[Demon] dubbele afboeking in Februari 2005

Pagina: 1
Acties:

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik kreeg het volgede mailtje van Demon:
E-mail:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
Geachte klant,

Middels dit bericht informeren wij u over een belangrijke wijziging in
de facturatie van uw account. Vanaf 1 februari 2005 zal Demon de
producten en diensten die per maand gefactureerd worden vooraf in
rekening brengen in plaats van achteraf zoals dat nu het geval is.

Als gevolg van deze wijziging zullen in de maand februari eenmalig
twee maandbedragen in één keer in rekening worden gebracht. Dit zal
gebeuren bij het eerste factuurmoment na 31 januari. Daarna zal
de facturatie weer normaal verlopen. Meer informatie over de wijziging
kunt u terugvinden op www.demon.nl/facturatie

Demon wil overigens benadrukken dat overige specificaties en
voorwaarden niet zullen wijzigen.

Kan dat zomaar? Is dit genoeg reden om het abonnement vroegtijdig te beeindigen? Persoonlijk vind ik het niet erg netjes.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Niet netjes? Ze melden het toch netjes?

Of het mag dat moet je even in je afsprakenlijstje (ook wel algemenevoorwaarden) lezen. Jij neemt een dienst af bij een bedrijf. De wederzijdse afspraken over hoe/wat/wanneer etc over die dienst/product spreek je vooraf af of staan gedefinieerd in die voorwaarden. Soort product specificatie is het eigenlijk.

[ Voor 81% gewijzigd door bjck op 05-01-2005 22:52 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• DanielB
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-08-2025
Is wel ietwat op korte termijn, 't is ongeveer minder dan een maand... Al weet ik niet wanneer de TS deze mailing heeft ontvangen.

• Janus2700
  • Laatst online: 31-01 13:54
Vind het erg netjes....Kan veel van Demon zeggen maar de communicatie is altijd goed. Waarom zou je je abonnement erop willen beeindigen betalen moet je toch of dat nou in het voor of na gebeurt....

Ik kreeg het bericht vandaag in mn mailbox.

[ Voor 11% gewijzigd door Janus2700 op 05-01-2005 22:52 ]

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

nou 3 weken van te voren weten dat je 130 ipv 65 euro moet ophoesten noem ik niet netjes.... 3 maanden, ok... en dan pal na de duurste maand van het jaar? waar haal je die E65 van daan, als je al net E180 bezuinigt hebt voor/door de lol van de overheid?
(ja mijn boekingsdatum is de 2e van de maand)

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:17

Whuzz

Dodgeball!

Ik vind het ook maar raar eigenlijk.
Dat Demon altijd alles netjes van te voren meld is op zich heel goed hoor. Stuk beter dan bij Chello/UPC waar ze gewoon uberhaupt zonder schriftelijke melding dingen van je rekening afschrijven. Maar toch, volgens mij is dit ook nadelig voor de klant, omdat met het nieuwe systeem je opzegtermijn een maand langer is geworden? (omdat ze nu dus een maand vooruit afschrijven en niet een mand achteraf.)

Wel lekker voor Demon dat ze nu een maand in 1 keer dubbele inkomsten hebben, soort van 13e maand voor ze ;)
(En ja, ik snap dat ze dat geld op den duur ook weer inlopen)

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

• Pannenkoekkie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-03-2025

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

offtopic:
[quote]Whuzz schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 23:31:
Ik vind het ook maar raar eigenlijk.
Dat Demon altijd alles netjes van te voren meld is op zich heel goed hoor. Stuk beter dan bij Chello/UPC waar ze gewoon uberhaupt zonder schriftelijke melding dingen van je rekening afschrijven. [/quote]

A. Ervaring mee?
B. Combipakketje aangeschaft zeker?

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

_Ernst_

Mark It Zero!

Ik kreeg het mailtje vandaag ook, en heb er persoonlijk niet zo'n bezwaar tegen. Na die maand merk je het toch niet meer dat je een maand eerder betaald, betalen moet je toch.
Maar kan me voorstellen dat het niet voor iedereen makkelijk is om even ineens 55 euro (in mijn geval) extra te betalen, ze hadden er idd wel wat eerder mee mogen komen.

