[MCE 2005] Epia systeem in combinatie met Media Center*

Pagina: 1
Acties:

• DopeJope
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-02 08:04
Ik heb sinds kort een EPIA systeem (1200 MHz nehemiah) met 1 Gig memory, 200Gb HDD, Slimline DVD-Rom en een Hauppage PVR 150 MCE in een Procase 2699 (a.k.a. Morex). Superstil, temperatuur prima, geen hardware problemen. Echter wil ik op dit systeem MCE 2k5 gaan gebruiken, mede vanwege de omvang (6cm hoog, 29 cm breed en 27 cm diep) kan ik het systeem makkelijk kwijt. Heeft iemand ervaring met een soortgelijke opzet? Ik draai nu MCE 2K5 en loop (dus) tegen problemen aan: TV tuner wil niet werken, DVD's willen niet afspelen (ondanks Nvidia DVD decoder en PowerDVD 6). DivX werkt niet, Kortom, ik zit stuk wat betreft MCE. Ik heb her en der gelezen dat ondanks de MPEG2 hardware decoder onboard op het moederbord, dit toch door de (power DVD of Nvidia) software wordt genegeerd. Oftewel een overbodige feature. En dat de EPIA moederbordjes met onboard VGA (bij mij op 64Mb gezet) niet geschikt zouden zijn voor MCE. Time heeft MCE systemen ook op basis van EPIA, iemand daar ervaring mee? Alle hulp is welkom! Als dit topic niet juist gestart wordt, forgive me.....

Grtz.

Verwijderd

Ik heb geen oplossing voor je, maar ik ga dit topic zeker volgen. Heb nog 3 Via eden (1*1000 en 2*800) bordjes liggen en zit er zelf ook aan te denken.

Bookmarked!

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb ergens, volgens mij op the green button, gelezen dat er een speciale driver voor MCE is voor de hardware mpeg decoder, echter deze heb ik niet gevonden. Zit er namelijk ook over te denken om een dergelijk systeem op een epia te gaan bouwen, maar wil eerst ezeker weten dat het gaat werken. Er zijn dus specifieke drivers voor, alleen lijken deze onvindbaar.

Verwijderd

Ik heb het zelf destijds geprobeerd met een M10000N (1GHz, Nemehia-core), samen met de voorganger van MCE2005 en een Hauppauge PVR350....
... het was niet vooruit te branden zo traag (het menu systeem alleen al).

Dus eerlijk gezegt zou ik dit niet verder uitproberen, maar je toevlucht zoeken naar andere varianten. Een freeware kloon van MCE2005 is bijvoorbeeld MediaPortal. Je kan ook Meedio proberen (of MyHTPC versie .29 wat de voorganger van Meedio is en freeware). Beiden hebben een hoop plugins (kan je zelf ook schrijven) en zijn compleet.

Met betrekking tot TV: MediaPortal heeft TV inbegrepen, Meedio is het in ontwikkeling en anders gaat het via een plugin (GotTV).

Media omgevingen opgebouwd rondom de tuner: GotPVR/GotAllMedia (http://www.gottvpvr.com), SageTV, BeyondTV).

Wil je voor Linux omgeving: dan is MythTV HET comlpete pakket.
Gebruik ook eens google met de verschillende pakketten hierboven genoemd.

Cheers.

Verwijderd

teigetjuh schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 08:47:
Ik heb ergens, volgens mij op the green button, gelezen dat er een speciale driver voor MCE is voor de hardware mpeg decoder, echter deze heb ik niet gevonden. Zit er namelijk ook over te denken om een dergelijk systeem op een epia te gaan bouwen, maar wil eerst ezeker weten dat het gaat werken. Er zijn dus specifieke drivers voor, alleen lijken deze onvindbaar.
De site die je zoekt is www.shspvr.com
Hier kan je verschillende drivers halen en wordt ook de MCE besproken.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
titelfixje :)
[MCE 2005] Epia Systeem & WIn MCE 2K5* > [MCE 2005] Epia systeem in combinatie met Media Center*

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• DopeJope
Alvast dank voor de 1e responses. Ik ga zeker verder kijken of ik nog iets kan vinden. Mocht ik iets vinden, zal ik mijn bevindingen hier posten. Persoonlijk denk ik dat ITX de toekomst is voor low end MCE systeempjes. WIl je high end, dan is de sky the limit. Maar ja, ik wil graag klein en hoop het voor elkaar te krijgen.

Keep each other upd8ed.

Grtz.

Verwijderd

http://www.isl.nl/TIMECE/...6F39002619D4?OpenDocument

Time heeft het op de een of andere manier wel voor elkaar gekregen om een epia-based MCE te bouwen hoewel 1.3 Ghz beneden MS's minimumspecs ligt

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2005 20:43 ]

• DopeJope
Ik heb contact gelegd met een persoon in America die claimt een systeem op basis van een Epia MII op 1GHz werkend te hebben met MCE 2k5. Ik hoop binnenkort van hem te vernemen welke procedure gevolgd moet worden, welke (al dan niet) aangepaste drivers je zou moeten gebruiken, welke DVD decoder, etc. etc. Er is dus nog hoop.....

Verwijderd

Ik ben momenteel ook aan het proberen dit aan de praat te krijgen. (Op een M10000 heb nu nog geen TV-kaart wilde eerst DVD playback etc uitproberen). Op zich werkt het allemaal best. OK, het menu is op de 1GHz traag, maar niet onwerkbaar langzaam (met de animaties uit is het prima te doen). Met 1,2 GHz zou het op zich snel genoeg moeten zijn. Het enige probleem waar ik nu tegenaan loop is dat MCE niet zo happig is op het afspelen van Divx en DVD.
Divx laat alleen haperend geluid horen en DVD doet het helemaal niet (Heb de NVIDIA codec geinstalleerd). Onder Media player werkt alles wel prima en full-screen (ook op een TV).

Ga nog even kijken of ik MCE aan de praat krijg, maar anders ga ik ook wat alternatieven bekijken.
Pagina: 1