Toon posts:

DLink 604 / Connectiestoringen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Router: DLink DI-604 (HW: B1): laatste firmware-update
Modem: Motorola SurfBoard Cable Modem (SB5100E)
andere geteste routers: een andere DLink DI 604 (wel een ander revisie (standaard een andere firmware))

De storingen zijn ongeveer een half jaar - jaar geleden begonnen. Deze houden in dat om het half uur - drie kwartier mijn internetverbinding heel even wegvalt. (Bij een ping-test zijn er 5-6 time-outs naar een willekeurig adres (bv. www.telenet.be of out.telenet.be)) (Ik kan wel pingen naar een andere pc die op de router hangt). Onder normaal gebruik is deze storing nauwelijks te merken. Wanneer men services moet draaien die permanent verbinding moeten hebben, of bij downloads die niet kunnen voortgaan van het gedownloade, is dit zeer storend. Ik dacht dat het eerst aan de router lag want deze storing is enkel en alleen als mijn router ertussen staat. Nu ik echter ook nog 2 andere routers van kennissen heb geleend blijft dit probleem. Enkel wanneer er geen router ertussenstaat (maakt niet uit welk type) is er geen storing. Ook kabels en netwerkkaarten zijn al verwisselt.

van routerinstellingen heb ik niets speciaals ingesteld. Ik heb al geprobeert om DMZ en virtual server in te stellen maar het baat niet. Maar het feit dat deze al time-outs krijgt bij het pingen lijkt me dus weinig te maken met het instellen van de router. (discard ping from wanside en spi is disabled).

Alvast bedankt

Verwijderd

Topicstarter
echt niemand een id van de oorzaak hiervan? :'(

Verwijderd

Hoi Vitamientje,

Ik heb het identieke probleem, het probleem bij mij is dat mijn verbinding na een klein halfuurtje voor een second of 5 wegvalt. Nu voor mijn gewoon internetverkeer kan dit nog niet echt kwaad (Het is wel storend), maar voor mijn werk moet ik soms een tunnel in naar het netwerk van mijn bedrijf en dan valt hij bijna onmiddelijk uit.

Heb jij hier al een oplossing voor of nog niet ?

Greets
Jerre