Backplate vervangen MSI K8N Neo Platinum

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-08 23:35
Hallo,

ik heb een nieuwe cpu cooler gekocht, de zalman 7000B-CU Led, nu moet ik de backplate van mn moederbord vervangen door een zalman exemplaar, echter krijg ik dat plaatje aan de achterkant niet los, lijkt er vast aan te zitten. Het gaat hier om een MSI K8N Neo Platinum, met socket 754.

Heeft iemand hier ervaring mee, zo ja, hoe krijg ik dat onding los, of zijn er andere mogelijkheden om de cooler te bevestigen ?

Groeten,

NoepZor

[ Voor 7% gewijzigd door NoepZor op 05-01-2005 22:46 ]

De wijzen komen uit het Oosten!

• Renumeration
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-08 21:24
Die er standaard van MSI op zit laten zitten... en je koeler erop zitten en alleen de bij behoorde schroevjes van Zalman gebruiken. Dus niet de backplaat en de afstandbusjes.

Succes

Specs

• NoepZor
dus ook gewoon dat zwarte rekje blijven gebruiken wat er standaard bovenop zit??

dan ga ik dat maar eens proberen :)

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:44

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Je kunt de backplate met een föhn warm maken, misschien laat de lijm dan makkelijker los?

Bij mijn Neo2 ging de backplate er best wel makkelijk af.

[ Voor 26% gewijzigd door PD2JK op 06-01-2005 09:00 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

• NoepZor
ej prutz0r, je had gelijk, er zat lijm onder, ik had iets harder gedrukt, en hij kwam er wel redelijk snel af. Je denkt in het begin dat je je hele mobo kapot drukt, maar dan blijkt het mee te vallen :)

case closed

• vinnie1908
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-08 17:19

vinnie1908

Appel != peer

Daar hebben we Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/icon_hand.gif voor uitgevonden :)

"Sometimes I have a difficult time handling myself in social situations. I just start scampering around neurotically, frantically jumping all over guests. I think it all goes back to when I was raised in the wild by miniature schnauzers."

Verwijderd

ik had nog even een vraagje, ik heb een Neo2, en heb ook een 7000Cu gekocht, maar is het nou nodig om de huidige backplate te vervangen? Of kan ik die lekker laten zitten?

• dynax
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-08 20:41
Ik kan je aanraden om wel de orginele Zalman backplate te gebruiken.
Ik heb al 2 mobo's gedaan.
Een MSI K8N Neo en Neo 2.
Gewoon de fohn erop, voorzichtig warm laten worden, en op een gegeven moment, na ongveer 2 minuutjes trek je em met lichte kracht los.
Succses!

mijn systeem.

• Zilver
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-10-2025
Schroef eerst dat zwarte rekje dat er standaard opzit los.

Nu zie je aan de kant van de processor de twee schroefgaatjes van de backplate door het MB steken.

Wanneer je op deze busjes kracht zet komt de backplate makkelijk los.
je moet dus vooral duwen en niet trekken.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik denk dat het probleem wel is opgelost aangezien de TS dik 4 maanden niet heeft gereageerd ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.