Toon posts:

P5 GD1 met Fortron 400W start spontaan

Pagina: 1
Acties:
  • 142 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen!

Ik heb een probleem: ik heb laatst een Asus P5 GD1 gekocht met een Fortron voeding (400W), P4 775 (3.2Ghz) 1024 Cruicial Geheugen, 200GB SATA hdd, Plextor brander, DVD-ROM merkt BTC, GeForce 6600GT PCI-e, Chieftec behuizing. En ik draai op Windows XP Prof.

Nu heb ik al van verschillende mensen vernomen dat de pc met een P5 GD1 en Fortron combinatie na afsluiten van je pc.. spontaan weer reboot :/ en dat is ERG irritant zoals je vast wel zult begrijpen :)

Nu heb ik de voeding + mobo al eens omgewisseld.. maar dit heeft niet geholpen. Nu heb ik van nog 5 andere mensen vernomen dat deze óók die klacht hadden.. ook het zelfde mobo met dezelfde voeding...

Heeft iemand enig idee waar dit aan ligt? Een BIOS update is helaas nog niet beschikbaar voor dit bord...

Als iemand tips/suggesties heeft.. laat van je horen aub :) :)

bvd!

_CoolZero_

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:51

The Third Man

The Third Jellyfish

Ik neem aan dat niet de optie van Power on after AC failure of iets dergelijks aan staat in het BIOS? Zijn de pc's wel geaard? Gebruiken ze wel andere behuizingen?

EDIT
Nog een idee: doet hij het ook als de aan/uit-knop niet verbonden is met het mobo?
Ohja en je hoeft niet te groeten, we groeten mekaar hier permanent :)

[ Voor 38% gewijzigd door The Third Man op 05-01-2005 21:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Lekkere Kwal schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 21:14:
Ik neem aan dat niet de optie van Power on after AC failure of iets dergelijks aan staat in het BIOS? Zijn de pc's wel geaard? Gebruiken ze wel andere behuizingen?

EDIT
Nog een idee: doet hij het ook als de aan/uit-knop niet verbonden is met het mobo?
Ohja en je hoeft niet te groeten, we groeten mekaar hier permanent :)
haha, okeej dan zal ik geen "hey" meer zeggen :p

jah in de bios staat alles goed, tenminste staat niets van bij power loss herstarten ofzo, dat heb ik allemaal bekeken. die andere mensen gebruiken ook andere behuizingen.. dus dat zou het volgens mij ook niet kunnen zijn dan... mmm erg vaag,

Dat van die aan/uit knop ga ik zo ff proberen

thx!

Verwijderd

Check je aan/uit knop eens van de kast? krom? Hypergevoelig? Hou anders eens een tijdje de aan/uit knop van het moederbord af, anders lijkt me het een rotte plank (wat is het met deze asus serie? die komen veel terug!!!). Op een of andere manier is er kortsluiting tussen de +5VSB (altijd aan volgens ATX standaard), en de ATXPWR, en dat ligt hem in het moederbord, of de kast. Welke revisie van de plank heb je? In de eerste revisie, en dan vooral een rotte batch zat d'r een klein foutje in de PCB, wat het ding gevoeliger maakte voor kortsluiting.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 21:20:
Check je aan/uit knop eens van de kast? krom? Hypergevoelig? Hou anders eens een tijdje de aan/uit knop van het moederbord af, anders lijkt me het een rotte plank (wat is het met deze asus serie? die komen veel terug!!!). Op een of andere manier is er kortsluiting tussen de +5VSB (altijd aan volgens ATX standaard), en de ATXPWR, en dat ligt hem in het moederbord, of de kast. Welke revisie van de plank heb je? In de eerste revisie, en dan vooral een rotte batch zat d'r een klein foutje in de PCB, wat het ding gevoeliger maakte voor kortsluiting.
komen veel terug? mmm bij ons alleen de PRO versie.. met een bad bios checksum :/ maar voor de rest geen terug gezien, gelukkig :)

welke revisie? uhmm.. :? Eerste oplage van het mobo bedoel je? uhmmm.. jah zijn allemaal wel met dezelfde bios.. zal het daar in zitten ofzo dan?
Of dat ik wacht totdat ik nieuwe oplage mobo's krijg? en hem daarmee omwissel??