Opzeggen kan idd bij verandering van de algemene voorwaarden (dus ook de betalings overeenkomst denk ik), vandaag nog contact over gehad met de Consumentenbond, die ook zeiden dat dat kon (ging over Chello btw)

Maar ik houd het dus lekker bij Demon, zeer tevreden over :)

Last.fm

• Padvinder
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-02 10:06

Padvinder

doet z'n best

Lijkt me sterk dat je om deze reden je contract mag beëindigen... ik heb het mailtje ook gekregen, en ik vind het wel prima zo... KPN heeft een jaar (?) geleden hetzelfde geintje uitgehaald. Ook ineens vooraf betalen ipv achteraf. Tis even schrikken ja, maar ach....

Gelukkig heb ik een voordelig abonnement van 39 euro (wordt 29 euro), en niet 65 euro...

Verwijderd

ik heb eigenlijk al lang geen zin meer in dat superhoge abbo, en grijp deze kans denk ik aan om een overstap te maken naar een andere provider.

ik ga even een goeie zoeken, want 65 per maand is eigenlijk te veel, en dan 1x 130 vind ik helemaal te veel.

• Janus2700
  • Laatst online: 31-01 13:54
Vind de abonnementen van Demon als het om prijs en om de voorwaarden zeer aantrekkelijk. Ben er daarom ook zeer tevreden over. Vind het een beetje wazig om dit aan te grijpen om je abonnement op te zeggen.

• Roeligan
  • Laatst online: 22-07-2025

Roeligan

Feyenoord

kan volgens mij ook niet... ze hanteren geen tarief wijziging...

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

• Whuzz
  • Laatst online: 11:17

Whuzz

Dodgeball!

Pannenkoekkie schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 23:33:
offtopic:
A. Ervaring mee?
B. Combipakketje aangeschaft zeker?
Chello, ineens duurder?

Yup, ervaring mee.

* Whuzz hates UPC with a passion.

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

Desnoods laat je het bedrag terugboeken en betaal je iets later alsnog. Het zou natuurlijk netjes zijn om een e-mail hieraan te wijden naar de klantenservice toe met een toelichting.

LinkedIn WoT Cash Converter

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10-2024

cool0

Ja kreeg het mailtje ook binnen. Als je wilt overstappen is Tiscali op dit moment de goedkoopste maar das alleen voor het eerste jaar. Ik betaal ook 65 euro en ja 130 is best wel veel. Verder hoor ik ze nooit over download limieten etc dus vindt ik het al lang goed. Het is effe een tegenvaller maargoed hoe dan ook je moet het toch betalen.

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

Verwijderd

ik probeer over te stappen naar tiscali familie of live

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-02 13:28

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Als alle mensen die er nu zo tegen die dubbele afboeking opzien meteen zonder te klagen opstappen scheelt hoop overlast. Het is nu ff slikken en dubbel betalen maar voor de rest blijft het toch hetzelfde?

*empty*

• tinzarian
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 16:00:
ik heb eigenlijk al lang geen zin meer in dat superhoge abbo, en grijp deze kans denk ik aan om een overstap te maken naar een andere provider.
Veel success daarmee: dat gaat je niet zomaar lukken als je nog in het eerste jaar zit. Aangezien nergens in de Algemene Voorwaarden staat wanneer betaald moet worden, wijzigen deze ook niet met deze verandering.

Verwijderd

ja daar was ik al bang voor, dat dit hier niet in stond. maar dan jammer, dan wacht ik nog wel ff.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

MR_VIPER schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 20:57:
Als alle mensen die er nu zo tegen die dubbele afboeking opzien meteen zonder te klagen opstappen scheelt hoop overlast. Het is nu ff slikken en dubbel betalen maar voor de rest blijft het toch hetzelfde?
^^ With him. Ik zie het probleem niet.

Verwijderd

KillerAce_NL schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 13:45:
[...]
^^ With him. Ik zie het probleem niet.
Voor mij is er op zich ook geen groot probleem, maar ik heb geen zin in dit hoge abbo, en ja ik weet dat ik er zelf voor heb gekozen, maar ik kan voor 15 euro minder rond dezelfde snelheid zitten bij Tiscali "Live".

