Probleem met install MandrakeLinux 10.1

Pagina: 1
Acties:

• Taab
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:54
Hey,

Op de verjaardag van me zusje (2 januari) vertelde me oom dat hij laatst Linux & Windows had geinstaleert op z'n pc. Duwz ik d8 hey dat is wel een goeie manier om met linux te leren werken (ben nu een enorme n00b op het gebied van linux B) )

Nou ik dus opzoek hier op het forum hoe je dat moet doen.. Na wat zoeken had ik gevonden hoe dat moest. Het enige wat mij nu nog reste was om een goeie Linux Client te vinden.. Ik duwz weer zoeken.. En toen kwam ik op 3 Clients, namelijk: Suse, Mandrake & nja die ander ben ik vergeten.. Nja ik had uiteindelijk gekozen voor Mandrake..

Gister was ie eindelijk binnen.. Dus ik heb vandaag een linux partitie + Swap gemaakt met PartitionMagic 8.0.. Alles tot nu toe gaat goed..

Ik start opnieuwe op hij boot vanaf het floppy en begint te installen.. Mr bij de volgende error blijft ie hangen : Could not open compressed ramdisk file (/sysroot/tmp/image/install/stage 2/mdkinst_s tage2.bz2)

Nou ik duwz op zoek op het forum of iemand iets soort gelijks heeft gehad.. mr ik heb nix kunnen vinden.. dus ik naar google.. nou daar krijg ik 4 hits.. 2 in het russisch ofzow.. en met de rest kan ik niet echt veel... d8 ik althans :?

iig ik denk nou laat ik is kijken wat voor file dat is.. blijkt het een .rar file te zijn duwz ik unrar dat met winrar.. voor de zekerheid kijk ik alles na.. en unrar alle andere bestanden die in unrar zijn gecompriseert..

Toen dat gebeurd was heb ik alles op een cdtje gebrand en weer geprobeerd.. mr helaas doet ie het nu weer niet :? ...

Weet iemand hier hoe ik dit kan oplossen... of zal ik gewoon alles weer opnieuw download?? :?

Alvast bedankt voor jullie reacties :*)

Hier nog me systeem voor als dat nodig is :) :

Pentium 4 3,0 ghz ht
2 * 256mb Dual Channel
160 gb
Ati Radeon 9200
Win Xp

Verwijderd

Waarom start je niet gewoon van CD?

edit: En heb je de md5's van de iso's wel gecheckt?
edit2: Kijk hier even

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2005 21:37 ]

• Taab
van cd pakt ie hem niet :? ... dan start ie gewoon door naar winxp :? en van diskette doet ie het wel..

Verwijderd

Je weet wel of je boot sequence goed staat? Anders moet je even in je bios kijken.

• Taab
je bedoelt of ik aan heb staan dat ik vanaf een cd kan booten? nja k zal ff kijken.. mr de file waar de os naar opzoek is staat op de cd.. duwz tjah hij start de cdrom wel op mr hij kan die file niet gebruiken..

Mis had ik dat in me beginpost nog ff moeten zetten...

Verwijderd

Probeer dan even de md5 te controleren van de gedownloade iso's

• Taab
dat zal ik doen zodra ik snap hoe het werkt ghehe:$

Verwijderd

Dat stond in de link die ik je gaf

• Taab
jah dat weet ik :) mr k kom er nog steeds niet echt uit.. er staat wel een .md5 bestand tussen. en als ik die controleer krijg ik een lange code van cijfers en lettertjes.. ik had wel erges gelezen dat je aan de hand van die code kon controleren of het de offifiele is mr dat zou k nie mr weten :?

mr hoe je zo'n iso bestand moet controleren.. :? der staat wel hoe je een .md5 bestand moet maken om te controleren.. mr dn zegt ie dat *shn geen pad is :?

duwz k kwam er niet meer uit :? k heb al overwogen om ze gwn te kopen..

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Hmm, weet je zeker dat je geheugen goed is? En jumpers op je HD..

[ Voor 21% gewijzigd door MrBarBarian op 06-01-2005 11:08 ]

iRacing Profiel

• Flydude
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:49

Flydude

Mighty pirate

Hoe heb je de Mandrake installatie CD eigenlijk gebrand?

(oh, en zou je alsjeblieft volledige Nederlandse woorden willen gebruiken, dit is een userforum, geen TMF)

I am rubber, you are glue

• Taab
ok ik kan begrijpen dat het "TMF nederlands" sommige mensen kan irriteren.. mijn excuses hier voor..

Het is gelukt :*) Ik had gewoon verkeerd gebrand.. Allemaal hardstikke bedankt voor jullie hulp!

en wat mij betreft kan er nu een slotje op.. :)

Nogmaals allemaal bedankt!

[ Voor 5% gewijzigd door Taab op 06-01-2005 12:05 ]

Pagina: 1