Toon posts:

een echt realistisch effect geven aan een waterkoeling?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo

ik werk momenteel mee aan een casemoddingsite, en binnenkort willen we updaten. nu hadden we het theme van waterkoeling in gedachte, omdat dat potentieel heeft, maar het probleem is dat het er echt moet uitzien zoals het echt gemonteerd is, dus niet 3d gemaakt, maar het zou er moeten uitzien zoals irl... weet iemand hier raad mee?

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-05 22:10
foto's van internet plukken en die bewerken?

Om het realistisch 2d te maken is erg moeilijk...

Verwijderd

Topicstarter
ik bedoel niet 2d, maar ook geen 3d simulatie :P ...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2005 23:04 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:36

Thandor

SilverStreak

Gewoon foto's maken toch :? . Die zijn niet plat/2d maar ook niet 3d-gerenderd :P

Leg anders uit m.b.v. een voorbeeld wat je precies bedoelt ;)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
ik zou ongeveer dit willen maken :

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/Q-head/cm.be/schetske2.JPG

en het effect van tubes en block's willen verkrijgen zoals dit :

Afbeeldingslocatie: http://www.crazymodders.be/gallery/2391.jpg

weet je daarmee raad?

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:36

Thandor

SilverStreak

Hmm, dat wordt lastig. Aangezien ik geen photoshop expert o.i.d. ben kan ik mij geen technieken voor de geest halen om zoiets te maken.
Als ik zoiets zou willen maken, zou ik foto's maken op een manier dat ze makkelijk te editten zijn en in een menu passen.

Je zou dus de digicam kunnen pakken en foto's maken :). Echte foto's zorgen voor een "natural" look ;)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-05 16:42

André

Analytics dude

Ik zou echte foto's met een paar filters enzo verwerken tot een soort van 2d tekening. Ga wat klooien, probeer wat.

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 23:20:
ik zou ongeveer dit willen maken :

[afbeelding]

en het effect van tubes en block's willen verkrijgen zoals dit :

[afbeelding]

weet je daarmee raad?
Hahaha :). Dit staat ongeveer gelijk aan "ik heb een tekening op 'n servet gemaakt, nou bouw me even het nieuwe WTC zoals in New York moet komen te staan." Nee, je zult niet echt onder een 3d-programma uitkomen, maar het hangt wel erg hard van de interface af (tenminste, ik neem aan dat je de pagina er wil uit laten zien als een grote gemodde case). Die slangen zijn an sich niet zo bijzonder, maar de lichtval en de weerkaatsing van CCFL's des te meer. Wil je dat echt realistisch hebben, dan moet je naar een 3d prog gaan kijken, daar is absoluut geen handige Photoshop tutorial voor te vinden.

Er zijn zo uit 't blote hoofd een hele hoop mooie truukjes uit te halen, maar niet zonder behoorlijk geavanceerde kennis van Photoshop en een dosis talent. Gezien dat je Paint-brouwsel ook al niet zo spectaculair is - ga de makkelijke route nemen, pak 3dsmax en een goede radiosity renderer, leer jezelf actief binnen een paar maanden met behulp van een goed boek en een stel tutorials hoe je truukjes uithaalt (en dat wil niet zeggen dat je hier in 't "post je 3d stuff maar weer"-topic klakkeloos vragen kunt stellen - just in case, je posthistory is niet echt geweldig wat dat betreft), en dan heb je de skills om iets dergelijks te doen.

Of huur iemand in die het kan :).

[ Voor 6% gewijzigd door Yoozer op 05-01-2005 23:37 ]

teveel zooi, te weinig tijd

• equationunequal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-05 15:54
Yoozer schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 23:35:
[...]
Nee, je zult niet echt onder een 3d-programma uitkomen, maar het hangt wel erg hard van de interface af
Onzin

Dit kan ook in een 2D app zoals Photoshop. Je moet er alleen wel erg goed in zijn om het realistisch te maken...

Mijn tip aan de TS: Heb je zelf een watercoolingsetje in huis :? Zo ja: zet em zo neer dat ie dezelfde hoeken en rondingen ed. maakt die je wilt voor je site (desnoods door em gedeeltelijk te ontkoppelen), maak hier een paar foto's van en ga aan de slag in photoshop (of laat het doen door een expert)...

[ Voor 4% gewijzigd door equationunequal op 06-01-2005 00:47 ]

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

Verwijderd

Hankey schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 00:44:
[...]

Onzin

Dit kan ook in een 2D app zoals Photoshop. Je moet er alleen wel erg goed in zijn om het realistisch te maken...

