Toon posts:

[win2k3] Geen toegang tot profielen.

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment heb ik een server draaien op win2k3 enterprise met active dir, nu heb ik alleen het probleem dat ik niet bij de profielen van de users kan. Ik ben op de server ingelogd als admin alleen hij geeft steeds te melding dat ik geen rechten heb.

Na een poosje rond zoeken zag ik dat win2k een optie had om standaard ook de admin account rechten te geven op deze map alleen bij win2k3 kan ik deze niet vinden.

Iemand enige idee ?

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:29
Die zit in je policies. Overigens geldt dat alleen voor nieuw aangemaakte mappen, dus voor de huidige mappen heb je nog steeds een probleem. Ik kan ook niet in de mappen van mijn andere gezinsleden komen al zou dat soms wel makkelijk zijn (verplaatsen van bestanden ofzo). Via het backup account (backup maken en dan restore) kan ik er eventueel wel bij. Maarja, wat moet ik er ook eigenlijk mee...

Verwijderd

Topicstarter
Dennis schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 21:29:
Die zit in je policies. Overigens geldt dat alleen voor nieuw aangemaakte mappen, dus voor de huidige mappen heb je nog steeds een probleem. Ik kan ook niet in de mappen van mijn andere gezinsleden komen al zou dat soms wel makkelijk zijn (verplaatsen van bestanden ofzo). Via het backup account (backup maken en dan restore) kan ik er eventueel wel bij. Maarja, wat moet ik er ook eigenlijk mee...
Zou je me misschien kunne vertellen waar precies ?

Voor mij is het wel belangrijk dat ik er bij kan, het gaat om ongeveer 50 users... ik neem aan dat er toch een maniet voor zou moeten wezen.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:29
De manier is om alle mappen van nieuwe rechten te voorzien. Waar het precies in de GPO staat weet ik zo 1-2-3 niet.

• realsoft
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-06-2022

realsoft

Fucking Åmål

je kunt toch gewoon de mapjes aanklikken,
administrator rechten geven en dan meteen even aanvinken dat
het voor de onderliggen mappen ook opnieuw ingesteld moeten worden

Varför måste vi bo i fucking jävla kuk-åmål!?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dit is gewoon in de GPO in te stellen. Je kan ook wat met de rechten rommelen op reeds bestaande mappen door 'Take ownership' te doen. Dan rechten instellen hoe je ze wil en dan weer de gebruiker eigenaar maken. Deze setting is ergens in de administrative templates van het Userconfiguration gedeelte te vinden.

Door een beetje te zoeken moet je hier wel uitkomen. Lees Windows Operating Systems - Policy nog eens goed door. Je zou je ook kunnen afvragen wat je in die profielen wil doen. De users enige vorm van privacy geven door die profielen niet in te zien zou je ook kunnen overwegen, en enkel de rechten over te nemen op het moment dat je users niet meer goed kunnen werken en actie noodzakelijk is.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.