[php/sql] Queryvraag m.b.t. sitemap

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ergodyne1
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-05-2024
Ik ben een sitemap aan het maken en heb daarbij de volgende tabellen:

Tabel page: id, kop, tekst, flash, img
Tabel sub: id, skop, stekst, spage(geeft bij welke pagina deze hoort)

Nu wil ik bij elke kop de bijhorende skoppen weergeven. Het probleem is alleen dat er een paar skoppen naar een andere pagina linken dan waar de andere skoppen standaard naartoe verwijzen, die kan ik dan al niet automatisch een link meegeven.

Ik denk er dus maar aan om de kop zelf in te voeren en daaronder de bijhorende skoppen dynamisch eruit te gooien. Volgens mij moet ik hiervoor iets met JOIN doen, maar ik ben niet zo'n top-sql-freak... Wie kan me op weg helpen?

Volvo C40 - '70 Volkswagen T2a - Harley-Davidson FXBB Street Bob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Als het allemaal oneindig genest moet kunnen worden kom je er niet met één simpele query, je zal dan een (vaak recursieve) functie moeten maken die je data ophaalt in een array ofzo, die je makkelijk kan afhandelen.

Als het niet oneindig mogelijk is, en er bijvoorbeeld maar 3 niveaus zijn, dan kun je iets doen met een INNER JOIN, zie ook SQL Course.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ergodyne1
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-05-2024
Ik heb de onderstaande query waarmee de subpagina's van de pagina met id: 2 worden geshowed. Maar dit is maar voor 1 pagina, het lijkt me niet echt goed dat ik 5 queries maak om de subs van 5 pagina's te laten zien. (oh ja er is maar 1 niveau)

$query2 = "SELECT sub.skop FROM sub INNER JOIN page ON sub.spage=page.id WHERE sub.spage='2'";

Volvo C40 - '70 Volkswagen T2a - Harley-Davidson FXBB Street Bob