of bedoel je heel wat anders O-)

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Schakelt de PC echt helemaal uit, om daarna weer aan te gaan? Of reboot hij net voor het uitschakelen? Als het het laatste is, zet dan bij het tabblad Geavanceerd van Deze Computer het vinkje automatisch opnieuw opstarten eens uit bij Herstel instellingen. Misschien geeft hij een BSOD, daar kun je aan de hand van de BSOD gids hier wel meer mee vervolgens.

Verwijderd

Topicstarter
BredeP schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 21:43:
Schakelt de PC echt helemaal uit, om daarna weer aan te gaan? Of reboot hij net voor het uitschakelen? Als het het laatste is, zet dan bij het tabblad Geavanceerd van Deze Computer het vinkje automatisch opnieuw opstarten eens uit bij Herstel instellingen. Misschien geeft hij een BSOD, daar kun je aan de hand van de BSOD gids hier wel meer mee vervolgens.
neej de PC is echt helemaal uit. Ik stap van me stoel, loop de kamer uit en... pc start weer :/
Maar volgens mij zou het dan toch moeten liggen in de serie ofzo.. misschien dat nieuwere oplagen niet meer hetzelfde probleem hebben...

maar ik zal morg me LOOD zware chieftec wel ff mee sleuren naar me werk.. ff met een enermax voeding dat ding testen... kijke of die hetzelfde doet... :/ :/

trouwens ookwel irritant: soms heb ik ook dagen dan start de pc níet vanzelf op wanneer ik deze afgesloten heb. Keb ookal gekeken of ik dan soms bepaalde software zat te gebruiken ofzo.. maar dit maakte ook niets uit...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2005 21:51 . Reden: typo ]

Verwijderd

Marvell® 88E8053 PCIe Gigabit LAN Controller lan boot rom uitzetten in windows bij systeem

Verwijderd

Revisie: bij boeken noemen ze het "druk". Ik heb een MSI K8N Neo2 Revisie 1. Hiervoor had ik een Asus A7N8X revisie 2.0, omdat ik m'n revisie 1.4 had ingeruild. Staat meestal tussen 2 PCI sloten, naast de moederbord naam. Bij Asus in wat kleinere witte lettertjes.

Verwijderd

Marvell® 88E8053 PCIe Gigabit LAN Controller Lan boot rom uitzetten in windows bij systeem
Netwerk driver oftewel magic pakket return of zoiets iedere asus bord met marvell lan heeft dat
probleem getest zijn P5AD2 - P5AD2-E van Asus door mij met overclocken het volgende
probleem als je vanuit windows herstart gaat je computer 5 sec uit dan herstart hij weer
al op 3 Nieuwe asus borden geprobeerd allemaal het zelfde probleem teminste als je het een
probleem vindt. Ik wel want ik heb een Asetek Vapochill Lightspeed en die kan dan daar niet tegen. Heb nu een ABIT FATAL1TY AA8XE P4 3.4 Prescott op 4624Mhz bus 1083 272 clock
tempratuur -33 idle used -26 en geen opstart problemen meer had altijd asus maar werkt niet goed meer in combinatie met de Vapochill.

Succes! (ik had dit probleem al gevonden op een forum site eerder.)

Verwijderd

Topicstarter
Marvell® 88E8053 PCIe Gigabit LAN Controller Lan boot rom uitzetten in windows bij systeem
aaah ok, dus het probleem is ookwel bekend nu bij asus (omdat, zag ik net, het ookal getest was met de P5AD2)??

maar ehmm *schaam schaam* waar kan ik in hemelsnaam die instelling veranderen zodat hij niet meer boot vanaf LAN in windows??

Verwijderd

Heb ook deze mobo maar dan de pro en bij mij blijft elke keer als de pc is uitgeschakeld de onboard-lan knipperen?!
is die hetzelfde wat we bedoelen?