Dat is dus de rede dat ik een uitweg zoek, maar kan het niet is het ook geen groot drama hoor, behalve dat 1x 130 euro best veel geld is, en een maand van te voren een mailtje ook niet echt een strak plan is.

Verder heb ik de laatste tijd een hele goeie verbinding nadat ik een maand op 25KB/s heb gezeten door een fout van de KPN.

Verwijderd

Als je zo'n moeite hebt met 130 euro was het wellicht een onverstandige zet om dat duurdere abonnement te nemen. Overigens moet ik zeggen dat de Tiscali dienstverlening lang niet kan tippen aan de Demon kwaliteit.

Ik kan er niet wakker van liggen, ik betaal niet meer of minder, alleen op een andere moment.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2005 16:03 ]

Verwijderd

voor de mensen die naar Tiscali willen overstappen: Tiscali heeft net hetzelfde gedaan. per december betaal je ook de maand vooruit.
meerdere providers zullen vast wel hetzelfde doen.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 15:23:
[...]

Voor mij is er op zich ook geen groot probleem, maar ik heb geen zin in dit hoge abbo, en ja ik weet dat ik er zelf voor heb gekozen, maar ik kan voor 15 euro minder rond dezelfde snelheid zitten bij Tiscali "Live".

Dat is dus de rede dat ik een uitweg zoek, maar kan het niet is het ook geen groot drama hoor, behalve dat 1x 130 euro best veel geld is, en een maand van te voren een mailtje ook niet echt een strak plan is.

Verder heb ik de laatste tijd een hele goeie verbinding nadat ik een maand op 25KB/s heb gezeten door een fout van de KPN.
Nou als je een gamer bent en nu strakke pings hebt, dan zou ik niet overstappen. Hoor van een groot aantal gamers niet veel goeds over de pingtijden van Tiscali (versatel netwerk).
Natuurlijk is dat hear-say en niet representatief voor Tiscali. Maar ja, als ik het zo vaak hoor, dan ga ik denken dat er toch een kern van waarheid inzit.

[ Voor 10% gewijzigd door KillerAce_NL op 08-01-2005 01:38 ]

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Hmm, ik heb dat mailtje niet eens gehad van Demon. Net nog even gechecked, maar mijn demon mailadressen werken nog gewoon, dus ik vraag me af waarom ik dit bericht van die dubbele facturering niet gehad heb.

Ik krijg helemaal weinig bericht van ze. Had wel wat verwacht want ik heb mijn abo laten downgraden (1,5 week geleden via webform) en een mailtje naar support gestuurd begin deze week omdat ik niks gehoord had.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

Marzman schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 08:11:
Hmm, ik heb dat mailtje niet eens gehad van Demon. Net nog even gechecked, maar mijn demon mailadressen werken nog gewoon, dus ik vraag me af waarom ik dit bericht van die dubbele facturering niet gehad heb.
Die mail heb ik wel gehad en aangekondigd onderhoud krijg ik binnen..
Ik krijg helemaal weinig bericht van ze. Had wel wat verwacht want ik heb mijn abo laten downgraden (1,5 week geleden via webform) en een mailtje naar support gestuurd begin deze week omdat ik niks gehoord had.
Ik heb mijn abonnement afgesloten omdat ik ga verhuizen. Ook geen mail gehad, maar bij de login kun je wel de status teruglezen.

LinkedIn WoT Cash Converter

• Viper®
  • Niet online
Inmiddels al geen internet sinds vorige week woensdag. Niet dat het aan Demon ligt hoor, demon is op zich wel ok. Ligt gewoon aan BabyXl, dat volgens Demon 1 van de betere netwerken moet zijn.

Sinds ze nieuwe apparatuur hebben geplaatsd niets dan problemen.

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
mailtje ook gekregen... op zich niet zoveel problemen mee, is voor Demon even goed voor de cashflow... wat ook de reden zal zijn dat ze in de mail geen argumentering geven waarom ze dit doen... alleen maar dat ze het doen... maar dat heeft de KPN een paar jaar geleden ook gewoon gedaan....

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

• epias
  • Niet online
Padvinder schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 00:54:
Lijkt me sterk dat je om deze reden je contract mag beëindigen...
Lijkt me trek dat het niet zou mogen... Makkelijk hé, zulke reacties?
Pagina: 1