Toon posts:

[XP] Automatisch logotje in tumbnail weergave?*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb weer eens te veel tijd, en ik ben bezig met al m'n mappen van een afbeeldingetje te geven. Ik kan die allemaal manueel doen, maar als ik dan windows opnieuw install is het natuurlijk weer weg he. Dus ik ga in het register kijken achter de bestandsnaam van elk fototje als tumbnail en ik vond dit:

[HKEY_USERS\<<lange nummer>>\Software\Microsoft\Windows\ShellNoRoam\Bags\<<nummertje van de map>>\Shell]
"Logo"="linkje naar fototje"

Nu veranderd die <<lange nummer>> en dat <<nummmertje van de map>> natuurlijk bij een nieuwe install, dus zoek ik naar een manier zodat dit elke install automatisch gebeurt, of dat ik dit snel ik een paar klikjes terug kan zetten.
In elke map, zit het fototje dat als thumbnail staat en 1 of meerdere filmpjes.
Is er een manier voor?

PS: ik hoop dat ik in het juiste subforum zit, het is dan ook een onderdeel van windows :)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2005 22:48 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Het eerste lange nummer kan je vervangen door HKEY_CURRENT_USER - dus waar nu HKEY_USERS\S-xxx-xxx-xx-etc\ staat - kan je HKEY_CURRENT_USER gebruiken.

Voor het 2e nummertje zal je even op zoek moeten om te zien of je geen relatie kan vinden tussen zo'n nummer en een andere lijst met folder namen? :)

Verwijderd

Topicstarter
Hmm toch al iets :)
Er staat geen andere key in die map, dus k zou niet weten hoe dat nummer gelinkt wordt aan een map.

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2005 00:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?
Wat voor informatie zit er trouwens in die thumbs.db. Mss zit daar de verwijzing naar de regkey?

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2005 15:06 ]

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:28
je wilt dus dat je map bestaat uit 1 specifiek plaatje?

Dan moet je in elke map het plaatje wat je als folderafbeelding wilt, folder.jpg noemen, dit plaatje zal dan als thumbnail dienen voor die folder.

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Verwijderd

Topicstarter
Nope folder.jpg werkt niet
Edit: lol werkt niet met bestaande mappen maar wel met een nieuwe map, tnx a lot. Voor bestaande mappen moest ik even standaard afbeelding herstellen.

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2005 00:17 ]

Pagina: 1