Mijn tip aan de TS: Heb je zelf een watercoolingsetje in huis :? Zo ja: zet em zo neer dat ie dezelfde hoeken en rondingen ed. maakt die je wilt voor je site (desnoods door em gedeeltelijk te ontkoppelen), maak hier een paar foto's van en ga aan de slag in photoshop (of laat het doen door een expert)...
Mwa, onzin is het niet. Okay, met veel tijd en moeite en kunde en talent kom je er in photoshop ook, maar het is makkelijker en sneller om het in een 3d programma te doen. Photorealistisch zo'n technische tekening natekenen is gewoon 100% onpractisch.

• equationunequal
Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 00:49:
[...]

Mwa, onzin is het niet. Okay, met veel tijd en moeite en kunde en talent kom je er in photoshop ook, maar het is makkelijker en sneller om het in een 3d programma te doen. Photorealistisch zo'n technische tekening natekenen is gewoon 100% onpractisch.
True, maar fotorealisme is ook op 3D gebied het moeilijkste wat er is. Vooral een realistische belichting met reflectie is erg lastig, zeker als je noob op dat gebied bent (zoals ik :P)...

Fotomanipulatie met een 2D app lijkt me de eenvoudigste en snelste oplossing, maar dan nog moet je redelijk wat skills bezitten wil je een goed resultaat verkrijgen...

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-05 21:36

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Iedereen die roept dat de TS foto's moet gaan maken: pak de paint-tekening er nog eens bij :) No way dat dat in een echte PC zit. Dit wordt toch echt wel 3D-moddeling-werk, want ik ken geen enkele PC die rekening houdt met banners, navigatie en sponsors :P

Hankey: Yoozer is echt niet de eerste beste n00b, dus verdient het ook niet om als 'onzin' afgewimpeld te worden :) Zeker gezien je je reactie eigenlijk kan verkleinen tot hetgeen Yoozer eerder zei: je kan het met 2d-programma's doen, echter heb je hier veel en veel meer talent en tijd voor nodig dan een 3d-prog :)

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• Dark Blue
  • Laatst online: 16-05 14:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik zeg je alleen, dat als je een site in elkaar doktert en je het waterpeil golvend wil maken of stijgende belletjes in het water, dan kan dit middels een 'lapje Flash' wat je tussen statische (=niet bewegende) plaatjes inzet, of een GIF afbeelding.

Voordeel van Flash is dat je het strakker en natuurlijker kan laten lijken, nadeel is dat je er sowieso de Flash plugin voor nodig hebt (wie heeft die nou niet, vooral je doelgroep, computerliefhebbende jongeren die casemodden, ok) - maar dat je zelf Flash moet kunnen om er iets 'luchtigs' van te maken en geen non-fotorealistische troep;

Voordeel van een GIFje is dat er geen plugin voor aanwezig hoeft te zijn en dat je met een programma zoals ImageReady of een andere gif-builder zo een gifje in elkaar kunt knuppen, nadeel is dat een GIF plaatje wat zwaarder is dan een stukje Flash met 3 bewegende lijnen, een rond vector (lijnwerk) belletje en een gradient (wat glans om realistisch water te krijgen).

Maar wat mn punt in bovenstaande is: als je iets aan dat water op je site bewegend wil krijgen, zorg dan dat zoveel mogelijk van je afbeeldingen die NIET bewegen, een apart plaatje zijn! Zorg dat het deel dat beweegt, exact dat stukje, GIF / Flash is, maar dat de rest van de grafische interface van de site qua laadtijd niet hoeft te lijden onder een stukje GIF / Flash dat nog 10 seconden moet laden alvorens de bezoeker eindelijk in beeld krijgt hoe de site ingedeeld is ;)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Prammenhanger schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 01:20:
Iedereen die roept dat de TS foto's moet gaan maken: pak de paint-tekening er nog eens bij :) No way dat dat in een echte PC zit. Dit wordt toch echt wel 3D-moddeling-werk, want ik ken geen enkele PC die rekening houdt met banners, navigatie en sponsors :P

Hankey: Yoozer is echt niet de eerste beste n00b, dus verdient het ook niet om als 'onzin' afgewimpeld te worden :) Zeker gezien je je reactie eigenlijk kan verkleinen tot hetgeen Yoozer eerder zei: je kan het met 2d-programma's doen, echter heb je hier veel en veel meer talent en tijd voor nodig dan een 3d-prog :)
Foto maken en dan bewerken in Photoshop. Of die foto die net gepost is gebruiken. Wil je 't met een 3D app doen en je hebt verder nog geen ervaring met 3D, forget it, gaat je veel te veel tijd kosten. Dat je meer talent voor 3D nodig hebt, daar ben ik het niet mee eens.

