Toon posts:

[Wireless] Digitus 802.11g kaart wordt niet herkent

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na behoorlijk wat speurwerk ben ik er nog niet uit. Wat is het probleem? Op de wat oudere pc's worden mijn Digitus Wireless LAN kaartjes niet herkent. Op het moment zit ik hier met een Compaq Deskpro 6400 die draait op een Intel 440BX chipset, met PCI 2.1 poorten. Volgens de specificaties van de wireless kaart kan deze op PCI 2.1 werken echter herkent de computer de kaart totaal niet ;( Windows 98 (en ook XP) zien geen kaart en drivers installeren kan wel (handmatig), maar ja, daar heb je dan weer zo weinig aan. Overigens werken andere PCI kaarten zoals een Live 5.1 kaartje of een ISDN kaartje wél gewoon.

Nu heb ik uit diverse andere topics al begrepen dat er wireless kaarten zijn die pér se PCI 2.2 nodig hebben en dat dat dus niet gaat werken op dit type moederbord. Echter zou dat in dit geval wél mogelijk moeten zijn.

Het type kaart is een Digitus wireless LAN PCI add-on kaart (site fabrikant)
De chipset die hierop gebruikt wordt is de Ralink RT2500 (link)

Heeft iemand énig idee hoe ik dit spul tóch aan de praat kan krijgen? Ben zo langzamerhand een beetje ten einde raad 8)7 . Óf kan iemand me een andere (goedkope) wireless kaart aanwijzen die wél absoluut zeker werkt met een Intel 440BX chipset? Thnx!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-05 17:41

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Word de kaart wel al tijdens je POST door je BIOS gevonden ? En heb je voor de zekerheid de bewuste kaart al eens in een andere PC gestop, om te kijken of de kaart niet dood is ?

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
De kaart werkt wel in een andere pc. Of de kaart tijdens de POST al wordt gevonden weet ik niet. Bij de Compaq zie je namelijk alleen levens groot het logo met een zandlopertje. Direct daarna komt Windows al op de proppen. Ik heb wel nog even de BIOS nagekeken en daar staat zo'n beetje alles aan wat maar met PCI te maken heeft.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-05 17:41

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Als je op ESC ramt zie je wel BIOS info, maar ik betwijfel of je dan idd een hardware lijst ziet ;)

Tijd voor een nieuwe sig..