Toon posts:

Vaste volgorde voor de draadjes op je pickup element?

Pagina: 1
Acties:
  • 553 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Is er vraag ik me af een vaste - standaard - volgorde voor die kleine draadjes die uit de pickup arm lopen naar het element? Ik heb een beetje enthousiast het goedkope Philips element losgehaald van mijn arm van een Thorens TD-105. En die heeft geen kleurcodering.... Tering (alweer).

Ik heb toen maar de volgorde van een Empire element aangehouden. Kijkend van achteren naar het element dat vanwege de naald op zijn kop ligt: groen rechtsboven / blauw linksboven (ernaast dus) en geel rechtsonder (onder groen) en rood linksonder (onder blauw).

Als je dus van voren naar het element kijkt luidt de volgorde:

groen rechtsonder, blauw ernaast / geel boven groen dus rechtsboven en rood ernaast (linksboven).

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2005 21:26 ]

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01:10
miijn papsen heeft ook een thorens
dit is het schema van boven af gezien:

Linksboven: Blauw
Rechtboven: Groen
Linksonder: Rood
Rechtsonder: Wit

Dit is een:
Thorens TD-180

My favorite programming language is solder.

Verwijderd

Topicstarter
Pal van voren gezien?.... of als het ware achter de platenspeler staande naar voren naar het element gekeken?

• Puch-Maxi
Van voorzijde:

Deze pic is gemaakt met de Brakke Webcam van mij broertje

Afbeeldingslocatie: http://www.members.lycos.co.uk/puchmaxi/Upload/pickup.jpg

ik ga geen thumbnail maken tis wel goed zo

• Boekster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-10 21:43

Boekster

Naimoholic

Volgens mij heeft elk element een andere indeling. Ik zou even vragen of je bij Philips nog een specificatie kunt opvragen van je element. Better safe than sorry :) .

Music Addicted

Verwijderd

Topicstarter
Sorry hoor, maar ik kan niet wegwijs worden uit je foto. De aansluiting klopt niet, ervoor niet en erna niet. Hele dingen die ik niet meer hoor.... Jeemig, hoeveel combinatie zijn er wel niet. Tering, waarom bestaat er nou niet een standaard indicatie hiervoor!
Sorry, om te zeggen maar mijn Akai met een Empire element heeft dit wel.

• Boekster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-10 21:43

Boekster

Naimoholic

Vaak zit er een papiertje bij met de exacte aansluitingen. Dat je dit niet meer hebt is een tweede :) .

Music Addicted

Verwijderd

Topicstarter
Jouw Stanton heeft dezelfde volgorde als mijn Empire, bij Philips... :( .... zijn rood en blauw omgewisseld.

Klopt nu na vele keren de arm losgehaald te hebben, idem de draadjes... Lijkt me nergens goed voor; allemaal al zo fijntjes. Afijn, werkt nu. Brom weg. Naald klinkt versleten. Da's de volgende stap.

• Puch-Maxi
Gelukkig maar :) sorry dat de foto niet goed was (hij doet het anders wel hoor, die Pick-up)

Verwijderd

Topicstarter
.... en als laatste nog een keer links en rechts wat bij een Philips element boven en beneden is (eikels) omgewisseld. Ik heb een testplaat met een markeringssignaal voor links. Vandaar.

Als het zover is dat alles werkt, voel je je toch wel een beetje platenkoning. Nu nog nieuwe naald.
Pagina: 1