Hullup, gf2mx

Pagina: 1
Acties:

• jan-marten
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-08 21:40
Tja,
ik weer, heb bij norrod een standaard g-force 2 mx kaartje gehaald (32 mb)
Prima dacht ik, zal wel beter werken dan wat ik eerst had (voodoo2-12 mb en een standaard 4 mb kaartje). NOT!
Oude situatie haalde ik 1200 3d mark punten en nu met moeite 1033

M'n sys: amd k6-2 400 MHz, 128 MB, via chipset
Ligt het hieraan???
Ik ben dus van plan om hem morgen weer terug te brengen... en een andere te kopen, ik denk een voodoo3 3000 of standaard tnt2. Welke zou ik moeten kiezen qua game performance???

Wat me daarnaast ook opviel dat er een dikke blower op de gf2mx zit, een te dikke ja. Kan er niet eens op fatsoenlijke manier een pci kaart naast planten. Kan wel, als ik die blower uitschakel... moet maar niet dacht ik.

En mijn geluidskaart begint ontiegelijk te kraken maar daarvan denk ik de oplossing wel te weten -> nieuwe voeding (heb nu 200W :r )

Geef je mening als ik zo vriendelijk mag vragen :)
Thnx

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02-2025
Het enige wat ik kan bedenken is dat je drivers er niet goed op staan, of dat je instellingen niet goed zijn.

Heb je die voodoo er aan hangen? Moet je er dan af halen, kan wel eens storen. Een Geforce MX haalt zowiezo meer punten dan een voodoo met een grafische kaart van dat niveau. Punt 1 heeft ie meer geheugen dan die dingen bij elkaar, punt twee draait dat geheugen op een hogere snelheid en punt drie ondersteunt ie hardware T&L. No way dat die scores van jou kloppen. Er zit gewoon iets fout. Probeer eerst de software eens, en ga na heel veel proberen er pas over nadenken of het misschien aan de hardware ligt.

Probeer bijvoorbeeld eens te zoeken op www.geforcefaq.com De meeste problemen en tips kan je daar wel vinden.

Verwijderd

Ik heb eens ergens gelezen dat het met de
via drivers te maken kan hebben, daar stond
dat je de via 4in1 drivers moest installeren

• ELD
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

ELD

Op vrijdag 05 januari 2001 00:36 schreef worsie het volgende:
Het enige wat ik kan bedenken is dat je drivers er niet goed op staan, of dat je instellingen niet goed zijn.

Heb je die voodoo er aan hangen? Moet je er dan af halen, kan wel eens storen. Een Geforce MX haalt zowiezo meer punten dan een voodoo met een grafische kaart van dat niveau. Punt 1 heeft ie meer geheugen dan die dingen bij elkaar, punt twee draait dat geheugen op een hogere snelheid en punt drie ondersteunt ie hardware T&L. No way dat die scores van jou kloppen. Er zit gewoon iets fout. Probeer eerst de software eens, en ga na heel veel proberen er pas over nadenken of het misschien aan de hardware ligt.

Probeer bijvoorbeeld eens te zoeken op www.geforcefaq.com De meeste problemen en tips kan je daar wel vinden.
3d mark geeft niet altijd goede scores aan
ik bedoel ik heb een hele lage score
terwijl mijn 3d game prestatie's super hoog zijn

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02-2025
ELD, speel je dan in D3D of OpenGL? 3DMark2000 is namelijk puur D3D.