Gegevens:
Card reader: Medion Multi Card Reader 12 in 1
PDA: HP iPAQ 4155
SD: SanDisk 512MB SD card
Situatie:
SD kaart is te lezen en te schrijven in Windows 2000 (sp4) via de card reader
SD kaart is te lezen en te schrijven in de PDA (WindowsCE 2003)
Het probleem:
Als ik het SD kaartje in de PDA doe, vervolgens de PDA in de cradle zet, DAN een bestand op de SD kaart zet en de PDA loskoppel van de cradle dan zie ik het bestand WEL staan op de SD kaart in de explorer van de PDA.
Ook het kopieren via BlueTooth en WLAN gaat prima van PC naar PDA. Alleen dus via die cardreader niet
Waarom werkt het nou niet via de card reader?
ik heb dat ding gekocht omdat het schrijven via zo'n ding VEEL sneller gaat dan via de cradle.
Volgens mij wordt er bij alle methoden zoals via cradle, wlan, bluetooth een omvormings handeling gedaan zoadat het bestand te lezen is op PDA maar ik kan hier verder weinig over vinden.
Card reader: Medion Multi Card Reader 12 in 1
PDA: HP iPAQ 4155
SD: SanDisk 512MB SD card
Situatie:
SD kaart is te lezen en te schrijven in Windows 2000 (sp4) via de card reader
SD kaart is te lezen en te schrijven in de PDA (WindowsCE 2003)
Het probleem:
- Ik kan bestanden die vanaf de PDA op de SD zijn gezet gewoon in windows 2000 lezen
- Maar als ik vanuit windows 2000 een bestand op de SD kaart zet dan is deze WEL te lezen in windows 2000 maar als ik de kaart dan weer omwissel en in de PDA pobeer te lezen dan is het zojuis toegevoegde bestand nergens te bekennen
- op diverse manier via PDA en Windows de SD geformateerd
- verschillende file systems geprobeerd (fat12, fat16, fat32, ntfs)
- 2 dezelfde card readers geprobeerd en beiden hebben het probleem
- ander SD kaartje geprobeerd van een maat van me (precies dezelfde) maar die heeft zelfde probleem
Als ik het SD kaartje in de PDA doe, vervolgens de PDA in de cradle zet, DAN een bestand op de SD kaart zet en de PDA loskoppel van de cradle dan zie ik het bestand WEL staan op de SD kaart in de explorer van de PDA.
Ook het kopieren via BlueTooth en WLAN gaat prima van PC naar PDA. Alleen dus via die cardreader niet
Waarom werkt het nou niet via de card reader?
ik heb dat ding gekocht omdat het schrijven via zo'n ding VEEL sneller gaat dan via de cradle.
Volgens mij wordt er bij alle methoden zoals via cradle, wlan, bluetooth een omvormings handeling gedaan zoadat het bestand te lezen is op PDA maar ik kan hier verder weinig over vinden.
[ Voor 11% gewijzigd door shardphoenix op 05-01-2005 22:07 . Reden: BT/WLAN uitzondering erbij gezet ]