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:14
Dan zou je in je bios Wake-On-Lan moeten uitzetten :?

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Verwijderd

Cool Zero ik zal het uitleggen! je gaat naar configuratiescherm systeem hardware device manager daar zie je al je aparaten staan klik network adapter aan marvell daar heb je staan
drivers recources power management klik daar de juiste ik weet niet meer welke daar staan
allerlei instellingen voor de marvell netwerk kaart dan moet je hebben magicpakket and return of zoiets zet dat op none en hij start niet meer op als je je computer afsluit.

Laat het even weten succes!

• nielsdegrave
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-01-2024
Bekend probleem laatst bij 2 gebouwde pc's gehad, na het updaten naar de nieuwste bios was het probleem verholpen.

• Andre61
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:30
Ik had hetzelfde probleem met een andere pc, daar bleek het te liggen aan de wake up
capabilities van de netwerkkaart. Kijk eens bij je netwerkkaart bij de geavanceerde opties, of daar
iets dergelijks tussen staat.

Verwijderd

dit probleem heb ik ook gehad met een P5GDC Deluxe , ik had gelukkig nog een netwerk kaart liggen en nu start i niet meer spontaan op , maar ik vind nergens in de bios waar ik dat zou kunnen uit zetten wake on lan :?

Verwijderd

Topicstarter
Jaah daar ben ik weer :p

heb hetvolgende uitgeprobeerd:
je gaat naar configuratiescherm systeem hardware device manager daar zie je al je aparaten staan klik network adapter aan marvell daar heb je staan
drivers recources power management klik daar de juiste ik weet niet meer welke daar staan
allerlei instellingen voor de marvell netwerk kaart dan moet je hebben magicpakket and return of zoiets zet dat op none en hij start niet meer op als je je computer afsluit"
Zet je dat ding op 'none' dan werkt je hele netwerk kaart niet meer.. en dat was nu óók niet de bedoeling..
ik heb het nu op OS select gezet.. kijke wat deze nu gaat doen... in de BIOS staat alles okidokie.. en bios updates zijn er nog niet voor dit bord, helaas.
Werkt dit niet met dat OS select... dan neem ik morge ff een Enermax voeding mee.. kijke of de pc dan nóg maf doet...
Als het uberhaupt aan de voeding ligt.. :X maar das makkelijk te testen...

me broertje heeft ook dit bord.. daar lijkt het dat de LAN ledjes.. van active e.d.... dat er bij hem maar 1 ledje blijft branden... en bij mij 2 ?? ik zal dit nog es ff na kijken...

Verwijderd

Nou daar is ie weer als je hem op none zet schakelt even je netwerk kaart uit en moet ie naar een paar seconden weer aan gaan hij refreshed even (icoontje rechts onderin gaat even weg en komt weer terug werkt prima bij 2 asus borden P5AD2 PREMIUM EN P5AD2-E PREMIUM
P5GD1 PRO (MET VIDEOKAART SET) moet ik nog testen want daar is internet besteld
en ik weet zeker dat dit het probleem is niet je voeding!!!.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Waar heb je die Fortron voeding vandaan eigenlijk? Ik kan die 400 Watt niet in de PW vinden.

Verwijderd

Hij staat op de lijst van een grote NL groothandel. Fortron zijn nogal OEM voedinkjes.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Welke groothandel? Ik weet namelijk ook wel dat je net zo goed een Aopen kan kopen alleen ik heb het idee dat die duurder zijn.

Verwijderd

NoRRoD computers heeft Fortron 400W voedingen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 13:02:
NoRRoD computers heeft Fortron 400W voedingen.
klopt... daar heb ik die ook weg. Maar het probleem is opgelost.. gewoon in Windhoos de netwerkkaart op "controle by OS" zetten dan start je pc niet opnieuw op :)

*heheh.. tjonge.. gelukkig.. was ZWAAR irritant dit*

Tenminste ik HOOP maar dattie niet opnieuw opstart.. want sommige dagen had de pc ookwel eens geen last..

-word vervolgd- ;)
Pagina: 1