[Advies} Modem/router

Pagina: 1
Acties:

• ShuGos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-02-2023
Ik ben van plan om een ADSL Modem router te kopen, alleen ik heb geen flauw idee wat voor merk ik moet kopen.
Wat is een goed merk? Of juist helemaal niet. Ik dacht aan de Sitecom DC-214.
Kunnen jullie wat tips geven en op welke dingen ik moet letten.
Bedankt

Grt
ShuGos

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Hi ShuGos,

Ten eerste welkom op GoT.

Bovenin het menu is een zoekmogelijkheid, zoeken op welke ADSL router levert een hoop relevante topics op, welke je kan doorlezen :)

Let ook op het volgende:
Algemene gedragsregels (Netiquette) #reageren
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz $user" of iets dergelijks onder je posts te plakken. Als je persé zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken.

[ Voor 21% gewijzigd door BtM909 op 05-01-2005 22:20 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• ShuGos
Dankje

Ik ben lui. Daarom stel ik maar meteen mijn vraag. Zoek normaal altijd wel eerst hoor :P

ShuGos

• 68657469736d69
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-12-2025
Voor een normale huis tuin en keuken verbinding zijn apparaatjes van sitecom, sweex of trust prima.

Waar je wel even rekening mee moet houden is dat er 2 soorten modems zijn namelijk: Annex A en Annex B modems.
De A is voor een normale telefoon lijn en de B is voor een ISDN lijn
Verder zit er wijnig verschil tussen de kastjes. Je zou er eventueel rekening mee kunnen houden of er een UP-link poort in zit (dit is handig als je er bv een switch achter gaat hangen)

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Ik zou zeggen blijf van die e-tech/sweex/sitecom dingen af. Allemaal connexant based modempjes van hetzelfde caliber.

Als je perse een aardig modem wil kijk eens bij ZyXEL.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• ShuGos
Hoezo is dat niet goed dan?

• 68657469736d69
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-12-2025
Het zijn budget dingen die (zoals ik al zij) prima zijn voor de normale huis tuin en keuken verbinding.
In het hogere segment zit oa ZyXEL hier heb je meer tweak mogelijkheden en hebben over het algemeen een langere levensduur

(Als je toevallig veel geld over hebt moet je eens bij Cisco rond gaan neuzen :9~ )
Pagina: 1