu zijn er 2 nieuwe probleempjes:

1. Het internet is takketraag, echt nog veel te traag voor 56k. Ik maak gebruik van DirectInternet van KPN. Iemand die weet hoe ik dat op normale snelheid kan krijgen? Soms laadt hij ook gewoon niet :/

2. De computer geeft de foutmelding dat er een onverwachte fout zit in isass.exe (en dan moet ik rebooten) in WINNT\System32\ maar als ik daar kijk na opnieuw opstarten staat er helemaal geen isass.exe. Hoe krijg ik dit weg? :/

Thanks in advance! :x

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Dat duidt volgens mij op een virus; even een scanner over je HD gooien dus. (En het is volgens mij nog een worm ook, wat dus je trage verbinding verklaart)

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Pagina: 1