[Access] Listview met checkboxes

Pagina: 1
Acties:

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Topicstarter
Momenteel ben ik op zoek naar een control voor een Access Form waarbinnen ik ook een checkbox in een 2de, 3de , etc. kolom kan plaatsen.

Illustratie:
Afbeeldingslocatie: http://www.pablovandermeer.nl/checklistctrl.jpg

Ik heb reeds gekeken naar de listview controls, maar daar is het alleen mogelijk om een checkbox aan het begin van een regel te plaatsen, zie:

Illustratie
Afbeeldingslocatie: http://vbnet.mvps.org/images/gfx/comctl/checksdemo.gif

Vraag:
Weet iemand of het mogelijk is om binnen MS Access1 een listview te maken, zoals hierboven staat vermeld?

[small]1. Momenteel maakt ik gebruik van Access 2003

bronnen:
VBNet
Pablo van der Meer

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:54
Kan je die control van Pablo v/d Meer niet gewoon gebruiken?
Gewoon de OCX registreren en je kan 'm in Access gebruiken lijkt me.

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Topicstarter
onkl schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 22:51:
Kan je die control van Pablo v/d Meer niet gewoon gebruiken?
Gewoon de OCX registreren en je kan 'm in Access gebruiken lijkt me.
Dat zou wellicht kunnen, maar dan moet ik ook steeds de .ocx van Pablo mee installeren wanneer ik de Access Applicatie op een andere PC wil laten draaien. Graag wil ik hem min of meer onafhankelijk maken van externe controls en alleen gebruik maken van de reeds bestaande controls (eventueel in combinatie met hooks).

offtopic:
Overigens vond ik op de site van Pablo nergens een link dat de .OCX gedownload kon worden

Edit:
offtopic:
@ onkl: Even reageren op je offtopic reactie uit deze post. Hoe bedoel je 'heb je wat aan mijn accessideeen? Heb er misschien nog wel een paar'? Ik ben altijd geïnteresseerd...

[ Voor 19% gewijzigd door Woudloper op 05-01-2005 23:11 ]

• onkl
Ai Ai, da's moeilijker lijkt me zo.
Er zijn best veel externe controls in de markt/gratis (zoals je weet).
Maar, op basis van bestaande controls/standaard Windows/Office elementen werken?

Misschien kan je iets met checkboxes die op je listbox drijven? Hetzelfde trucje wat men ook gebruikt om een flexgrid te kunnen editten:
http://support.microsoft....spx?scid=KB;EN-US;Q241355

Het lijkt me dat dat te doen is, met een loze kolom in je editboxonder een aantal checkboxes, wordt wel wat gepruts met over en weer events afvangen (vooral on_scroll als je een scroll gebruikt.)

Ben bang dat mijn andere ideeen ook drijven op extra controls. :z Dat zal dan niet helpen.

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Topicstarter
onkl schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 11:24:
Ai Ai, da's moeilijker lijkt me zo.
Er zijn best veel externe controls in de markt/gratis (zoals je weet).
Maar, op basis van bestaande controls/standaard Windows/Office elementen werken?
OK, dat is jammer. Heb jij wellicht een overzicht van controls die zich gedragen zoals in bovenstaande topicstart? Ik kon er namelijk zo geen vinden...
Misschien kan je iets met checkboxes die op je listbox drijven? Hetzelfde trucje wat men ook gebruikt om een flexgrid te kunnen editten:
http://support.microsoft....spx?scid=KB;EN-US;Q241355
Tja, dat wordt denk ik te ingewikkeld. Anders stap ik denk ik maar weer over op het voorbeeld zoals staat gegeven in de topicstart (maar dan de 2de afbeelding). Ik heb op het Access Forum (van Access Programmers) nog een goed voorbeeld gevonden waarin deze control wordt toegepast. Denk dat ik het helaas maar moet accepteren dat ondersteuning voor checkboxes in listviews niet standaard is...
Ben bang dat mijn andere ideeen ook drijven op extra controls. :z Dat zal dan niet helpen.
Jammer...

• onkl
Zomaar een idee, als je de checkboxes in de laatste kolom wilt hebben: zet twee listviews naast elkaar en zet verwijzingen naar elkaar in hun change events. Scrollbars verstoppen en een losse scrollbar voor je scrollgedoe. Heb net even een proof of concept in elkaar gerammeld met standaard listboxes in excel. Let er wel op dat Excel het in ieder geval erg fjn vindt als je alle controls in een eigen frame zet. (Anders gaat VBA zijn eigen ZOrder verzinnen) Interested/mail?

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Topicstarter
onkl schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 15:05:
Zomaar een idee, als je de checkboxes in de laatste kolom wilt hebben: zet twee listviews naast elkaar en zet verwijzingen naar elkaar in hun change events. Scrollbars verstoppen en een losse scrollbar voor je scrollgedoe. Heb net even een proof of concept in elkaar gerammeld met standaard listboxes in excel. Let er wel op dat Excel het in ieder geval erg fjn vindt als je alle controls in een eigen frame zet. (Anders gaat VBA zijn eigen ZOrder verzinnen) Interested/mail?
Dat klinkt wel interessant. Zie MyReact voor e-mail adres...

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:07

Boss

+1 Overgewaardeerd

Anders maak je toch een subformulier wat er precies zo uitziet als je wilt hebben? Iets minder mooi, en je kolommen zijn niet zo makkelijk meer te resizen, maar het werkt wel!

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• onkl
* onkl heeft een mailtje verstuurd
Pagina: 1