• Dark Blue
  • Laatst online: 16-05 14:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Nog een toevoeging dan, zet je flitser wel uit en je camera op een tafel of statief als je dat koelreservoir fotografeert :P
Als je tegen een plexiglazen bak aan flitst zie je er natuurlijk niks meer doorheen, laat staan realistisch water :D

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 22:56:
hallo

ik werk momenteel mee aan een casemoddingsite, en binnenkort willen we updaten. nu hadden we het theme van waterkoeling in gedachte, omdat dat potentieel heeft, maar het probleem is dat het er echt moet uitzien zoals het echt gemonteerd is, dus niet 3d gemaakt, maar het zou er moeten uitzien zoals irl... weet iemand hier raad mee?
Modeleren en vervolgens texturen met stukjes materiaal uit plaatjes die je in overvloed kan vinden met bijv. google.
Realistische belichting is geen probleem, makkelijk zelfs omdat je toch al met echte materialen hebt getextured.

Als ik vandaag ff tijd heb maak ik wel een voorbeeldje voor je.

Verwijderd

Topicstarter
Hankey schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 00:44:
[...]
ik heb het geluk niet dat ik een waterkoelingsetje in huis heb nee :(

• Oogst
  • Laatst online: 04-01 21:29
Wat je ook doet, het realistisch krijgen zonder gewoon foto's te gebruiken is enorm moeilijk. Als je het wilt tekenen in Photoshop moet je gruwelijk goed zijn en als je het wilt modellen in 3D evenzo.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• equationunequal
Prammenhanger schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 01:20:
Uhmmm hallo, ik weet heus wel dat Yoozer geen n00b is, maar zelf ben ik dat met mn bijna 6 jaar ervaring met 2D ontwerpen ook niet meer hoor ;). Ik heb een andere mening en die mag ik best uiten, want het is immers een discussieforum. Imo blijft een 2D oplossing mbv. foto's de meest snelle, eenvoudige en effectieve manier. Realisme from scratch is (zoals Oogst ook al aangeeft) in zowel 2D als 3D extreem moeilijk en daarom niet aan te raden in dit geval...
ik heb het geluk niet dat ik een waterkoelingsetje in huis heb nee
Geen vrienden/kennisen met een setje :? Met standaard referentiefoto's die niet de gewenste hoeken hebben wordt het namelijk al meteen een stuk lastiger...

Verwijderd

Hankey schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 16:57:
[...]

Uhmmm hallo, ik weet heus wel dat Yoozer geen n00b is, maar zelf ben ik dat met mn bijna 6 jaar ervaring met 2D ontwerpen ook niet meer hoor ;). Ik heb een andere mening en die mag ik best uiten, want het is immers een discussieforum. Imo blijft een 2D oplossing mbv. foto's de meest snelle, eenvoudige en effectieve manier. Realisme from scratch is (zoals Oogst ook al aangeeft) in zowel 2D als 3D extreem moeilijk en daarom niet aan te raden in dit geval...
Ik denk dat in dit geval 3d makkelijker is. Ik snap wel dat beide extreem moeilijk zijn, maar zo'n technische tekening met allemaal gladde vormen krijg je in 3d nog vrij handig redelijk realistisch, en met ervaring echt realistisch. Als het nu om een afbeelding van een hond ging dan zou ik zeggen dat het in 2d makkelijker is als in 3d, ligt gewoon aan het onderwerp :)

• Oogst
  • Laatst online: 04-01 21:29
De buizen en zo zijn best gemakkelijk in 3D, maar je moet ook al die chips in de kast maken en geloof me, dat allemaal goed krijgen, dat is echt niet simpel hoor.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-05 20:32

alienfruit

the alien you never expected

Waarom maak je niet een foto van zo'n waterkoelde systeemkast? Dat lijkt mij toch de makkelijkste optie,

Verwijderd

Topicstarter
alienfruit schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 19:37:
Waarom maak je niet een foto van zo'n waterkoelde systeemkast? Dat lijkt mij toch de makkelijkste optie,
ik ken niemand met een WC-gekoelde systeemkast... c/p van internet pics zou mss wel gaan, alleen dat de darmen dan een andere kleur krijgen als je het met verschillende pics doet |:( ... ah waarom bestaat er ook zo geen software waarmee je een virtuele waterkoeling kan bouwen :9
Pagina: 1